• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Counterfeit

Pärlan81 och Tintan: Tack för era välkomnande ord, de värmer.

Usch, har också fått en riktig förkylning tack vare min lille gosse. Den här gången satte det sig, har varit så hes att jag knappt kunnat prata, som tur är det bättre idag. Känns ju lite dumt att gå här på jobbet och kraxa som en kråka.

Johanna med ögonstenen Simon f. 041123 och syskon på väg, bf 070407
  • Tintan

God Morgon allihopa

Idag var det alltså dags för benjis besök på ryhov...han verkar väldigt lugn ocg pratar mycket om det nu på morgonen, sen vet han att efteråt om han har vart duktig ska han få sitt playstation spel cars (disneyfilmen) han bara älskar den filmen och allt som har med den att göra *ler*
    så detta ska nog gå bra.

Counterfeit: ibland är det skönt när nån tänker på en och bryr sig en aning,man blir glad och det kan göra en på gott humör en hel dag *ler*

Mn: skönt att det var positivare, känns ju bättre att fortsätta då om nån stöttar än istället för att klanka ner. Stor kram till dig.

Pärlan:Har du fått sova gott inatt, det är inte alltid lätt att vara mamma  och ha små barn och ett storasyskon som oftast kräver en hel del ju, ibland kan man vara så trött att man knappt vet ut eller in *ler* STOR kram till dig med idag.

JennyA: Tack

Kottten: Tack

Tokfiorna: Krya på dig vännen

Miidori: Hur gick det inatt?

Springsteen: Bättre humör idag? *ler*

Nej nu får jag nog sätta lite fart här, har ju 3 barn som ska göras iordning och packa väskan innan bussen går

Kramis

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • Miidori

Tokfiorna: I love you ;)...^^

hm inatt gick det si och så...Tindra kunde inte sova så bra,antagligen pga vaccinet...men ska testa inatt igen..så får vi se...är trött som fan nu...Ha en bra dag kram=)

Hatad av få, älskad av många :)
  • Springsteen

Mycket bättre humör idag Tror min mens har kommit... De sägs ju att den inte kommer färrän man slutar amma.. men om avslaget varit borta i 2veckor o jag har börjat med minipiller och de blöder som mens o inte så där äckligt som avslaget var... så jag är ganska säker!! mensvärk oxå och Dåligt humör Kan ju inte vara annat....

MN så skönt att du fått en ny....
    Tindra piggare i dag Miidori???
    HÄng med på fikat nästa vecka Jenny så kan du få snusa lite till VI kan ju promenera ner tillsammans..
    HÅller tummarna för er Pärlan o tintan

VI ska på 2månaders kollen på BVC idag... sen ska vi hjälpa en kompis till att flytta... usch vad alla flyttar nu... Den här flyttar dock till sin pojkvän o inte ifrån Ska få köpa 2sängar oxå till vårt nya gästrum av henne... som vi behöver flytta hit... Undra bara vart de ska få plats... Fundersam

• Pärlan81

God förmiddag alla!!!

Molly vägde 7850 o var 66cm lång. Hon har alltså inte gått upp som hon ska riktigt. Så amningen har väl gjort sitt nu o jag ska öka på tillägget o smakisarna så gott det går.
    Hade ju det på känn. Dumma sjuka! Så därför har hon ju vaknat så ofta på nätterna med.
    Hoppas det vänder nu. Fast hon låg fint på kurvan ändå så det var ju inte så farligt sa bvcsköterskan. Men man blir ju lite oroad ändå som mamma.

Sprutan gick bra o nu är det bara tt hoppas att hon inte får ont eller så.

Ska snart hämta brollan. Saknar han!!!

Vad ska ni göra idag? Själv blir det lungt, skulle träffat en kompis men det blev inställt. Så vi får mysa o leka hemma. Det är också skoj!

Tintan; Hoppas det går bra nu, blir han väl gla när han får ett nytt spel med

Springsteen: Jag fick min mens 10 veckor efter sonen kom o jag helammade. Molly fick jag den efter 8 Helammade med. Men nu har den inte kommit.... undrar vad den tagit vägen.... är INTE gravid!! Det trodde jag först men det är väl stress o all sjuka vi haft som den virrat bort sig.

Ha en toppendag!!! kikar väl in sen!
    '
    Kram

• MN72

Tintan och Springsteen: Är så nöjd med att äntligen ha bytt sköterska. Borde gjort det för länge sen.

Tintan: Hoppas allt går bra på sjukhuset!

Springsteen: Inte kul med mens redan. Man hoppas ju få slippa så länge som möjligt.

Pärlan: Du måste ju inte sluta amma helt. Har hon svårt att acceptera flaskan?

• Counterfeit

Tintan: Lycka till idag, för dig och Benji!

• Kottten

Kikar in o säger hej till alla!!!!!

Springsteen: Usch o fy!!! Mens... den får gärna hålla sig borta ett tag till här!!! Hoppas humöret löser sig

MN: skönt att du känner dig tillfreds me den nya sköterskan! De e ju jätteviktigt!!

Oj nu ropar melvin igen... får rusa...

Ha en bra da vänner!!!

KRAM!!!

• Counterfeit

Jag fick inte mens förrän Simon var åtta månader, då jag slutat amma. Då hände en del i kroppen: Graviditetskilona rasade, jag fick tillbaka sexlusten och mådde allmänt bättre. En anledning, förutom att jag avskydde de där stora läckande mjölkstinna brösten, att jag aldrig blir nån långtidsammare.   Sen hade jag ju en massa besvär, med sår och mjölkstockningar, men jag hoppas innerligt att det inte blir så andra gången.

• therese o ebba

Hej tjejer!!

Kikar in en snabbis, orkar inte läsa allt som skrivits här Skrattande. Idag om en vecka får vi nycklarna till huset, ska bli jätteroligt att flytta.

Hoppas det är bra med er alla!

KRAM

Mamma till EbbaBebban
Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping