• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • MN72

Miidori: Kan ju vara det här med eget rum i kombination med vaccinationen. Hon kanske känner sig lite övergiven när hon inte får sova hos er. Hoppas det blir bättre snart!

Springsteen: Här finns gott om kartonger. De flesta är fortfarande fulla, men om jag (vi) hinner packa upp innan det är din tur får du gärna ta hand om dem.

Pärlan: Skönt att hon tar flaskan iaf.

• Tintan

Hej allihopa
    Nu är vi hemma igen efter en dag på ryhov och sen A6, det gick bra på ryhov med killen, han var så duktig *riktigt stolt* han grät bara när läkaren trodde han skulle få pilla med en pincett i näsan, men när mamma gjorde det gick det fint....känns så skönt att ha detta gjort.

Sen blev det A6 och McDonalds och en tur in på H&M Gud vad söta flickkläder de hade fått in, blev het salig...blir att shoppa loss lite där sen.

Tack alla ni som har tänkt på mig och benji idag ni är för underbara

Miidori: Stackars Tindra hoppas verkligen att det vänder,Jag vet att Benjamin reagerade på alla sina vaccinationer med feber och förkylning efteråt...kram på er

Springsteen: Har ca 10 riktiga flyttkartonger från alfa moving jag kan låna ut dem, men vill gärna ha tillbaka dem sen, perfekta att ha när man ska lägga undan kläder mm....

Kram

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • Thullan

Hej. Ska bara skriva att min mens kom tillbaka när Wilma var 5 veckor o jag helammade. Tror inte på det där att man inte få mensen om man ammar. Tintan: duktig kille du har. Miidori: håller med dig att bvc kunde bemött dig bättre. Nu ska jag greja lite hemma då jag har en dotter som somnar 20 o sover till 7.30 utan att vakna på natten. Jag har det bra, skönt att ha det så då man är ensamstående. Kram till alla

• Miidori

min mens kom tillbax en månad efter att tindra kom, och jag ammade inte!Det var rätt surt, för den höll på i nästan 2 veckor fram o tebax!

Hatad av få, älskad av många :)
  • J e n n y A

Hej på er alla mammor.

Miidori...va jobbigt med lilltjejjan. Hoppas hon snart blir bra igen.

Tintan...va skönt att det gick så bra med sonen idag.

Springsteen...Låter lockande. Hade tänkt följa med men glömt bort att jag åker bort hela nästa vecka på en kurs så kan tyvärr inte denna gången. Snyft. Men det blir väl fler gånger

Beundrar er som kämpar så med amningen. Det är inte så lätt alla gånger.

Min son har kommit in i en sån rolig rutin. Spelar tydligen ingen som helst roll vilken tid han lägger sig på kvällen längre . Han vaknar ändå mellan 6 och 7. Brukar lägga sig vid 8-9 men härom kvällen kom han i säng så sent som vid 22.30. Tänkte för mig själv att det då kanske blir lite sovmorgon dan där på. Tji fick jag....klockan 6 va han hur pigg som helst och ville upp och leka. Hihi. Va de är goa de sm liven.

• Småbarnsliv

JennyA... Då måste jag vara välsignad.. Förra veckan låg barnen & sov till 9 - 11 om förmiddagarna.. Superskönt, Hanna är ju en 7 sovare , den enda gången som det är problem med henne är när hon är sjuk då är det gnälligt & vill sova hos oss, men annars sover hon hela nätterna i sin säng sedan hon föddes...

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.Simon 0305, Hanna 0511 & Bf 14/9?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? www.lixenstrand.org.uk
  • Springsteen

Kom ju på att svärföräldrarna flyttar en månad innan oss så troligen kan vi ta många av deras..
    Men jag tar gärna era (tintan o MN) oxå om de skulle behövas... Har inte tänkt att börja packa förrän i maj.. flyttar ju 1 juni... o vi har nog flyttrutinen kvar... flyttar ju ungefär vartannat år

Miidorii... en klok vän (maxpax )  sa att de enda du ska vänja dig vid är att allt förändras... så även om hon inte reagera så förra gången så kan hon göra det nu... Men jag tror dig att de är jobbigt!!!! O går det inte över så ring igen!!!!!

I morron bitti ska jag o sambon vara barnvakt och sen ska jag o Mamman gå till Ikea hihi måste ju kolla in allt o planera billig fika är ju inte fel heller...

• Miidori

Klart dom förändras hela tiden :)...märker av det varje dag..verkar i alla fall bli en sömnlös natt idag med ;P...men nu får T sova i samma rum som mej,tills det är bättre ;)..Men jag blev lite orolig eftersom jag märkt att hon inte har någon speciell aptit..Så något är det som inte stämmer,hon bara gråter och skriker...
    Men nu är jag inte orolig längre,har typ vant mig nu :)...Det är bara att trösta henne..Försöker att få henne att dricka vatten,så hon får i sig vätska i alla fall..

tokfiorna:skyller på tänderna ja

• Miidori

Blondie68: ÅHHH vad sööööt hon är!!

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping