Inlägg från: Springsteen |Visa alla inlägg
  • Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Thullan: Man måste ju inte bli sjuk bara för att han är det Men var supernoggrann med hygienen!!!!!!!!

Håller på att träna Wilmer i att sova i hans egen säng... Han sover mellan oss på nätterna så vi får träna det på dagarna... Han är supertrött och man ser ögonen går i kors och så blundar han.. sen rycker han till "o just de..fick inte somna" Men nu ligger han vaken och o nöjd i sängen o bara tittar... Får se hur länge de håller den här gången!!
  • Springsteen

Blondie68: Testat de flera gånger... I dag gick de 3sec sen var han klarvaken o somna inte förräns nyss igen... Funkar oftast jättebra när vi varit ute och han sover djupt... Men jag är glad över att han låg ensam i sängen i ca 25min utan att säga ett knyst... Nu ligger han i soffan jämte pappa o sover... O de är oxå framsteg att han inte behöver ligga i famnen...

• Springsteen

Så du hittade hit ändå Maxpax Välkommen!!!

• Springsteen

Tiden går ju superfort... Wilmer är 19 dagar idag

Har ringt om en lägenhet idag... 110kv med trädgård!!! Hoppas de ringer tillbaka i morron låter ju super... Skulle helst oxå vilja köpa hus, men måste ju vänta tills sambon vet om han får jobb eller ej.. slutar ju skolan i juni....

Tips på en present till en nybliven mamma och till dottern mottages gärna Jag fick örhängen av henne så känner inte att jag vill ge henne smycken oxå... känns lite tråkigt... och inte för tjejigt...

• Springsteen

Vad jobbigt med allas anhöriga *kram till er alla* jag är en av de lyckligt lottade som enbart har gammelmostrar osv som dött (såna man inte haft en jättenära relation till!!) Första begravningen var för ett år sen...

Men håller med Miidori   Vad har alla gjort idag??? Vi tog en frukost på wasas när vi vaknat o sen åkte vi o handla.. När vi kom hem så hade jag fått min lönespec (får ju den varje månad trots att jag varit tjänstledig...) brukar ju alltså stå NOLLkr... Men den här gången så fick jag 3500 i föräldrapenningtillägg!!! Fast de var visst bara den här månaden.. men man blir ju sååå glad!!! Hade ingen aning om de där pengarna!!

Någon som har tips på vad man gör åt en liten kille som inte vill vara tyst mer än när man går runt me han??? (o knappt då heller??) tog bröstet först o blev sen skitförbannad... fick då lite på flaska och sen var han lugn en stund... rapat en massa... bajsat och nu bara tyst när man går med han.. så fort man sätter sig börjar han igen... Tips mottages tacksamt!!!!

• Springsteen

Maxpax.. redan testat de me armen.. funkade nån minut som precis allt annat tror jag ska försöka me minifom.. skadar ju inte att testa....

Nu ska vi ner i snön o gå lite på stan

• Springsteen

ojdå.. har inte hunnit sitta här på ett tag

I dag hade vi barnvakt för första gången.. var på nyårsrevyn o de var trevligt.. men gud vad jobbigt de var att vara ifrån han 3h!!!! Vi bor ju precis jämte så de var ju inte (½min gångväg) långt bort om de skulle vara nåt... o de var mina föräldrar som var barnvakt.. men de kommer dröja väldigt länge innan jag lämnar honom så igen..

försöker söva mitt barn... skriver mer i morron

• Springsteen

Nu har vi vaknat... ligger o väntar på att pappan ska komma hem från jobbet... så mysigt..

tack förresten för alla tips... skulle köpt minifom igår men hann inte med de... kaffe dricker jag inte varje dag och lite magknip har han varje dag.. så tror inte att de är de... bärselen har vi börjat använda o den är populär så länge jag inte står still .. alla andra bärtips funkar en stund...

I dag ska vi på Wilmers första 1årskalas och sen vidare till dopinformation.. nån mer som ska dit (kristinagården)???

Jag tänkte ju promenera till fikat på tisdag.. är de nån mer som gör det och går från öster??? så kankse man kan ta sällskap??

• Springsteen

Måste ju berätta om lägenheten vi var o titta på ... De stod ju att köket var nyrenoverat och badrummet... Köket var ju ganska nyrenoverat.. men de var gamla vitvaror... badrummet hade lite nytt kakel runt badkaret... (hoppas verkligen inte att resten var nyrenoverat :-O) tapeterna var gräsligt gröna med väldigt fula blommor på (70tal)... rosa heltäckningsmatta i sovrummet och tapeterna i övriga lägenheten var ju inte alls roliga.. Planlösnignen var ju super dock... och fin altan o gräsmatta till.... Elen skulle delas med hon som bodde på första plan så hon betala 1/3 o vi 2/3.. Så om vi sprar el så får vi ändå betala för hennes del (elvärme).. Läser man annonsen så verkar de vara en toppen lgh.. men skenet bedrog!!!!
    VI skrev inte ens upp oss på intresselistan...

www.blocket.se/vi/10684278.htm

• Springsteen

jag har lite bacillskräck just nu men vi kan ju sitta på varsin ände av bordet gravisen..
    Ska bli kul att träffa alla ska försöka få med en blivande mamma oxå..

Har varit på dopinfo nu.. hade ju gärna velat ha ett ensamt dop men de gick inte... får ringa runt till andra församlingar i så fall... hade ju annars varit kul att ha dopet med några man kände.. men alla mina kompisar ska inte döpa sina barn... svårt... tycker de är så trist med dop i samband med gudstjänst och 2 andra barn..

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping