Inlägg från: Pärlan81 |Visa alla inlägg
  • Pärlan81

Gravida/mammor i jönköping

Ska väl med skicka in nåt foto då. Så söta barn ni alla har!!!

Medistra. nej fy vad hemskt! Vad bra att ni åkte in med katten. Vi har sett en katt som vart jättetam för vi försökte få bort den från lekplatsen när den kom. SÅ den inte skulle göra sin behov i sanden som de gärna gör. Kanske var den?

KOm ihåg när jag en skata satt fast med plats runt halsen på ett träd. Sambon ville gå hem men jag kan ju inte gå obemärkt förbi sånt så jag klippte bort den. Vad som hände sen vet jag inte...

• Pärlan81

Tintan: Är det en hyreslägenhet?

Var träffas alla på fikan, utanför åhlens eller var?

• Pärlan81

MN72: Stort grattis!!! äntligen!!!

Thullan: Man ska ju hålla sig borta från stora folksamlingar de 3-4 första månaderna enligt min bvcsköterskas råd! Jag försöker hålla på det!
    RS viruset är enligt läkaren på hälsan mildare i år. Det är väl så att det följer ett milt år efter ett med mycket rs.

Om fikan så stryker jag mig denna gången tyvärr, Molly har precis vart sjuk så jag känner att jag väntar nog lite till innan jag drar mig ut på fikaträffar för hennes hälsas skull.

Mizaja: Jag funderar på att gå här! Men dras lite åt att gå nere på stan med en kompis. Fast man kan ju gå på 2 ställen. Här har de ju bra tider också. Så man kan ha sonen på dagis under tiden med. SKa du gå sen med sonen?

Kram kram

• Pärlan81

Angående rs så har de flesta om inte alla barn haft en rsinfektion innan dom fyllt 1 eller 2 år kom inte ihåg vilket det var. 2% av dom som får rs får det allvarligare.

I år är det milt som sagt. Satt på bvc o läste om en som hade haft rs, var rätt skrämmande! så jag håller mig borta också så gott det går!

• Pärlan81

Tråkigt att jag ställde in men hänger gärna på snart!!! Fast jag kan bara fm på vardagarna, sonen är ju på dagis då o han är ingen fikamänniska vill jag lova 2 år med mycket spring i bena hihi.

Hoppas ni hade det mysigt!!!!

Kram på er!!!

• Pärlan81

Gravisen; Vi har kollat lite i forserum med, hur är det där? Förrutom billiga hus då

• Pärlan81

Molly  vände sig från mage till rygg vid 2,5 månad o det har hänt mer o mer sen dess. Men inte från rygg till mage. Så det är ju eg fel håll då de flesta bebisar börjar med mage till rygg.Men det är ju så kul när det börjar hända saker! 

Jag bryr mig inte själv när mina barn gör si o så. De är duktigast i världen oavsett när olika saker händer! Njuter så av att hon bara ligger än o bara är en liten liten bebis.

Hoppas alla får en supertrevlig helg!!!

• Pärlan81

MN72: OJ oj vilket matvrak hihi!! MOlly äter ju sen hon föddes många många korta stunder. Hade hon valt att äta länge så kanske man själv hade fått en natts sömn utan uppvak, men vid blöt blöja säger hon inte till det gjorde sonen varje gång det blev lite blött, när han var så här liten då.

Grattis till din Emil!!!

• Pärlan81

Nej här står vi fast fortfarande hua vilken blåst! Tur att det intevart dagis idag då hade vi nog stannat hemma!!!

Thullan: Går du på ROsenlund på babysim? Vi ska börja nu v5 på atlantis ska bli så kul, Molly kommer var så retlig i sina rosa badbyxor haha, kom ihåg Zack han var som en boll i vattnet första gången. Sen lärde han sig att plaska, plaskade ner alla barn o föräldrar haha. Rätt kul!

Annars har helgen gått lika fort som vanligt, men det har vart så mysigt!

KRam kram!!!

• Pärlan81

2006:

Augusti
    Thullan: BF 28/8, Fick en dotter, Wilma 22/8

September
    Pärlan81 sonen Zack född -04, dottern Molly född 29/9-06

Oktober
    Miidori: BF 5/10,Fick en dotter,Tindra 8/10
    bebis i oktober: BF 7/10, fick en dotter, Ebba, 11/10
    Jomi: BF 17/11 Fick en dotter Wilma 31/10

November
    Tintan: BF 26/11,fick 2 döttrar Emilia & Michelle 15/11,son född 2003 Benjamin
    gravisen BF 31/10, fick en son 15/11,, en dotter fött 04
    LillaFrö: BF 24/11, fick en son, Wilmer, 23/11

December
    MN72: BF 29/12, son född 98 väntar ivrigt

2007:

Januari
    Springsteen: BF 3/1 Fick en Wilmer 5/1
    medistra: BF 7/1, son född 05
    Ozzie: BF 10/1, Dotter född 05, Fick en son 7/1
    Kottten: BF 28/1, döttrar födda -97 och -02

Februari:
    Castle: BF 2/2, första barnet