• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Miidori

Godmorgon Blondie! vad gött att du fick sova så länge :)..

Tindra somnade vid 21.00 och sov till 8.20 nånting, hehe :D...Synd att man inte lägger sig i tid själv bara...Det är ju det som är det värsta!

Mamma Till Tindra 8/10-06
  • Springsteen

Hoppas alla sovit gott Även du sommartider (en liten stund hoppas jag...)

Själv blev jag väckt av en arg person (inte på mig ) lagom kul att leka fredsförmedlare från sängen yrvaken.... så de var ju ingen ide att somna om!!! (men sonen gjorde de som tur va )
    Vi har fått napp på 2 nya "del i 2familjshus" som vi ska titta på.. en på lördag.. och en på tisdag!!!! Hoppas nu att de är bra!!!!

Nån som har tips på hur dagen ska fördrivas??

• Springsteen
    Blondie.. vi var inomhus o drack kaffe (jag är elak nog att kalla vaggeryd för skogen ) men de var trevligt...
  • Blondie 68

Hmmmm Springsteen..... Kalla Vaggeryd för skogen.......
    Snacka om storstads bo.... Asgarv.... Ska du inte ta å flytta hit. Det e såååååå barnvänligt....... !!!!!!

• Kottten

Go morron!

Snart e de dags att gå o väga Melvin igen. Hoppas att han vänt nu så "tanterna" inte får för sig en massa dumheter... Skrattande Här blåser de en del idag så får se om vi vågar ta oss nån längre promenad. Så trist att inte kunna komma ut! För hur kul e de att sätta sig i bilen o KÖRA en sväng bara för att få komma ut?!?!? Men de blir sista alternativet annar... Kan ju passa på att slänga en massa tidningar o så samtidigt! Förena nytta me nöje!

Sommartider: Lät som en trevlig natt... Flört

Va skönt för er som får sova hela nätter! Några tips hur ni "lärt" era små det? Å andra sidan ska ja ju inte klaga... Han sover ju gott o att han vill äta två gånger under natten e ju helt OK!!

KRam allihopa!

• Kesso

Go morron alla!
    Jag sov länge i dag. Vaknade med huvudvärk. Det blev visst sent i går. Min man fick ta hand om Vilma. Vet inte om det blev för mycket med föreläsningen? Jag tyckte att det gick mycket bra med information trost det som jag råkat ut för. Tror inte hjärnan är skadad så.

Jo. ALLA: Föreläsningen var mycket bra. Det var t.o.m. drama om hur ett förhållande kunde vara. Visste ni att Jönköpings län är bäst på att hålla i hop ett förhållanden. Det var ju roligt att höra. I allmänhet när man är sambo med barn spricker förhållandet med 6 av 100 och gifta 3 av 100. Det var intressant att veta.
    Varför slocknar kärleken? ( Vi som lyssnade fick tänka och svara)
    . för lite tid tillsammans ( Det är vanligast)
    . pengar (tycker olika)
    . krav (stress utifrån)
    . visar förlite kärlek

Ha en målsättning och satsa att vi vill att det ska hålla hela livet. Det gör det lättare.

Här var lite kort sagt. Jag kan skriva mera senare om någon vill? om att satsa på ditt förhållande, Kärlekens 5 språk, De vanligaste konflikterna, Goda råd m.m.

Ni får alla ha en bra dag och gå inte ut och förfrys er för länge.

KRAM

• Blondie 68

Kesso:
    Det här med För lite tid för varandra.. Måste hålla med alla där.
    Min sambo bytte tur efter att tösen föddes för att han skulle vara hemma mer. Pyttsan för det.
    Innan hon kom till världen kom han hem vid 02 på natten. sedan började han inte förrens kl 19 på kvällen. Det blir ca 18 timmar hemma. Han var borta ett helt dygn skall väl tilläggas.
    Nu: Kommer han hem vid 22 tiden på kvällen å börjar att köra ut gods kl 09 på morgonen efter...
    Hur mkt tid får han över till tösen ?? Jo ingenting. Jo 20 minuter på morgonen. Så e det 4 dagar i veckan.
    Har påpekat detta för sambon. Vi får se vad han skall göra åt detta...
    För mej spelar det ingen roll hur mkt han e borta, utan jag tänker på tösen.. Han missar så mkt utav hennes utveckling + alla dessa besök på instutioner.. + mötena.

• Pärlan81

God morgon!!!

Har fått sovmorgon idag, till 10 så skööönt! O Zackhar haft 2 hostfria nätter nu så han har sovit gott i sin säng! Jihaaa!

Hade med gått på den där föreläsningen, lät som den var bra!

Idag är sambon hemma han ska på begravning sen men vi ska vara hemma.

Grattis Wilma på 6 månadersdagen!!!! Vad tiden går! Jag o sambon satt o kikade på kort ¨när Zack var liten igår,  tiden har gått så fort. Molly växer ju så  det knakar med

Hoppas ni får en mysig dag!

Hoppas ni andra mår bra o inte fryser alltför mycket så kallt som det är, brrr!

Kram kram!!!

• Springsteen

Blondie lite ironi

Sonen är supersnäll nu på morronen.. låtit mamma duscha tom.. är sååå imponerad...  trodde verkligen inte att de skulle vara så här att vara mamma.. trodde de skulle vara 100ggr jobbigare... (peppar peppar.. nu kommer de säkert bli det from i morron )

• Kottten

då har vi varit o vägt Melvin då. O visst hade han ökat i vikt!!!! lite mer än 100 g på två dar!!! Så ja undrar om det inte var vågen inne på bb som visade lite snålt... Men nu är alla nöjda o glada!!!

Idag ringde en jouranlist från tidningen o undrade om hon fick göra ett reportage om Melvins födelse i hemmet... men ja vet inte... tycker det är pinsamt sånt där! Att hänga ut sig själv på de sättet, o Melvin... får fundera ett tag. Kan ju låta sambon bestämma de kanske... O undrar hur i hela friden journalisten fått veta det?!?!?!

Låter som föreläsningen var inspirerande! Kul! Själv har ja asldrig hört Alf, gillar hono inte... Han var skolpsykolog när ja gick i skolan eller nåt liknande o mötte honom då... inget bra alls!!! Men kanske skulle ge honom en ny chans...

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping