Inlägg från: Pärlan81 |Visa alla inlägg
  • Pärlan81

Gravida/mammor i jönköping

Hej alla!!!

Kotten: Stackare! usch jag vågade inte prova min byxor förrän ett par mån, allt sätter ju sig i mitten med Men jag gick inte upp lika mycket denna gången som med sonen. Då var det 25 kg som jag gick upp jämfört med 14 nu med Molly. Ska in o läsa din berättelse med!!!

Miidori: Hur mår TIndra? Molly hostar mycket så vi får ta det lungt nu i veckan. Sonen lär väl bli uttråkad men det är för deras skull. Molly fick sånt hostanfall innan så hon kräktes, jag blev såååå rädd. Ringde sjukvården, men eftersom hon är bättre, ingen feber och äter bra så skulle vi vara lugna tyckte hon. Man blir ju så skraj när de mår dåligt. Fy jag hatar baciller!!!

Thullan: Hur går det med Wilma? Hoppas hon mår bättre idag!!!Kul o se dig!!!

Gravisen: Låter som ni haft det super!!! Ja när de små har nåt att göra så kan de minsann vara uppe lite längre. Kan man ju offra ibland!

Själv har vi tagit det lungt idag. Skön helg med inget planerat det behövs ibland!!!

Ställde in sången imorrn, så jag tog bort oss från listan. Men nästnästa vecka hänger jag på fika med eller utan min söta son. Annars så kommer jag på tjejkvällen, har ju inte träffat alla innan men hoppas att man tar igen lite då ifall ifall man inte kan komma på fikan den veckan heller. Jag är ganska babblig av mig o inte blyg hehe.

Nu sitter Zack o hejjar på sambon som spelar tvspel, tråkigt! Molly leker med sitt kära gym!

Kram kram på er alla!!!

• Pärlan81

Thullan: Ja det brukar ju hålla i sig lite. Usch ja. Hur många tänder har din lilla? Molly verkar inte ha några på g. Molly mår bättre men hostan är ju hemsk! KOmmer hostanfall så då är det jobbigt för mig som mamma med. Men det är åt rätt håll!!! Det är ju skönt!

Kram

• Pärlan81

Med sonen hade jag foglossning upp till han var året. Hade jättemycket med honom när jag väntade han. Det kan tydlige hålla i sig. Man kan vända sig till sin barnmorska så man får sjukgymnastik. Men det lugnade sig på mig. Har lite nu då o då med.

• Pärlan81

Miidori: åh vilken fin låt! Duktig du är!

Tintan; Jag funderar på en sån spiral med, men vad dyrt det är. Vad är det för nackdelar?
    Blödningar får man med eller?

• Pärlan81

Misanmi: Jättefina bilder på din dotter! Vilka ögon hon har! O det är inte alltid maten kommer där den ska, haha, Molly gnider i ansiktet o på allt så det ser ut som kom o hjälp överallt

• Pärlan81

misanmi: Jag har kommit igång lite. Hon gillade potatis/majspuré, palsternacka gick ner det med, broccolin var väl sisådär o banangröten mumsar hon på. Sen fick hon mangopuré den rös hon av haha, den är väl lite syrlig så det surnade väl till i munnen på henne
    Men konstistensen är nog det hon tampas mest med mer än smakerna, klöks lite ibland.
    Men det är skoj! Hon har inte fått nån juice än. Nu är jag inne på rond 2, ökat lite mer på potionerna. Så svårt att veta när de orkar äta en hel burk. Även att man har 2 barn så minns man inte riktigt...

• Pärlan81

Hej tråden!

Skönt att ni är här!

Jag är också  idag! Antingen pms:Ar jag o överdriver allt eller så får jag helt enkelt lov att vara lite irriterad ibland. Har muttrat hela dan känns det som.

Hoppas ni har kul på sången!

Ebba o Therese: Jag förstår dig! Man får lära sig sätta ner foten! Inte alltid lätt o ibland så blir man ledsen o ARG! Jag vet själv att det kan planeras lite väl mycket för framtiden när dom är så här små  man själv blir lätt stressad- tycker det är jobbigt!

Kotten: SKönt att det gått bra! O slappa får man o bör man ibland

Kram

• Pärlan81

Så skoj att ni haft så kul! Tyvärr lär det inte bli nån sång för min del. Jag är ju 2 barnsmamma o då får jag gå häruppe om jag ska kunna.

Men fika blir det nästa vecka, måste fråga miidori, är det ok om sonen hänger på hem till dig om jag inte får barnvakt?

Kramelikram på er!

• Pärlan81

miidori: Det fixar jag, jag tar med mig så han har att göra en stund hihi. Kram

• Pärlan81

Ps: Jag håller koll på han, Molly går ju ingenstans heller som tur är Sen kommer han nog vara så gla i alla små där! Han är så snäll o omtänksam mot barn!

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping