• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Springsteen

Maxpax.. redan testat de me armen.. funkade nån minut som precis allt annat tror jag ska försöka me minifom.. skadar ju inte att testa....

Nu ska vi ner i snön o gå lite på stan

• therese o ebba

Godmorgon alla!

Har hela helgen planerad nu Glad:
    I kväll ska jag, min mamma och syster till relaxen på Rosenlundsbadet. Ska bli riktigt gott Räcka ut tungan. I morgon ska vi titta på huset!! Jippee!! Senare på kvällen ska vi hem till sambons kusin som fyller år. På söndag blir det nog en sväng hem till mina päron när sambon är iväg o spelar match. Och på kvällen blir det förhoppningsvis bara våran lilla familj hemma o myser.

Hoppas alla får en riktigt bra helg!  

Mamma till Ebba 061011
  • medistra

fy idag är alla mina tankar hos den lilla pojkens i Norrahammars familj, vilken tragedi, man kan inte ens föreställa sig hur de mår just nu

vi ska på kalas hela helgen, i morgon åker vi hem till mamma i Ulricehamn för att fira min lillebror som fyllt tonåring i veckan

och på söndag bär det av till min sambos föräldrar för att fira hans lillebror som också fyllt år i veckan

utöver detta ska jag bara slappa och ta det lugnt

Springsteen: något som brukar funka på Loke när han har ont i magen (och Lukas när han var liten med) är att man sitter ner, ganska långt ut på kanten av stolen eller soffan och lägger Loke på magen över knäna så att det ena knät är mitt under buken och det andra är under bröstkorgen, armarna hänger framåt över det främre knät, så "gungar" man benen fram och tillbaka samtidigt som man "klappar" med ena handen på rumpan, ju ondare i magen desto bestämdare klapp på rumpan och gung
    har man en napp så kan man hålla den i munnen med, skriket brukar ge med sig ganska snabbt här hemma med den här tekniken och han somnar som en stock, det blir väl lite som magmassage antar jag med knät som gungar under buken

• MN72

God morgon!
    Usch vad hemskt med den lille pojken i Norrahammar. Det är ju så man undrar om man vägar låta A gå ensam till skolan mer. Eller om han kommer att vägra göra det när han får höra vad som hänt för den delen. Det är tillräckligt jobbigt för honom just nu iaf. Mamma har ingen tid, E skriker när vi ska äta och A själv har inte hunnit anpassa sig till att han växer som attan just nu. Snubblar, slår i och spiller ut saker stup i kvarten. Man minns ju hur det var i slutet av graviditeten

Idag är det dax för vägning igen. Hoppas verkligen att E kommit upp över sin födelsevikt nu, annars vet jag inte hur jag ska bära mig åt. Denna veckan har jag matat i honom så mycket tillägg att han spytt som en kalv. Det kan ju inte vara rimligt att hålla på så här i evigheter.
    En positiv sak är iaf att det friska bröstet har börjat läcka lite när som helst. Det tyder ju på att mjölken ökat där . Än så länge har jag inte gett upp tanken på helamning, men det hänger ganska mycket på vad vågen visar idag.

Springsteen: Har du testat med att bära W i bärsele? Visst får man ändå bära, men armarna får iaf vila.
    E somnar nästan direkt när vi sätter honom i selen. Underbart!

• Kottten

de hinns skrivas så himla mycket mellan de gånger ja e här... så ja hinner bara skumma igenom snabbt...

Kram till er som mist nån så nära!!!!
    Kan inte ens tänka mig in i hur de e!!!!!

Visst kan livet ta oanade vägar ibland, men knäpp som ja e så tror ju ja att allt har en mening ävenom vi inte alltid förstår den...

Så har ja varit djup för den här gången... orkar inte mer just nu... sitter ju som sagt på bibblan o har inte lust att sätta igång o börja storlipa här direkt...

Annars kan ja ju meddela att här e såååååå lugnt!!!!! Har ju hela tiden trott att ja kommer få gå över o om de inte händer nåt de närmsta dygnen så får ja rätt.... tyvärr!!!!!!! Tiden går ut på söndag... Men, men hur som helst så e ju bebis inom räckhåll nu!!!

Trevlig helg allihop!!!!!!!!

• Pärlan81

Therese O ebba: Låter som ni kommer få det mysigt i helgen! Jag ska iväg sen nån gång på spa har jag sagt ivarje fall. Kan behövas Njut av det nu!!

MN72: Håller tummarna att din lille har gått upp nu!!! Jobbigt att gå o vara oroad för det!! MEn om det kommer upp så måste han ju bli mätt. Skönt att det kommer lite nu ur bröstet när man kämpar!!!

Idag ska jag köpa lite burkmat o gröt som jag ska sätta igång med nästa vecka! Ska bli kul!!!

Bägge mina frön är förkylda nu med så typiskt!! Mamma kanske kan vara barnvakt så det är väl 50/50 att jag kan hänga med på fikan.

I helgen blir det lungt, ska shoppa till lillan imorrn!!! Sen ska vi vara bara familjen. Sen ska vi kanske träffa min bror o hans familj men det beror på barnen hur de känner sig. Går ju inte om de är sjuka!

Ha det gott alla!!! Ses väl nån mer gång i helgen!!

Kram kram!!!

• Ozzie

Springsteen: Dricker du kaffe?
    Mina barn har båda reagerat på när jag dricker kaffe och vindruvor är ingen hit för mig heller.
    Hoppas det blir bättre snart.

• Tintan

Lägger in fikatiden

Fika Träff på Nyfiket!

Tisdagen
    Den 30/1 kl 13.30

Martina
    & Emilia & Michelle
    Cissie och Tindra
    Therese & Ebba
    Madde och Wilma (om jag fått iordning hemma)
    Josefine & Molly (hoppas på barnvakt)
    Petra, Lowa o Willy
    Camilla & Wilmer

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • MN72

Inte hade han kommit upp i födelsevikten den här gången heller. Han hade iaf gått upp 65g på 3 dagar. Bättre än förra gånen åtminstone. Idag sa hon ingenting om att vi måste ge mera tillägg, men hon undrade om jag tycker att det går bra att "dubbelmata" som jag gör nu. Vad svarar man på det? "Jag vill ju helamma" eller "Nej nu orkar jag inte mer"? Det enda jag kunde säga var att jag inte har nåt annat val. Får en känsla av att hon vill att jag ska ge upp amningen nu. Hur dumt är inte det? Om mjölken ökar på det ena bröstet finns det ju fortfarande en chans.
    Jag hade ett samtal med henne före förlossningen och försökte göra klart för henne att jag behöver mycket stöttning, men att hon absolut ska säga ifrån om hon märker att jag mår dåligt av att kämpa med amningen. Som det är nu mår jag inte dåligt av att amma utan av extra arbetet med ersättningen och av stressen varje gång man ska väga. Jag VILL ju kunna amma mitt barn.

• Thullan

MN72: Usch du har det jobbigt. Skriv av dig här så lyssna vi på dig helt klart. Lider med dig, förstår att det är en stress detta. Man vill bara sitt barns bästa hela tiden. Orka du så fortsätt försöka amma annars ge upp det o bara ge ersättning, men gör det som känns rätt för dig.
    Kramar i massor från mig

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping