• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Blondie 68

Jag e så otroligt lycklig. Jag får hämta min tik från uppfödaren i morgon. Har saknat henne okristligt mkt.
    Hon har varit borta från mej från 17: dec. Att jag skall pussa ihjäl henne.
    Tänk, man saknar inte kossan förrens båset e tomt. Ska bli kul å se hur Louise reagera nu. Hon va så liten när hon träffade tiken 1:a ggn.
    Hoppas Castle fått sin bebb*. Hon ligger säkert å snusar bebb* nu.
    Ang. messmör så funkar det på Louise. Det kortade ner hennes kolik period. Så nu får jag sakta trappa ner på det. Hon känner direkt när jag minskar på det ;-(
    Är det för tidigt att låta Louise prov smaka lite på fruktpure` nästa vecka tror ni ?? Hon blir 3 månader nu i helgen... Jag e så spänd på att göra det.
    Vägde henne igår. Hon hade gått upp 400g på 4 veckor. Inte mkt. Men inte oroväckande enligt BM. Enligt henne så planar dom ofta ut från 3 månader.

Kramizzzzar alla

• Tintan

småbarnsliv: ja det kan nog stämma det ju *ler*

Pärlan81: ja jag ska försöka hänga på nån av gångerna....kommer sakna er alla nåt så otroligt mycket....

Men som sagt ill be back

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • Springsteen

En liten fråga...

nån som har nåt annat tips än pallas athenas grekiska bricka som man kan köpa mat till på lördag??? Vi blir 4 el 6 personer..

• Miidori

Hm Springsteen, sån där exotisk planka?..Har inga andra förslag faktiskt :(..Nån annan som har ett förslag? ..Nu ska jag snart kolla på Navy CIS som vanligt!

Vad ska alla göra i helgen då? Händer det något skööj eller? KRAM

Mamma Till Tindra 8/10-06
  • Tintan

Ja denna helgen blir att bara flytta och försöka att komma iordning så gott det går , imorgon kommer svärmor med familj och hjälper oss ska bli så skönt, peter har 2 systrar med som kan ta hand om barnen så vi kan röja det sista nu.....
    Önskar alla en trevlig helg
    Kram Martina

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • Sommartider

God morgon..Jag kan medela att i natt fick jag sova..
    Hoppas ni får en trevlig dag idag..
    Det ser ut att bli en kall dag så det gäller nog att pälsa på sig ordentligt om man ska ut.
    Jag längtar efter våren hoppas den kommer snart..
    Hej så länge

• tokfiorna

God morgon!!! Äntligen fredag!!! Man känner ju liksom av pulsen fast man är
    mammaledigGlad Är ju alltid så kul att jobba lönefredag, fart å fläkt! Idag skulle en tjej komma som har halmstadbutiken till stan men fam hon skulle bo hos har blivit sjukaFundersam
    Så synd hade verkligen sett fram emot att träffa henne..hon fick barn lite innan mig. Sen hade vi pratat om att gå på mando diao..men fick se att det va slutsålt, tjaaa.. Var nere 6 idag och började tvätta så jag tänkte "fuskstäda" lite här innan man ger sig ut..
    Undra just hur det går för Castle???

• Kesso

Go morron alla!
    Undra om det är kallt ute i dag med? Vi gick upp här i dag närmare 7.30 tiden. Det är skönt när Vilma sover på natten och fram till ca.7. Sedan kan hon prata i sängen och roa sig själv. Hon är rolig. Vaknar hon på natten är det bara att stoppa in nappen eller också tar hon den själv. Jag ska inte klaga. Pappa är ju hemma nu i 2 veckor till medan jag är sjukskriven och det är för gott. Jag har det nu för bra. Vi kan ju ägna tiden åt varandra. Men det är ju ej roligt att vara sjuk. Jag är mera trött än vanligt och orkar ej lika mycket. Men är glad att jag lever och blivit så återställd. Det finns ju sådana som bara dör plötsligt. Jag tänkte på den mamman som dog efter sin förlossning. Jag tror att hon först fick havandeskapsförgiftning och sedan dog i en hjärnblödning. Det kanske är någon som vet och kände henne? Fy, vad hemskt!

Hoppas att ni alla får en bra dag. Vad det någon som ville ha lite sammanfattning från föreläsningen " Håll kärleken levande " så har jag?

KRAM PÅ ER ALLA

• Kesso

Hoppas att det går bra för Castle. Det blir spännande och höra och se vad de blivit.

• Miidori

jag hoppas med det går bra för castle, och i och med att hon ej varit inne och sagt nått,så tror ju jag att hon fått sin bebis nu! Hoppas verklgien  det! KRAM

Mamma Till Tindra 8/10-06
Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping