Inlägg från: Springsteen |Visa alla inlägg
  • Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Misanmi... Jp tar på tisd o torsd mellan 10-12 halls hörna som de nämnde här tidigare...

sambon var jätte snusabstinent igår kväll och sur o grinig... samtidigt som han lovat att ta Wilmer så jag fick pyssla lite med korten som vi framkallat... o naturligtvis så ville han inte sova igår utan skrek ca 2h i sträck.. inget magont skrik utan bara tröttt... Så tänkte muntra upp sambon idag... funderar på att köpa nån öl o kanske nån ölkorv eller nåt sånt o ha framme tills han kommer från jobbet.. nån som har nåt annat tips på vad jag kan göra??

• Springsteen

Min slempropp gick på tisdag kväll och Wilmer var ute på fredag morgon Värkarna började på torsdag morron...
    Min BM sa oxå att de var vanlig att man kände sig lite hängig precis ínnan... som om man hade en förkylning som inte ville bryta ut ungefär Se till att sov/vila så mycket ni kan... ni behöver de kolhydratladda

Nu ska vi hem till svärföräldrarna och äta middag... får väl se om han får sova där.. brukar inte få det och han har inte sovit många minuter idag... =kinkig bebis

Wilmer 4veckor idag!!!
  • Springsteen
    Gravisen.. Jag hade varit toppgalen och hoppat av bara för att jag inte fick veta... har tålamod med människor men inte med sånt.. eller ringt mobsvar o sagt att vi hoppar av om vi inte får reda på nåt inom 2h .. har oxå ett annat hus som är MYCKET billigare på G eller nåt i den stilen
  • Springsteen
    Gravisen.. vem är mäklaren?? så man vet att man ska passa sig sambons kompis är ju oxå mäklare är de han så ska jag se till att han ringer o skäller

jag håller på med vanlig scrapbooking... ska sätta mig lite nu... NÅn mer??? Har framkallat kort från förlossning och första veckorna nu och är ltie nervös vill ju att de ska bli superbra ska inte klistra fast korten i fall att så man kan göra om de i värsta fall (och har korten sparade på datorn så jag kan framkalla på nytt)

har varit ute på stan o sen promenarat till maxi o lite till i 3h nu.. så härligt väder och Wilmer sov större delen av vägen... så skönt!!! Nu blir det myshemmakväll...
  • Springsteen

oj här var ni flitiga på morronen..

Castle: jag fick på BF+2 och hade inte känt nåt innan de satte igång...

Fick tipset av MN att bada kallt mot svullna fötter (fotbad )... hjälpte ganska bra men är sådär skönt

Sambon är förkyld och tror att lillen börjar bli det me ska åka o köpa nezeril och en näsfrida i fall att nu... Han väser så i näsan... VIll INTE att han ska bli förkyld!!!!
    Vaknade i natt för andra gången av att Wilmer ligger mot min rygg och tuttar på mitt skulderblad DÅ hade han sovit i näsan 5h

Idag ska Wilmer på sitt första CISVledarmöte/ledarutbildning VI har sån tur att våran ordförande jobbar med företagsutveckling (NOVA heter hans företag) och har ledarutveckling med oss ungefär 1gång i månaden.. sen får vi ett diplom från hans företag när de är klart skitbra när man söker jobb ju...

• Springsteen

Ang suppar alvedon... har läst en studie.. (i o för sig för vuxna men skillnaden borde inte vara så stor för barn... ) Man tillgodogör sig bara 30% av suppen (har bara hört att de gäller paracetamol, kan inte svara på om de gäller alla suppar) gentemot en tablett/mixtur.. så om ni använder suppar för att vara säkra på att barnet får i sig tillräckligt så är ni inte alls säkra.. bättre med mixtur... (om inte barnet kräks.. för då vet ni i alla fall att barnet får i sig minst 30% om ni ger suppar) Så jag tänker använda mixtur... Detta är tyvärr inte särskilt känns inom sjukvården... men väldigt bra att känna till om man inte förstår varför de inte hjälper...

NÅn som sett MN på länge????

• Springsteen
    J e n n y A skrev 2007-02-04 14:20:54 följande:
    Springsteen: Tack för tipset. Jag var och handla mixtur förut för jag använder helst den. Men jag brukar ha suppar hemma för om ett barn får feberkramp så är det bäst med suppar.Min lillebror hade feberkramp när han va liten så jag är lite nojjig över det. Lite löjligt kanske.
    Suppar är ju som sagt bra ibland... bättre me lite  än inget alls...
  • Springsteen
    Miidori: du skulle ju vara TS egentligen jodå här går allt bra... hade aldrig hoppats på att få en så snäll bebis... Han fyller 1 månad i dag!!! Tiden går så fort!!! Hur går det för er???

Välkommen Valen.. Vart bor ni nu?? o vart i jkpg har ni tänkt flytta???

I dag ska vi till BVC... undra hur mkt han gått upp.. jag gissar på att han redan passerat 5kg strecket bilbarnstolen är såå tung att bära nu

Håller tummarna för att fler bebisar ska titta ut idag
  • Springsteen

försöker ta mitt TS ansvar och lägger in fikalistan igen... Kolla så jag inte tog fel o att du finns med eller skriv upp dig om du vill hänga med...

Fika 7/2-07 på Åhléns kl.13.30

Madde o Wilma
    Cissie o Tindris
    Tessan o Ebba
    Camilla o Wilmer
    Josefine o Molly
    Petra o Willy
    Martina o Emilia o Michelle
    Tessan o Vilma

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping