Inlägg från: Pärlan81 |Visa alla inlägg
  • Pärlan81

Gravida/mammor i jönköping

Kesso skrev 2007-01-31 22:22:47 följande:
    Om vi inte får plats på fiket får väl bl.a. jag som ny gå någon annan stans?
    Nej det var inte så menat. Bara att vi blir många vilket är skoj!. Man får väl flytta ihop bord o stolar såklart
  • Pärlan81
    medistra skrev 2007-02-01 11:12:46 följande:
    Välkomna Kesso och Ottisen!Springsteen: atelje Nexus ligger på Gröna Gatan på Torpa, tror att det är där gamla Torpa Minilivs (hette det så?) låg, vi ska dit i morgon och fotasusch det verkar inte bättre än att Loke har kolik, trots ökad dos minifom, magmassage 2-3 ggr/dag och "gastömning" med hjälp av "rump-pip" från bvc så blir det bara värre och värreigår skrek han från kl 07-20 nästan konstant, hade paus på 2 timmar bara och idag håller han på med, får gå med han i bärselen, det är det enda som håller han hyfsat lugnhade ju hoppats på att Loke inte skulle få kolik eftersom storebror hade det som liten, trodde jag fått min beskärda del av bebis-magont jaja, det är ju inte för alltid som tur är och han lever ju i alla fall, så länge han lever och är frisk så får han skrika hur mycket som helstha det bra
    Jag känner igen det där! SÅ hade vi med med Molly o jag tänkte näör jag läste att det kunde hålla på i 12veckor att kan man palla det ??? Men det lugnade sig efter 1 månad.

Vi andvände den där pipen med, men då skrek hon bara ännu mer! Visst blir man hadnfallen o jag grät med henne flera ggr kom jag ihåg så man får bara bita ihop o vara stark! Styrkekramar till er!
  • Pärlan81

medistra; Hade storebror det med ja då är ni vart med om det innan. Jag hade ju inte det, mådde dåligt både för min lilla Mollys skull och storebror. Han gick omkring o lunkade o tittade oroligt på mig o Molly. Hade full sjå att trösta henne. Sen när hon somnat då sprang man nästan till han o utnyttjade varje sek för det dröjde inte länge förrän det var dags igen. Som tur var var natten lugn o då  fick man ta igen lite. Man gör sitt bästa!

Gravisen: Här ska det städas men det har inte blivit så än haha. Dröjer ut det så gott det går verkar det som

Men man ska väl snart.

idag ska jag äntligen sooooola! har inte gjort det på länge nu. Känner mig så blek så jag TAR mig tid till det nu känner jag!

kram kram

• Pärlan81

Castle: Hoppas din bebis ploppar ut snart Längtan måste ju vara såååå stor nu va!!!

Kan inte fatta att min lilla blivit 4 mån redan! Helt otroligt att tiden gått så fort!!!

Lycka till nu o hoppas det sätter igång nu snart!!!

• Pärlan81

Finns ju allt möjligt ottisen! babysim går vi på. Öppna förskolan. Babyrytmik, mamma/barn gympa.

Kesso; Vart går ni på simmet?

Här myser vi bara. Jag ska i väg o sola sen o njuta lite av ensamtid. Sen ska vi ha myskväll, kika på En natt på museet, den som går på bion. Ni kan få låna den om ni vill, säg till mig så tar jag med mig den på fikan. Det är den filmen med Ben stiller o Robin Williams. Komedi.

Imorrn är det simmet sen blir det lungt.

Kram på er tjejer!

• Pärlan81

Castl: Håller tummaran att det kommer en bebis nu i helgen!

• Pärlan81

Kesso: Vi börjar imorrn på atlantis spa kl 10.30. Gäller att man är morgonpigg då om man börjar vid 8

Castle: Angående slemmisen så kom det en (ursäkta mig ) en blodblandad slemklump ut med sonen när första värken kom. Det gick inte att ta miste på. Med molly så kom det då o då o det var så lite att jag inte eg visst om det var den eller inte. Men eftersom det inte kom nån sen så måste det ju vart det. Det behöver inte sätta igång det men det kan också göra det. Hoppas hoppas nu Castle!

• Pärlan81

gravisen: Tråkigt att ni inte fått höra nåt om huset!!! Grrr! Sånt är ju dålig stil helt klart!!!

• Pärlan81

Hej alla!!

Vi har också vart på babysim idag. Vart lite ovant o kallt för lillan så hon blev lite ledsen i vattnet. Förståligt vi hade inte den bästa tajmingen på sovningen o maten... Blev en mix av allt så nu får det bli mer planering till nästa gång.
    De skriver att man ska mata en timme innan man går i men det är ju inte så lätt att passa dom tiderna då man ammar. Hon äter ju när hon är hungrig vilket kan vara allt från varranan timme o ibland kan det gå 3 timmar emellan. Proppar jag henne full när hon är nöjd så kräks hon bara upp det.

Här är alla välkomna! Och för min egen del så förväntar jag mig inte svar på allt jag skriver. Men man läser ju oftast allt men inte alltid man orkar eller hinner skriva svar på allt. Men inte ska man ta det personligt!!!

Hoppas verkligen ingen känner sig utanför pga det!!!

Kotten: Jag känner med dig! Gick över 16 dgr med sonen o 10 dgr med Molly. Det kändes längst med Molly då man var så seg o otymplig men när hon väl kom så kom hon fort! hihi. Hoppas det sätter igång snart!

Hoppas ni alla haft en toppenlördag i varje fall!!!

Kram kram

• Pärlan81

miidori; Morphing vill jag me lära mig! Skulle för övrig gärna vilja lära mig programmet Photoshop mer , höll på med det ett bra tag innan men närajg blev gravid så tappade jag lusten helt. Nu räcker inte tiden riktigt till. Annars hade jag gärna gjort några åt er!

Var en superduktig tjej här på fl som gjorde om folk. Både barn o vuxna. Fick en sån härlig bild av henne på Zack som var 7 mån.

Kram

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping