• MagdaA

Pladdertråden!

Kickan: rätt inställning! er tur kommer! men jag förstår att det känns tråkigt idag! *kram*

precis ätit en goood middag! mumms! lite lördags-lyx! gott när man hittar lite nya recept! ska in till stan en sväng i kväll. Men jag är SÅ trött! Skulle gärna gå å lägga mig på soffan. Har redan slumrat 1 timme i em...  

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

hej hej! å go morron! blev sent igår, men har sovit SÅ skönt i natt! Å nu idag är det underbartväder ute! Micke ska ut å köra skoter. Jag tänker baka lite och se reprisen på melodifestivalen!

• MagdaA

precis lagt in en ny magbild. dumt att jag inte hade samma kläder som sist men aja. den är större iaf, men svårt att se med hel svarta kläder kanske...

angiee: har hört fler som haft så i början, inegn fara tror jag. beror nog på att diverse organ håller på att byta plats å så. Det enda tips jag kan ge är att om du är jättehård i magen, sitt inte och toktryck! vänta tills det "kommer själv" eller ät nåt laxerande. Fick det tipset av min läkare. Han sa att om man sitter och tok-trycker kan man krysta så hårt att det ger mf...

• MagdaA

angiee: du måste va jättehård och trycka håååårt för att det ska vara nån fara, alltså riktigt förstoppad, så du behöver inte a orolig.

jag är ju också på ul rätt ofta, men han kollar inte nå länge alls. några sekunder för å se att räkan växt som den ska å att hjärtat slår. när han gör vul för att mäta tappen går han inte så långt in att man ser barnet ens...

• MagdaA

thezz: STOR KRAM! Vet hur jobbigt det är med blödningar! Har ju haft problem med det jag ockå. Lika jobbigt varje gång man går på toa och ser rött. Hoppas det går över snart!

• MagdaA

helt otroligt va blödig jag blir när jag är gravid! missade melodifestivalen igår så jag har sett reprisen nu. även fast jag visste vilka som gick vidare så började jag storböla när den här nya tjejen gick till final och fick sjunga sin låt igen. vilken otrolig känsla det måste vara att komma som helt okändis och gå vidare! tru jag är ensam hemma, nästan pinsamt juh!

hanna: du får ta en ny bild i morgon i stället! jag la in en ny bild i morse. ska scanna in senaste ul-bilden också, då räkan petar på sin näsa! Men det blir en annan dag.

• MagdaA

Thezz: här är det underbart väder så jag skulle vilja ta en lååång promenad. men kan ju inte...sen så har jag fått så ont i fogarna de senaste dagarna. rätt vad det är när jag går så bara hugger det till, bränner i bäckenet och känns som allt ska rasa isär. inte skönt! Micke är ute å kör skoter, skulle också vilja!!!

Håller på att renskriva massa recept, ska organisera i snygga A5 pärmar som jag köpte igår. Gillar ordning och reda! Ska snart prova att backa sånna amerikanska stora chokladmuffins!

• MagdaA

Thezz: jag kommer gärna å bakar hos dig, för våran frys är full så jag vet inte var jag ska göra av allt! Förvånad

Fogarna ja... är ju i vecka 15 nu, ligger ungefär lika som när jag väntade Ebba. I vecka 15 blev jag sjukskriven 25% pga fogarna, funkade inte så i vecka 16 gick jag ner på 50%. så jag vet vad som väntar... bälte och kryckor om några veckor...

• MagdaA

Dulia: det värsta är ju att det är hormonellt, så det går ju inte att påverka. Men jag brås nog på mamma...sista graviditeten kunde hon knappt gå. Då va hon iofs 43 å det var 7:e barnet...

Men det var värre förre graviditeten. Då jobbade jag ju och var inte lika inställd på det här lugna hemma-livet. Nu är jag ju endå hemma för det mesta och tar det lugnt, så länge räkan mår bra och stannar i magen så klagar jag inte!

• MagdaA

no: man vet aldirg...kanske kanske har grav-hormonerna redan börjat spöka! Förvånad såg att du efterlyste nya magbilder...finns en i mitt galleri...

Svar på tråden Pladdertråden!