• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Miidori

Tintan: Hur gick allt idag?
    Tokfiorna: Var ni iväg på det där sen?theafternoon eller vad det hette ?

Tindra har varit så ledsen och arg hela dagen nästan ;/..Tror att det är fler tänder på G, plus att hon vaccinerades, så det är nog en kombination..Ringde BVC för att jag blev så orolig,frågade ifall det var normalt att dom blev så här efter en vaccination,för hon blev inte det första gången, då säger hon så här:
    -När vaccinerades hon?
    Jag bara sa:
    -Igår var vi hos dej och vaccinerade henne..
    när jag frågar vad jag kan göra så får jag rådet:
    -Ge henne alvedon..
    Jag har gett henne alvedon, men hon är sig inte lik, känner inte igen henne för 5 öre..Hon var inte sån här förra gången..Då säger hon:
    -Ge henne alvedon innan hon lägger sig så blir det nog bra..
    Ja men jag gjorde det igår innan hon la sig och det hjälpte inte.
    - Men det går nog över, ring om det fortsätter så här i ett par dagar till..

Så antar att man får vänta och se, men är så hemskt att hon är så ledsen och arg..Hon bara vrålar helt hysteriskt, snorar som bara den(som kom efter vaccinationen)Så hon är så täppt...Man har knappt sovit en blund nu asså, är så trött...

oj vad mycket det blev skrivet!

Jag ska med gå ner i vikt nu :D:D..Ska börja cykla 1 mil 2 ggr i veckan, och gå runt munkan 2 ggr i veckan, weeehuuu...Får la se hur länge det håller!

Mens är inte skooj! Fy fan vad jobbigt det är..!!

Ha en god kväll alla! KRAM

Hatad av få, älskad av många :)
  • Springsteen

Miidori.. de är ju ganska vanligt att man blir lite "influensa" sjuk efter en vaccination... Även om de var klumpigt sagt av BVCssk så har hon rätt att de är bara att vänta några dagar..

Är så inne på att flytta nu ska bli så kul!!!! Har börjat planera en massa och se vad jag ska köpa o såååå... Brukar alltid köpa allt lååångt innan men ska försöka hålla mig tills vi flyttat in så är det lättare att se vad som behövs o sååå...

Hur går det för alla er andra i flyttstöket??? Vill ni bli av med kartonger så ställer vi på att hämta

• Pärlan81

Hej alla!!!

Miidori: Ja det är så tråkigt när dom inte är sig själva. När man inte vet vad det är heller. Att man bara kan anta olika saker... Ibland har de sånna perioder de små. Kan vara tänder eller att de kanske börjar bli sjuka. Sen efter en vaccination så kan de ju bli lite påverkade. Molly har ju vart så idag o hon fick ju sin spruta idag med. Nu är det lite lugnare dock. Ofta så ger de rådet alvdedon men får de feber som håller i sig flera dar så ska man nog kontakta dom.

Hoppas hon blir sig själv snart!!!!

Therese o Ebba: Din svärmor sa ju vilken väg ni skulle flytta till, är det ovanför slätten? Vi bodde ju där vid den vägen, Jägaregatan.
    Så kul med hus ju! Vi vill ju flytta till Nhr med eller utåt där.

Hoppas allt är bra med alla annars, måste se till att få ut mina vagnar på blocket nu bara.

Kram på er!!1

• Pärlan81

MN72: Kommer amma kväll o natt eftersom hon ofta vill snutta lite då. Tar inte napp så jag får var stand in hihi. Men sen ger jag tillägg o ökar på maten så gott det går. Känns bra att sluta nu ändå. Hon har ju fått ers ett tag på kvällen för att hon skulle hålla sig lite längre, hon ammar korta stunder men ofta. Så flaskan har funkat bra! Det är ju skönt!

• Miidori

jo men förra gången hon vaccinerades så var hon bara slö och lite gnällig..Nu har hon varit helt olik sig, men vi får hoppas att det går över i alla fall! inte kul när det är så här!
    KRAM

• Kottten

Kvällen på er!!!

Sitter o vänta på att melvin ska vakna... han sover ett av sina längre pass nu. Skulle ju helst vilja att gjorde de på natten men men... bäst man inte klagar för då får man väl ett helvete sen istället... Flört

Va tänker alla hitta på till helgen då? Själv blir ja gräsänka både fre o lör kväll, trist. Sambon ska döma i en fotbollscup... Så får väl se melodifestivalen i min ensamhet... *snyft* (de e inte så illa som de låter men måste få gnälla lite bara... hihi...)

KRAMAR!!!!

• Kottten
    miidori: trist bemötande! när man vill ha stöd o råd... hoppas att lilltjejen blir bättre tills i mon!!!!
  • Miidori

hoppas det med koottteen:=)...nu ska jag gå å handla,men ha DET SÅ BRA :)KRAM

• tokfiorna

miidori: att hon är sån lilla stumpan...ja som vi sa idag..vi skyller på TÄNDER..ringde hem till dig nu men du är väl och handlar eller så var det där med jacketSkrattande
    Ja vi gick på afternoon tea i pingstkyrkan..var jättetrevligt, fick ju äta hur mycket scones och kakor man ville, livsfarlig!!! Det var fuuullt me folk bara..
    Nä nu ska jag brassa käk för bantningen har ju skitit sig fullständigt idag..
    Ha så gott tjejer

• Gravisen

hej hej!

miidori: hoppas lillan blir bättre snart  stackarn...

idag kom sambon hem kanon sjuk stackarn...hoppas bara det inte är någon influensa, vill slippa det....usch..

vilket vår väder det var idag då, så härligt..

kram på er

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping