Inlägg från: Pärlan81 |Visa alla inlägg
  • Pärlan81

Gravida/mammor i jönköping

Nämen varför är hon det? Snyft då! Hon var ju här bara för nån dag sen då var ju allt bra!

Ska sätta på filmen nu, jag är med känslig så jag lär väl böla med säkert

Sambon mekar med fyrhjulingen, så jag är själv, tråkigt!!!

Tur att jag har er, barnen sover ju med

Kram

• Pärlan81

Hej alla!!!

Tokfiorna; HIhi rolig text haha. Den var ju jättefin din vagn men du är väl ombytlig som en annan. Har 3 vagnar. O är på en 4:E nu men då ska jag sälja 2 av dom. Sambon är väl måttlig glad för det beslutet

Annars så har Zack vart på dagis, han har haft så skoj! Frågade om han ville dit idag o leka med sina kompisar men han sa att han ville leka med mamma haha. Så då blev jag såklart glad

Han fick sina dagiskort idag, ett på hela barngruppen o sen poträtt, så bra blev han. O många kort att dela ut hihi.

Click var jättebra!!! Så ni som inte sett den gör det! Det är den med Adam Sandler. Han gör ju nästan bara bra filmer!

Nu ropar Molly på mig. Tjingeling!!!

• Pärlan81

God morgon!

Tog aslång tid att gå till dagis idag för sonen gick som en snigel hihi, men det är ju inte konstigt när man är 2,5 år Idag kommer sambon hem med en ståbräda till vagnen då går det nog lättare tror jag. Vill sälja syskonvagnen då vi inte andvänder den så mycket.

Molly är lite trött ligger o surar lite, hon vaknade ju i vagnen typiskt annars hade hon nog sovit på.

TIntan: Sicken otur! Tycker det går i vågor det där, ett tag så slår dom sig för all den tid dom inte gjort det typ. Kram till din lille!!! Hoppas det går bra på ryhov, du får uppdatera mig!

Miidori; Åh så skönt med promenix! Hade gärna hängt på om jag vetat om det tidigare hihi.

Angående fikan trodde jag med det var på denna onsdag. Om vi ska ändra det till tis så kan vi ju ändra tiden också så fler kan hänga på. Ta det på fm då. Är väl rättvist om vi tar varranan gång fm o varranan gång em så fler kan hänga på. Eller vad tycker ni?

• Pärlan81

Hej alla!!

Miidori: Jag ställer gärna på promenad 2 ggr i veckan. Men då spelar tiden roll, tyvärr. Kan för det mesta 10.30, om ni kan då vill säga!

Sambon är och köper ståbräda, o jag ska lägga ut 2 vagnar på nätet.

KOmmer bara ha en liten sulky till pojken. Syskonvagnen andvänds inte så mycket ändå.

Har också tänkt på MN, var är hon? Skönt att höra att Castle mår bra i varje fall, man blir ju orolig!

Ikväll är det Desperate Husfruar, så bra! Antar att ni alla följer den hihi.

Nu ligger tösa min o säger dada dada, så söt.

Grattis till Tessans lilla Ebba med!!!

Ha det gott alla!!
    Kram kram!!!

• Pärlan81

God morgon!!!

Springsteen: Tårkigt att höra om er bil!!! Sånt är så suuurt!

Counterfeit: Kul att se dig!!! Man märker så väl när nån aviker några dar bara! Kram!

Jag ska väl städa snart men hur får man tummen ur... städa är ju sååå tråkigt!

Idag var första dan med ståbräda, det gick perfa! Så nu behövs ingen syskonvagn mera!!!

Men bärdan lät rätt mycket. Även där det inte var grus. En annan mamma på dagis ståbräda lät inte alls. Bör jag lämna tillbaks den kanske. den kostade nära 500 på 1klass o var en brio. Molly kommer ju aldrig kunna somna i det ljudet.

Jag kommer inte kunna fika på onsdagen, men tis ser ljust ut o det blir nästan bättre när det ligger lite närmare. IKEA känns så långt bort.

Ska ändra i listan.

Ha en toppendag alla!!!

Grattis på namnsdagen Camilla med

• Pärlan81

Tintan: Håller tummarna att det går bra imorrn!!! Lilla gubben, fy man blir så orolig för sina små. Hade ingen aning innan jag gick första att man skulle känna så här, så beskyddande. Man förstår ju sina föräldrar lite mer nu.
    Hihi kul med första smakisen! Molly är inte förtjust kan jag säga. Första gångerna gick det bra men sen nu så spottar hon ut hälften. Har inte kommit upp i en burk, inte ens en halv.
    Men alla barn är olika, Zack åt allt o mycket. Får kämpa på!

Kram till er o till Benjamin!!

• Pärlan81

Kikar in en snabbis o säger Godnatt efter dubbelavsnitt av What about Brian, snyft sorgligt var det.

Jomi: Så skönt med en hel natts sömn, kommer inte ihåg när det var sist... längesen hihi.

Tokfiorna; Hoppas du kryar på dig! Kram!

TIntan: Ja med, hönsmamma hihi! Det är inget negativt man rår ju inte för att man älskar de små liven så ju!

JennyA o SMåbarnsliv: Känner igen mig, har en liten krigare ja me och så lilla fröken snorkan då

Imorrn ska jag väga o mäta samt ta spruta nr2.

Sov gott alla mammsingar!!!

KRam från en trött sliten mamma

• Pärlan81

God förmiddag alla!!!

Molly vägde 7850 o var 66cm lång. Hon har alltså inte gått upp som hon ska riktigt. Så amningen har väl gjort sitt nu o jag ska öka på tillägget o smakisarna så gott det går.
    Hade ju det på känn. Dumma sjuka! Så därför har hon ju vaknat så ofta på nätterna med.
    Hoppas det vänder nu. Fast hon låg fint på kurvan ändå så det var ju inte så farligt sa bvcsköterskan. Men man blir ju lite oroad ändå som mamma.

Sprutan gick bra o nu är det bara tt hoppas att hon inte får ont eller så.

Ska snart hämta brollan. Saknar han!!!

Vad ska ni göra idag? Själv blir det lungt, skulle träffat en kompis men det blev inställt. Så vi får mysa o leka hemma. Det är också skoj!

Tintan; Hoppas det går bra nu, blir han väl gla när han får ett nytt spel med

Springsteen: Jag fick min mens 10 veckor efter sonen kom o jag helammade. Molly fick jag den efter 8 Helammade med. Men nu har den inte kommit.... undrar vad den tagit vägen.... är INTE gravid!! Det trodde jag först men det är väl stress o all sjuka vi haft som den virrat bort sig.

Ha en toppendag!!! kikar väl in sen!
    '
    Kram

• Pärlan81

Hej alla!!!

Miidori: Ja det är så tråkigt när dom inte är sig själva. När man inte vet vad det är heller. Att man bara kan anta olika saker... Ibland har de sånna perioder de små. Kan vara tänder eller att de kanske börjar bli sjuka. Sen efter en vaccination så kan de ju bli lite påverkade. Molly har ju vart så idag o hon fick ju sin spruta idag med. Nu är det lite lugnare dock. Ofta så ger de rådet alvdedon men får de feber som håller i sig flera dar så ska man nog kontakta dom.

Hoppas hon blir sig själv snart!!!!

Therese o Ebba: Din svärmor sa ju vilken väg ni skulle flytta till, är det ovanför slätten? Vi bodde ju där vid den vägen, Jägaregatan.
    Så kul med hus ju! Vi vill ju flytta till Nhr med eller utåt där.

Hoppas allt är bra med alla annars, måste se till att få ut mina vagnar på blocket nu bara.

Kram på er!!1

• Pärlan81

MN72: Kommer amma kväll o natt eftersom hon ofta vill snutta lite då. Tar inte napp så jag får var stand in hihi. Men sen ger jag tillägg o ökar på maten så gott det går. Känns bra att sluta nu ändå. Hon har ju fått ers ett tag på kvällen för att hon skulle hålla sig lite längre, hon ammar korta stunder men ofta. Så flaskan har funkat bra! Det är ju skönt!

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping