Inlägg från: Springsteen |Visa alla inlägg
  • Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Blondie 68 skrev 2007-01-16 13:08:19 följande:
    Hejsan !!!Om ni vill ha nått kul att läsa:www.familjeliv.se/Forum-2-13/m14175508-11.htm...Fråga Springsteen eller hur ??
    Hihi... ja en av mina favvotrådar

Under min förlossning så älskade jag sittbadkaret (satt där över 2h)... och VÄRMEKUDDEN när jag var hemma!!! EDAn kunde kvittat.. men mest för att jag var öppen 9½ när den kom på plats!! (sambon sa att jag hade effekt av den för jag klarnade till från att ha sett medvetslös ut.. men inget jag märkte av själv) Fick en morfinspruta oxå för att kunna slumra lite.. men de enda den gjorde var att jag blev lite tröttare.. vilket i o för sig var skönt... Lustgasen funkade ju oxå väldigt bra

Har varit på BVC idag.. och nu är Wilmer uppe i startvikt igen o sen har han sovit större delen av dagen.. så hoppas att jag får sova lika bra i natt som jag gjort de sista 2 nätterna..
  • Springsteen
    medistra: jag hade foglossning som oxå blev bättre under sista tiden.. men kom tillbaka när han kom ut.. huvudet hade ju stabiliserat bäcknet och när han kom ut så var de ju inget stabilt längre.. Hormonerna gör ju att bäcknet luckras upp och behöver ju tid att stabilisera sig igen efter förlossningen... men nu har de ordnat till sig igen ganska bra...  BM rekommenderade mig att fortsätta använda bältet (om du hade nåt?)

Vi har fått sova bra inatt med!!!! är sååå glad över det!!!
  • Springsteen
    Medistra: Visst äter han på nätterna.. Fast inte så mycket (tar igen de på dagarna ) Har vaknat 3:15 de sista nätterna och äter då ca 45min.. så punktlig är han sen  vaknar han vid  7 snåret o vill ha mer.. sen är det ungefär varannan timme (eller varje.. ) resten av dygnet... Lite oftare på eftermiddagen.. fick in hur  man ligger o ammar i natt.. inte fått till de tidigare.. och de var oxå väldigt skönt!!!! Så då kunde jag halvslumra o han sa till när de var dags att byta Annars mår han bra!!! Väldigt gasig dock...
  • Springsteen
    Mizaja skrev 2007-01-18 10:59:39 följande:
    Hej!Blir ni många på lunchen idag? Gtatis grejer är ju alltid bra:)Jag tänkte tipsa om gratis huskräm, "rumpsalva" och babymassageolja. Man går in på www.weleda.se och reggar sig som medlem. När du blir medlem får du gratis produktprover att hämta ut hos din närmaste baby- eller hälsofackhandel. Man behöver INTE köpa nått!! eller avbeställa utan man får nått info-mail ibland.
    När jag skickade in där så fick jag dubbelt.. så sambon hämtade en o jag en.. sen låg samma uppsättning i Babyboxen från babyproffsen så jag har inte behövt köpa nåt sånt än... (o bara använt oljan i o för sig)
  • Springsteen
    stina84 skrev 2007-01-19 17:41:12 följande:
    tintan: det låter ju underbart! Du fick inga negativa efekter utav den eller?? Som svårt att kissa åså de första dagarna??
    jag blev tappad efter min EDA o jag hade ingen större effekt av den... Precis som miidorii fick jag krystvärkar strax efter... och var öm i ryggen i en vecka efter....

fika hemma hos varann låter jättekul !!!!!!!!!!! Bara min plutt blir lite äldre... 2 veckor i dag!!
  • Springsteen

Håller med dig gravisen!!! Wilmer är ju 2veckor idag... och jag tycker de var igår som jag sa att oj det är bara 100dagar kvar

När började ni ta med era bebisar på fika??? Känns som att alla tycker jag är jättelöjlig som inte vill att han ska träffa andra barn än... och helst inte vuxna som har (dagis/skol)barn  heller...

Måste bara berätta.... ställde mig på vågen idag igen... JAG HAR GÅTT NER DE 15KG SOM JAG GICK UPP UNDER GRAVIDITETEN!!!  så i snitt kan man säga 1kg om dagen.. Hoppas verkligen att de kan i alla fall vara ½kg om dagen minst en eller två veckor till har ju en hel del att gå ner sen innan!! (får fortfarande inte på mig byxorna som jag hade innan grav) Så där fick alla som tjatat på mig under grav att jag ska akta mig... och 15kg är ganska mycket de är inte såå lätt att gå ner dem osv...

• Springsteen

Nästa vecka tänker jag nog följa med o fika Räcka ut tungan men gärna en eftermiddagstid då vi brukar sova ganska länge.. Vilket är väldigt skönt!!!!

• Springsteen
    Fika Träff på Nyfiket!

Tisdagen
    Den 30/1 kl 13.30

Martina
    & Emilia & Michelle
    Cissie och Tindra
    Therese & Ebba
    Madde och Wilma (om jag fått iordning hemma)
    Josefine & Molly (hoppas på barnvakt)
    Camilla & Wilmer (om alla lovar att vara friska )

Usch de är sååå svårt... Vi har fått erbjudande om att hyra hus i 3år... SKITFINT hus men måste gå upp 2500 i hyra... vilket är ganska mycket... Jättebra erbjudande med att vi har 3mån  uppsägning och de har 6 mån gentemot oss...  Hyresfritt mars o april i år... Men vi vet inte om Sambon har jobb efter skolan o sååå.... Måste bestämma oss innan helgen... Vill ju jättegärna ha det.. men kan nog bli för dyrt för oss!!!!
  • Springsteen
    Nu försvann ju jag

Fika Träff på Nyfiket!

Tisdagen
    Den 30/1 kl 13.30

Martina
    & Emilia & Michelle
    Cissie och Tindra
    Therese & Ebba
    Madde och Wilma (om jag fått iordning hemma)
    Josefine & Molly (hoppas på barnvakt)
    Petra, Lowa o Willy
    Camilla & Wilmer
  • Springsteen
    nu har vi varit på BVC.. Wilmer hade varit nästan lite för duktig och gått upp 510g på en vecka Förvånad Så nu ska vi hårdträna med nappen.. han vill ju inte ha den... brösten är ju mycket bättre..

Jag vill inte ha en massa snö... vill ut o promenera med vagnen men de är så bökigt och kallt i snön...
Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping