• MagdaA

Pladdertråden!

Ja, helt otroligt endå hur allt funkar! Det har min läkare sagt flera gånger. När vi gjort ul och sett allt att ser bra ut, då säger han att man ska vara glad varje gång det går bra och inte bara ta det som en självklarhet, för det ÄR ett under hur det kan fungera!

Nån som ska se dokumentären på 4:an i kväll? Jag har sett den redan, när den gick förra gången... Tror det var samtidigt som jag väntade Ebba, så det var lite fränt å se hur allt fungerade.

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

Go morron!

var så glad när jag vaknade i morse. Sovit gott och vaknade å höll om magen å blev så glad när jag kom på att det är en bäbis i magen! Sen gick jag på toa, tittade mig i spegeln och upptäckte att jag fått en sån förkylningsblåsa på överläppen. NEJ!!! Skrikandes Dom gör ju så ONT! Har en kräm här hemma, men det står att man inte ska använda den när man är gravid. SUCK!!! Så va den morgonen förstörd.

• MagdaA

Thezz: ja, dom gör verkligen det när dom spricker! å nu kan jag ju inte börja smörja direkt heller eftersom jag inte kan använda krämen. 3 mil till apoteket å ingen bil hemma så jag tar mig inte dit. Vi ska in å vecko-handla i kväll, hoppas vi hinner till apoteket också!

• MagdaA

lurkan: det blir mer som en vattning blåsa först, sen spricker den och det blir ett öppet sår, torrt och ömt! inge skönt alls! svider å har sig. värre än vanliga munsår.

• MagdaA

Jag får alltid den här blåsan på samma ställe på överläppen, antar att huden där är känsligare.

• MagdaA

Dulia: har du nån salva du kan använda nu när du är gravid?

• MagdaA

jazzy: ska se till att vi hinner dit i kväll. måste ha nått.

wiii! sparkar i magen!

• MagdaA

Dulia: jag kan meddela i kväll om jag hittar nån. den jag har nu heter Herstat och på den står det "Användning under graviditet/amning kan inte rekomenderas." står ju inte att man inte får använda den, men jag undviker endå.

Svar på tråden Pladdertråden!