• Misery

modifast start.....

i morgon börjar jag att dricka modifast o ska gå ner många kilo tänkte jag.....
    finns d nå fler som ska börja eller håller på med modifast...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-21 17:05:22:
    vill ha peppning o stöd av er som äter modifast eller har gjort d eller ska göra...
    självklart så har alla rätt till en åsikt

• Svar på tråden modifast start.....
  • motalatjej

tack, första dagarna är värst.... men jag tror å hoppas att det kommer gå bra... vi får bara äta tre påsar om dagen... vi har lite högre näringsinnehåll i våra påsar..

• carina p

Jag har provat det mesta för att gå ner i vikt. Cambridgekuren, Herbalife, Viktväktarna, Nutrilett, samt en hel del annan skit. Det hände ingenting. Jag gick inte ner ett enda gram. Men så provade jag Modifast och har nu gått ner 11 kg på 1½ månad. Så prova! Ni har ingenting att förlora.

Lycka till!

Kram från Carina Persson

mamma till tre underbara barn och en liten ängel
  • Änglagård

Drick INTE modifast vad ni gör.....

Jag drack det i 3 månaders tid (under läkarkontrollerade former) och det var det vidrigaste jag någonsin gjort och skall aldrig någonsin göra det igen. För det första så smakar det inte särskilt gott (drack både: choklad, hallon och potatis/persilja), för det andra så får man en jätte dålig andedräkt, för det tredje så förstör man sig själv för livet anser jag.
    Det är absolut inget jag rekommenderar till någon som vill gå ner i vikt....satsa istället på sund kosthållning och regelbunden motion.
    Men detta är ju bara vad JAG tycker!!!

// Ängla

• Misery

Änglagård jag har druckit modifast under flera perioder under flera år o har inget att klaga över jag har mått jättebra o magen har fungerat som den ska...håller väl me dig om andedräkten men d får man ta tycker jag blir ju bättre ifall man dricker mkt vatten
    modifast är ett bra sätt att komma igång när man har mkt vikt att gå ner så jag har bara positivt att säga om modifast.

• Lojsan wilmas mamma

jag har problem med att bara leva på modifast har ätit det flera gånger och gått ner på det, snabbt o bra o har inte gått upp i vikt efter det, men jag kompliterar dessa påsar med frukt o grönsaker, går ner i vikt utav det ändå och slipper känna mig svimfärdig. om man vill räkna om dessa påsar i viktväktarpoints så inne håller en påse/portion 4 points. lycka till tjejer

• Killarna Larsson

TS.. oki, ska nog kanske testa de då...
    har som 10 kilo jag vill gå ner eller rättare sagt 8 kg. Har testat med allt, motionerat o dittan o dattan.. men det biter inte på mig.. Å svälta mig, har jag ingen lust till att göra.. Äta sunt det gör jag... visst 1 dag på helgen äter vi lite godis, men har dragit ner på det rejält.
    Vet som inte vad annat man kan göra..
    Har nå bantningspiller här hemma, men fisig som jag är, så har jag inte "vågat" använda dom.. Fast det står inte om nå konstigheter på dom heller..men, men

Sen när man har fått 2 barn, så är dom sista kilona vääääldigt svåra att bli av med.. Hade 3 kilo kvar efter att jag fått mitt första barn.. nu har ja två barn.. å har ännu 8 kilo kvar till den vikt jag en gång hade.. Åsså e det 2 år sen jag fick minstingen..

Jaja, det e bara att testa sig fram..

TS. hur länge har du druckit det där? Man måste väl sluta nångång..? Behåller du din vikt då du har slutat, eller går man upp igen kilona lika fort?

Aaaa, måste nog oxå kompitera med annat.. typ frukt o sånt.. skulle bli tokig av att inte ha nåt att tugga på.. hihi, morötter kanske

Oj, nu vart det långt!

• jezzzica

halloj! hänger på här också

skall börja imorgon.... om man skickar efter det från sidan hur lång tid tar det innan det kommer??

jag hade tänkt mig att ha detta som en kickstart och sedan köra på med GI fas 3. alltså äta allting i fullkorn men inte kakor bllar-godis-dricka.

• Misery

killarna larsson jag har druckit d i omgångar började i maj förra året o hade uppehåll emellan...
    tyvärr så lider jag av ätstörningar då jag hetsäter emellanåt så jag har gått upp några kilon igen men nu får d banne mig vara nog nu ska jag gå ner o sen måste jag försöka sluta me att hetsäta...
    jezzzica d brukar ta fem dagar innan man får paketen o då får man dem på faktura ska betalas inom två veckor tror jag att det är.
    första dagen avklarad nu i alla fall

• Killarna Larsson

Oki,.. då e det bara att vänta på proverna då.. få se hur de är.. jag e ju lite smått kräsen.. hoppas det går att dricka.. men jag ska minsann testa.. slinker dom ner lätt, så ska jag köpa några påsar..
    Jag e ju sån att det ska synas på engång.. vill de! Så hoppas..hihi

Lycka till alla ni andra!

• carina p
    Killarna Larsson skrev 2007-01-02 00:18:56 följande:
    Oki,.. då e det bara att vänta på proverna då.. få se hur de är.. jag e ju lite smått kräsen.. hoppas det går att dricka.. men jag ska minsann testa.. slinker dom ner lätt, så ska jag köpa några påsar..Jag e ju sån att det ska synas på engång.. vill de! Så hoppas..hihiLycka till alla ni andra!
    Jag LOVAR att de är goda. Jag har inte provat de varma, men de kalla, som finns i smakerna hallon,  choklad, vanilj och kaffe, de är supergoda. Smakar som milkshake. Jag har provat många andra typer av pulverdiet-drycker och tyckt att de har smakat  as. Men Modifast är goda. Ett tips: Blanda inte med vatten, utan ta minimjölk istället. Och blanda med mixerstav om du har något. Då blir de skummiga och krämiga och väldigt goda. Ett par isbitar brukar jag slänga i också. De krossas ju och drycken blir kall och god. Sen kan man ju mixa med olika bär eller någon frukt. Jag brukar ta en halv banan och mixa tillsammans med vanilj-shaken, t.ex. Hur gott som helst och det ger ju en större mättnadskänsla.

Hör av dig till mig om du vill ha fler nyttiga tips på saker du kan blanda med i dryckerna. Det finns många varianter som gör drycken väldigt mycket godare. Om man inte varierar lite så finns ju risken att man tröttnat fort på de fyra smakerna som finns.

Stort lycka till! Själv har jag gått ner 11 kg på 1½  månad mede Modifast. Så jag VET att det fungerar.

Kram till dig och till alla andra som behöver en eller vill ha en idag. Själv behöver jag massor. Sitter här med blått och svullet öga osakat av mina barns pappa.....

Carina Persson
    mamma till tre underbara barn och en liten ängel
Svar på tråden modifast start.....