Frejja: kämpa på! Vågen visar inte alltid sant, måttbandet gör det alltid. Muskler väger ju mera än fett, så om du tränat hårt, så kanske du fått lite mera muskler istället?
Dessutom var det ju Soleil som sa att det kan dröja innan det syns på vågen. Ge inte upp!
Soleil: TACK för receptet! Måste baka nu till julen, det låter smarrigt!
Men tänker inte överäta mig ändå!
Jag har inte provat VV bars, får man beställa sådana på internet? Har inte varit på deras möten, men har ju rätt att gå två gånger då jag är på brevkurs, så nog måste jag väl dra mig dit...? Efter julen!
MysMellis: Apelsiner har jag märkt är utmärkta sugstoppare! Har tyvärr inga hemma mera... De innehåller rikligt med fibrer, är saftiga och goda och det bästa - de innehåller 0 points!!!
Mumu: Bra idéer, ska försöka testa lite andra val nästa gång jag blir sugen, apelsiner som sagt hjälper mig, men då jag har förstått att äta en har jag ibland redan proppat i mig onyttigheter. Nästa gång ska jag ta en innan något annat!
Men ibland är det ju också så att har man sug efter något och äter något annat, så ger sig inte suget förrän man ätit det som man egentligen vill ha. Och då har man kasat på sig en hel del extra points...
Miim: Svält dig inte! Då ställer sig kroppen in på svält och håller i varje fettcell för brinnkära livet! Ät istället, men välj lågpointsvaror så du får ordentligt med mat i dig, så ska du se att du nog också minskar i vikt!
Idag har jag bestämt att inte se bakåt på de några dagar jag ätit så onyttigt, utan istället se framåt. Jag har ju ändå gått ner ca 2 kg på ett par veckor
, inte tänker jag kasta bort de två veckorna inte! Och dessutom har jag betalat ett dyrt pris för att få min kurs.
Idag tänker jag försöka äta endast 20 points av 22 tillåtna, men inga onyttigheter, trots att vi är bortbjudna ikväll. Jag tänker minsann inte ge upp!
Imorgon börjar vecka 3, så jag ska väga mig imorgon, då tänker jag nolla mina points och fortsätta som om jag inte fuskat.
HUR MÅNGA points FÅR man spara per dag och under hur lång tid? Kan man t ex spara 2 varje dag nu till julafton, om man ändå överskrider ordentligt (typ 15-20...) då? Eller får man spara flera? Hur är det om man motionerar och därmed tjänar extra points som man sparar och också sparar från dagens ranson - blir det för mycket.........? Jag bara försöker taktisera till julafton. Jag vill förstås inte heller vara hungrig, för då ger man ju så lätt efter om frestelsen igen kommer... Och det kommer den nog säkert att göra.
HJÄLP MIG, SNÄLLA NI!!!