• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Miidori

hehe skönt blondie:D..trodde jag missat något, haha! KRAM

• Miidori

Vad säger ni om den där mammabarn gympan?..Jag funderar faktiskt på att gå den :D..Nån som skulle vilja följa med dit??
    Läste att det var varje måndag 10.30 i jönköping!

• Mammsing

Hjälp, hamnade vid datorn så här sent. är super trött men jag kan inte lägga mig än. Måste sätta mig och göra gratulationskort, men har ingen inspiration så då tittar jag här istället.

• Miidori

hahha mammsing, det blir ju så där..! Känner igen det där..Detta är beroende! =P

• maxpax

Hejsan allihopa! Satt och lästa många sidor igår och skrev sedan ett inlägg... precis då jag skulle posta det så stänger nätet av... Trodde jag skulle slänga datorn i väggen! (Klockan var 00.05 och Max vaknade 06.15 idag!) Hur som helst... Jag tänkte att jag skulle skriva lite om mamma-barngympan på Friskis. Jag är en av ledarna! Leder i JKPG mån kl 10.30 och i HKVA ons kl 11.00. Gympan är en form av uppbyggnadsträning och koncentrerar sig på hållning (rygg och mage), bäckenbotten och kondition. Träningen är skonsam och utan hopp men är en rejäl genomkörare för den som vill ta ut rörelserna. Innehåller ganska enkla rörelser! Barnet har man med sig in på passet och de ligger/sitter på golvet/i bilbarnsstol/i liften. Det brukar gå jätte bra när musiken kommer igång och alla börjar röra på sig (visst finns det undantag, även Max!) I JKPG finns det hiss i Smedjegallerian (Apotekets utgång). Nu på mån har jag en ersättare, en annan ledare som är nybliven mamma. Men annars så är det jag som kommer att leda! Hoppas att vi ses.... kram

• maxpax

Glömde ju... Blondie 68: Jag fick direktiven av Bvc att koka vattnet tills barnet hade hunnit bli 6 mån. Därefter ska det inte vara någon fara om man har kommunalt vatten! Max har delvis fått flaska sedan han var 3,5 mån. Bvc hänvisade även till det som står på paketen och vad de rekomenderar.... (för en gång skull!) Ha det

• maxpax

Glömde en sak till.... (guldfiskminne)... Ni som vill testa på mamma-barngympan men inte vet om det är något för er kan köpa ett "prova på kort". Det kostar 150 kr och då får man träna tre gånger. Om ni sedan köper ett kort så får ni tillbaka de pengarna för "prova på kortet"!

• Castle

Gormorgon alla!

Maxpax: Mamma/barn gympan låter ju jättebra, det skad et nog bli när det väl är dags, men hur snabt efter förlossningen rekomenderar de att man kan börja med det? vet du?

Kotten: Gud vad jag lipade när jag läste din förlossningsberättelse. Det gick verkligen undan!

NU är det väl min tur snart ändå?!... I går var jag ju på fl på kontroll(40+15), allt var bra (de kollade hjärtljud och fostervatten, och mitt blodtryck, som hade gått upp lite, men fortfarande var helt normalt).

Blev lite uppskrämd när jag kom dig då de säger " var det dig vi eventuellt skulle sätta igång?" Nej det har det inte varit något tal om! som jag. Jag vill helst inte bli igångsatt utan vill ju helst att det ska komma av sig självt.

De uppskattade storleken på bebisen till 4500g, så en liten tjockis blir det nog, fast huvudet var normalstort sa de.
    (bebisen har en lång pappa att brås på (1,94) så det är kanske en lång bebis)(stor mage sa de) (barnet alltså, inte makens Men dock så pga storleken så vill de också att det ska komma igång av sig självt, då blir värkarna kraftigare sa de och det kan behövas när det är stora barn. (Fast de sa också att måtten ju inte är helt säkra, det kan vara både något mindre eller någort större).

Nästa tid till kontroll är på måndag (imorgon) vid 10. Då skulle de nog även kolla livmodertappen.

Detta blev vist långt.
    HA det bra alla / Kram kram

• Thullan

Hej!
    Nu sitter jag på jobbet igen, ska jobba till 18 idag. Jag hinner inte läsa alla sidor tyvärr.
    Ska väl koppla in min dator ikväll så då för jag läsa de 50 sidor jag missat.
    Grattis till alla barn, vet inte vilka som fått
    Är ett ufo här inne nu.
    Kram

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping