Inlägg från: Springsteen |Visa alla inlägg
  • Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

jomi... jag har en underbar sambo som ställer upp.. vi har blivit upppassade med mat från våra föräldrar och jag sover mycket bättre i min egen säng... frågade dem vad de kunde göra som jag inte kunde göra hemma och de hade inget svar på de

Har varit på 3dagars koll idag... han hade gått ner lite för mycket i vikt.. men ingen större fara, vägde honom före o efter ett mål..  o mjölken har runnit till ordentligt först i dag   så extra viktkoll i morron...
    men humöret svänger i dag...GråterSkrattandeGråter
  • Springsteen
    AnkieE skrev 2007-01-09 10:49:23 följande:
    Jag som är oerfaren föräldraledig tycker det är lite ovant att gå hemma. Skulle vara tacksam om ni har tips på aktiviteter som ni rekomenderar att man kan göra med små i Jönköping. Tänkte börja på Friskis och Svettis mammajympa. Någon med erfarenhet av det?
    Välkommen!!! De hade jag me tänkt.. är min kompis som har den... men litar inte på att hon ger ett rättvist omdöme Fast de dröjer nog några veckor innan jag ska dit...

Skönt att ha ett datum MN????

Min lilla har nu gått upp ordentligt sen igår... och vi fick sova mellan ett och sex inatt... helt underbart nu funkar de äntligen me maten ( o lite tillägg!!!) o han verkar nöjd...
  • Springsteen

www.expressen.se o sen länkar du dig till jkpg Skrattande

Tintan skrev 2007-01-09 15:37:24 följande:
    Vad är det för hemside adress dit?? till expressen??Sen finns det en sida som heter www.jnytt.seKram martinaMamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • Springsteen

Hade RS barn under min praktik på barnkliniken o de är en av de sjukdomarna jag har mest respekt för hos barn!!!!  Kommer göra allt för att undvika det till min lilla.. Hörde oxå att RS är mindre i år än vanligt.. O om jag minns rätt så är riskerna störst från ungefär nov till april (hade praktiken i april och då hade vi ganska många!!!! )
    KOm ihåg att vuxna kan ju ha ett rs virus som ser ut som en förkylning o kan smitta oxå... (speciellt om de har egna barn som går på dagis/skola!!)

Jag kommer inte ta med mig Wilmer till A6 än på väldigt länge... och barn är portförbjudna här ett par veckor till... och barn med förkylningar kommer han inte få träffa!!! Kommer dock gå ner på stan när han är 2-3veckor tror jag...  när de inte är så mycket folk ute!!!  Mycket bättre när de är  frisk luft  mellan affärerna enligt mig!!

• Springsteen
    MN Känner igen de där Fast vi sov inte första natten något alls nästan.. tuttade och skrek om vartannat hela natten...  Nu kan Wilmer sova 3-4h i sträck om han ätit 1½h i streck innan..
    O de är så skönt.. brösten ömmar inte alls lika mycket längre.. även om de känns

Dagarna går så jättefort nu.... säger bara poff o så är det kväll... o så har man inte gjort nåt vettigt alls...

Var hos mormor idag och visa upp lillen.. har fått så många tips av henne under en timme att jag skulle åka dit för barnmisshandel om jag gjorde som hon sa... O de ville hon naturligtvis att jag skulle börja med direkt hemma hos henne!! Hjälp!! Hur behandla de barn för 40 år sen???? Skrikandes
    Wilmer 1 vecka idag!!!!
  • Springsteen

Här har vi sovit större delen av dagen då någon inte ville sova i natt!! Har varit o handlat lite och nu ska vi göra mat ohc sen mysa i soffan med glass

ställde mig på vågen idag har gått ner 13kg av de 15 jag hade gått upp på 8 dagar   Måste varit ganska mycket vätska!!!!

• Springsteen
    Ozzie: Wilmer har sin vakenhetsperiod vid 22-01 ungefär... Förutom idag... han har sovit max 20-30 min åt gången efter han ätit och sen varit vaken en stund... ätit och sen somnat igen.. Först nu ikväll vid halv nio somnade han efter att ha gallskrikit en stund.. Så hoppas han sover större delen av natten nu... Men han sov superbra i natt... somnade vid ett tiden och vakna vid fem o åtta för mat o sen somna till tio ungefär... Kände mig riktigt utvilad!!!

Någon här som går på BVC på rosenlund som tänker gå på Öppna förskolan som ska öppnas igen??? våran sköterska berätta att de tänker ha lite småkurser oxå som ex babymassage
  • Springsteen

jag kommer att gå dit men väntar nog någon (några) veckor till.. Han är ju bara 10 dagar idag.... Han har sovit nästan hela natten två gånger har han velat ha mat men sen somnat direkt och vi fick sova till nio!!!! Sen var de lite mat o blöjbyte o såå sen somna han igen till kl 11!!!! *hoppas det här håller i sig!!!*

josieposie skrev 2007-01-15 12:24:43 följande:
    Hejsan!Springsteen: Jag går på Rosenlunds bvc. Öppna förskolan för oss är Liljeholmens förskola som ligger på Ö. Storgatan 93(Korskyrkan).De har öppet Tis. 13-15:30 för barn mellan 0-6mån.Jag har bara varit där 1gång med Alice men det var jättetrevligt och jag planerar att gå varje vecka(kan tyvärr inte imorgon).Hoppas vi syns där nästa vecka...!
  • Springsteen

Jag ska ju inte med på lunchen... men kan ju varmt rekommendera Sesam!!! Mitt favorit ställe är där jämt De har ju lite allt möjligt.. kanske inte ett jätteutbud för vegitarianer.. men är inte omöjliga att göra ex en sallad lite mer "nyttig" om man frågar... Plats för barnvagnar finns och hiss finns...

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping