• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Kesso

MAMMSING:

Hej på dig!
    Oj, det lät inte roligt att den mamman klagade. Hon mådde nog ej bra. Men vad gör man jag förstår att du inte kunda hålla tyst man blir irriterad. Kände du henne något? Kan du ringa henne? Fråga hur det är ? Hon kanske inte var medveten hur hon klagade. Du gjorde säkert ditt bästa då och känn inte dåligt samvete.

• Pärlan81

Mammsing: Jag tycker du gjorde helt rätt! ÄNTLIGEN nån som säger ifrån istället för att gå hem o muttra över klumpiga kommentarer och folk som inte beter sig som folk!

Vad har hus med barn att göra? Mina barn är lika lyckliga nu när vi har lägenhet det är i så fall jag som längtar mest efter det. För det ger mig mer frihet. Men det är ju inte bara att skaffa ett hus heller. Jisses hur folk tänker!

Jag är så glad att vi skaffade barn" tidigt" det är det bästa vi gjort. Vi kan fortfarande göra det mesta och jag saknar inget, inte ens hus. Min sambo är dessutom 3 år yngre än mig, 23 i år och har 2 barn redan, får väl vissa att tappa hakan kan jag tro. Han är underbar, tar så väl hand om sina barn och mig. 

Tror den människan inte mår så bra, tråkigt att man måste ha regler för när man ska göra saker och vad man måste ha för att duga som föräldrer.

Känn dig inte dum, med sånna vänner behöver man inga ovänner tycker jag!

jag ställer alltid på fm fika!

• Kottten

Castle: Eller hoppas det blir som för mig att du får inatt!!!! Kanske bara ska undvika badrummet... hihi... LYCKA TILL!!!!!!

Småbarnsliv:
    Kan du inte inboxa länken till din blogg så har jag den på ett bra ställe o slipper leta varje gång...

Mammsing: Jag hade nog inte heller kunnat hålla tyst... mens om du säger så är det ju hon som har problem inte ni andra... Om det ite är en nära vän eller bekant så behöver du ju inte bry dig. Annars kanske det vore en bra ide att fråga nästa gång hur det verkligen är.

Melim: Nappen har vi använt flera gånger alla redan! De där me rekommendationer hit o dit har skiftat så många gånger så ja har struntat i vad de säger. När han e mätt o fortfarande tuttig så får han nappen!!! Han visar så tydligt när han inte vill ha den. O visst är det skönt att de kan tutta på den ibland istället... Flört En semla hade ja ALDRIG kunnat låta bli...hihi... Så ät på!!!

Jag fikar som sagt gärna v 10 om Melvin bara är okej o så förstås. Än så länge kan ja alla tider oxå! Inte hunnit planer så mycket än...

• MN72

Hmm, misstänker att jag varit lite för gnällig på sistone. Glömde tom bort att tacka för uppmuntran. Hoppas det inte är för sent.

TACK och URSÄKTA!!! Lovar omedelbar bättring.

Den där föreläsningen några av er skulle gå på lät intressant. Hoppas ni vill berätta sen vad den handlade om.

Melim: Jag fick problem med bröstet när Emil var 5 dagar. Inte mycket tid att njuta av amning och bebis alltså. Får ta igen det nu när jag blivit frisk.

• Kesso

Hej!

Vi som går på föreläsningen HÅLL KÄRLEKEN LEVANDE i kväll vill gärna dela med oss av den. Vad jag vet är det jag och tokfiorna som ska gå. Jag har lyssnat på honom innan och tyckte det var kanon bra. Ni som har chans att gå i kväll gör det jag rekommenderar det.

Ha det bra alla.
    KRAM

• MN72

Kesso: Är föreläsningen samma som boken man får på bvc?

• tokfiorna

Då var man här IGEN!! Fikan var god men alldeles för kallt för att tycka det va skönt att traska, brrr. Kesso: Ska bli så kul har bara hört så bra om honomGlad
    Miidori: Kan inte du maila över bilden när våra tjejer sitter i "hagen" och det pågår "slagsmål", ja gillar den såFlört Min adress fick du va? Ingen brådska men bara kul att ha den. Mammsing: Helt rätt gjort..som sagt de som sätter sig på andra har problem själva, ja kan bli så trött på folk som INTE reagerar vid sådana tillfällenSkrikandes. Nu ska jag oxå börja med maten, fisk blir det..tror liksom att jag slätar över mitt dåliga samvete då för alla semlorRäcka ut tungan Har lite roliga recept så kan vi väl dela med oss dem på list tråden?? Älskar att hitta lite nya recept, ett tips: Apelsinfisk på www.arla.se, så gott och så lätt. Ska bli så kul att träffa alla hos Miidori nästa vecka, är nyfiken på er jag inte träffat..Pärlan: HÄRLIGT liv du har som kan göra mer en EN sak samtidigtFlört

• Kottten

Glömde ju berätta: Tjejerna o Melvin va i tidningen idag, med RÄTT iformation!!!! Men ja antar att det inte är någon här som läser smålandstidningen.... Men jag fick som jag ville med en ny annons o bild på bara barnen!!!!

• Kesso

MN72: Vad är det för bok ni fått på BVC? Jag vet inte om det är samma föreläsning. Alf B Svensson är skämtsam och bjuder på sig själv. I alla fall då jag lyssnade på honom och de är minst 3 årsedan.

• Kesso

Tokfiorna: Har du också fått en bok från BVC? Alltså om föreläsningen.

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping