• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Miidori

Vad glad jag blir för din skull MN :)..Vi har saknat dej här inne!..Skönt att du mår bättre nu i alla fall!! Massa kraamar!!

• Pärlan81

Så skönt MN!!! Usch att man ska behöva gå igenom det med! Kram till dig!!!

• Blondie 68

Hur gör ni med vällingen till er små bäbisar ??

1. Kokar upp vatten häller i det flaskan + pulvret. Rör om.
    2. Värmer vattnet + pulvret i micron. Skakar om när det e färdigt.

Jag har fått för mej att det inte e bra att göra 2:an pga att vattnet inte har kokat innan.

Hoppas på svar

• Pärlan81

Blondie: Min son fick värmt vatten i micron från 6 mån då han började med välling.

men de yngre ska väl vattnet kokas, men vilken ålder är jag inte hajj på.

• Kottten

Blondie: Jag har alltid gjort som nr 2, men då har det varit när de var lite äldre. Har inte gett tilläg eller nåt. Men precis som Pärlan säger ska vatten till mindre barn kokas.

MN: Krya på dig nu då! Beundrar ditt tålamod! KRAM

Om någon är intresserad så finns Melvins förlossningsberättelse i min blogg nu. Men VARNING! Den är lång och detaljrik!

Nu ska ja se snabbgenomgången o barnen o ja ska rösta...

Trevlig kväll!!!!!

• Mammsing

Oj vad här har skrivits mycket. Orkade inte läsa allt nu.

Mn, Hur mår du nu efter ingreppet?

Miidori, hoppas att lill tjejn blir frisk snabbt. Tack för tele listan.

Kottten, vad har gjort dig så arg? Låter inte kul.

Alla andra, jag hoppas att ni är pigga och har det bra. Ullared såg jag någonstans. Kul, har körkort och bil så om en månad åker jag gärna. Har plats för många så det är bara att hänga med. Hojta till

I torsdags var jag hos frissan. Hon blev helt förfärad över att jag tappat kopiösa mängder med hår, typ hälften. Tur att jag har många men fina hårstrån Men hur länge ska det hålla på, gulp jag kanske får kala fläckar. Varje gång jag tar i håret får jag en hel boll i handen

Hoppas att alla har en trevlig lördag kväll.

• Mammsing

Kottten, läste din förlossningsberättelse Kanon. Min trea skulle inte bli så lång riktigt Men det där med första ambulansfärden stämmer in på mig med förutom könet på barnet TYcker det är super roligt, jösses!

• Miidori

hmm, är det inte välling från å med 6 månader?..eller är jag helt fel ute?..Eller är det tidigare nu? känner mig en aning förvirrad här nu! KRAMA!

• Blondie 68

Jag kan väl säga att jag menar både Välling och Ersättning. F.låt mej att jag iinte vart riktigt klar där...

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping