Inlägg från: Pärlan81 |Visa alla inlägg
  • Pärlan81

Gravida/mammor i jönköping

Hej alla!!!

Ja nu sitter ni o smaskar haha. Molly fick feber i natt igen men på morgonen vart det inget, hörde ändå med hälsan men de trodde det var lungt så länge hon är pigg o inte slö o så o det är hon inte. Hon sa också kom inte om ditt barn inte är riktigt sjuk för hon påpekade att molly säkert skulle bli dubbelt så sjuk om vi kom ner. Är väl mycket nu antagligen så det känns skönt att hon är bättre.

Castle: Stackare!!! Håller tummar för att ni får er bebbe nu snart!!!!

Kotten:Haha inte svårt att andvända barnbidraget. Idag ska jag till polarn o köpa en vårjacka till Zack. Köpte en till Molly där förra månaden så jag tänkte jag slår till idag, fick en rabbatt från klubben så då känns det bättre i plånboken

Springsteen: åh första leendet, så sött!! Man smälter ju bara

Hoppas ni hade kul idag!!! Kram på er½

• Pärlan81

God kväll alla!

Kikade på angeelicas bilder från fikat, ni ser ut att ha det mysigt! Ska bli kul att träffa er nästa vecka!

Hoppas mina gryn är pigga o så då!

Nu ropar Molly högt på mig! Bäst att ta henne o avlasta en vyssjande sambo!

Kram på er alla!!!

• Pärlan81

Hej hopp alla!!Även ni som "gästar" oss idag

Med rutiner o barn som är nöjda o allt så har jag "tid" att sitta små stunder. Jag är inte mycket för att baka ,städa så fort barnen sover eller är på dagis eller dylikt. Är man ordinggjord o hemmet skiner så sitter jag hellre här en stund än leker hemmafru haha.

Jag HAR ETT LIV ett väldigt underbart sådant också där jag kan umgås med mina barn o njuta av deras skratt o bus, umgås med min sambo, familj vänner o t om ha ett rent hem o samtdigt sitta här stundvis. Jag måste ju vara en superkvinna som kan klara det NICE va Riktigt LOVE IT. Gillar ni min svengelska

Jag mina vänner( o ni gäster som gärna kikar in ibland ) dags att slita sig en stund.

Kram på er!!!

• Pärlan81

Castle: Lycka till nu! Nu vill jag att du ska ha din bebbe hos dig!!! Förstår att du längtar!!

jomi: Skönt med rutiner, 7 tim Har aldrig hänt med Molly hihi hon ammar 1 ggn per natt.

Miidori: Skönt med 9 timmar!!! O sen ännu mera haha. Hade inte så med sonen ens. Nu går bägge barnen upp samtidigt. Spelar ju ingen roll så sätt, är en uppe så måste man ju upp även om man vill soooova! Nu är man zombie när man haft 2 små sjuka som vaknar fler ggr per natt o hostar ikapp. Men det är på väg åt rätt håll!

tokfiorna: Vad roligt det lät, med en sån föreläsning! Alt bra?

Therese Och Ebba, antar att ni är på väg på resan nu, ha det toppen!!!! Vi ska åka nästa år, sambon har övertalat mig äntligen

Idag har vi vart på dagis, de skulle ta kort idag så jag gick dit med han en stund. Molly fick vara hemma med sambon som tog lite ledigt. Vill ju att Zack ska vara med. Annars så skulle han vart hemma hela veckan o tagit det lungt.

Ska sätta igång med middan snart, ska ju koka en stund o det är första gången jag gör det. Får se hur det slutar

Kram på er!

• Pärlan81

Mammsing: Jag tycker du gjorde helt rätt! ÄNTLIGEN nån som säger ifrån istället för att gå hem o muttra över klumpiga kommentarer och folk som inte beter sig som folk!

Vad har hus med barn att göra? Mina barn är lika lyckliga nu när vi har lägenhet det är i så fall jag som längtar mest efter det. För det ger mig mer frihet. Men det är ju inte bara att skaffa ett hus heller. Jisses hur folk tänker!

Jag är så glad att vi skaffade barn" tidigt" det är det bästa vi gjort. Vi kan fortfarande göra det mesta och jag saknar inget, inte ens hus. Min sambo är dessutom 3 år yngre än mig, 23 i år och har 2 barn redan, får väl vissa att tappa hakan kan jag tro. Han är underbar, tar så väl hand om sina barn och mig. 

Tror den människan inte mår så bra, tråkigt att man måste ha regler för när man ska göra saker och vad man måste ha för att duga som föräldrer.

Känn dig inte dum, med sånna vänner behöver man inga ovänner tycker jag!

jag ställer alltid på fm fika!

• Pärlan81

God morgon!!!

Har fått sovmorgon idag, till 10 så skööönt! O Zackhar haft 2 hostfria nätter nu så han har sovit gott i sin säng! Jihaaa!

Hade med gått på den där föreläsningen, lät som den var bra!

Idag är sambon hemma han ska på begravning sen men vi ska vara hemma.

Grattis Wilma på 6 månadersdagen!!!! Vad tiden går! Jag o sambon satt o kikade på kort ¨när Zack var liten igår,  tiden har gått så fort. Molly växer ju så  det knakar med

Hoppas ni får en mysig dag!

Hoppas ni andra mår bra o inte fryser alltför mycket så kallt som det är, brrr!

Kram kram!!!

• Pärlan81

Kottten: Vad bra att din lille gått upp bra!!! Det är alltid skönt att veta
    Jag som läsare skulle tycka det var skoj att läsa om det, spec om jag var gravid eller så.
    Tycker inte du hänger ut dig alls. Men det är vad jag tycker såklart!

Vilken tidning är det ?

• Pärlan81

Gravisen: Samma sak här, vill ju gärna komma på fikorna med men inte så lätt när man har en liten vilding hihi. Så jag försöker varje vecka kunna. Om man får barnvakt vill säga. Men jag kommer nästa vecka ska verkligen försöka.

Välkommen Pillis!

Sen hoppas jag också Castle har sin lill* nu!!!

Nu ska ja mysa me sambon.

Kram på er!!!

• Pärlan81

Gravisen: Ja det skulle han nog gilla!

Tintan; Så skoj att handla lite nytt Alltid skoj när man får en ny lya med ju!
    Tråkigt att inte se dig på ett tag men vi ses väl på fikan hoppas jag!

• Pärlan81

Hej alla!!!!

Har som pricken över i:et efter all sjuk fått maginfluensa. Skulle käkat middag i kväll med 2 tjejkompisar men det fick jag ju ställa in. Nu börjar jag blir galen. Dock en mild variant av den som tur är!
    Zack skulle ju vara hemma hela veckan men de skulle ta kort på onsdagen o eftersom han var friskare så kunde han få gå o vara med på det åtminstone. När vi går därifrån så var det en som blev lös i magen o dagen efter ¨så ringde personalen o sa att de hade brutit ut. Men än så länge är det bara jag som fått det, så nu hållar jag tummar o tår att de små inte får det!!!!

Så tvätta tvätta händerna nu för nu härjar visst kräksjukan som mest!!!!

Kottten: Tror ingen tycker du är nån diva. När man läser sånna artiklar så är jag bara intresserad o tycker det är bra att folk går ut o berättar hur olika förlossningar kan vara.
    Hade vi lyssnat på vår bm så hade jag med fött hemma. Jättebra ,ska köpa tidningen sen idag.

Hoppas ni andra mår bra!!!!

Kram på er så mycket!!!

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping