• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • pirajamaja

Libragirl: Så här står det i min bok, "Du får spara högst 4 points per dag för att använda senare under veckan". Du får högst spara 12 motionspoints.

Jag antar att det gäller för en vecka, när nästa börjar ska man inte längre räkna med de points man inte förbrukade under förra veckan. Men det går ju att följa sunda furnuftet också

Jag har börjat på ny kula (igen) och den här gången har jag slagit rekord. Jag har hållt mig till pointsen ända sedan i måndags! Dessutom upptäckte jag att jag faktiskt kan köpa godis när jag blir sugen. Det var inte mina favoritgodisar, men det tog bort suget.

Jag köpte 8 hallonbåtar, 5 geléhallon, 3 salta fiskar och 3 skumtomtar = 4 poits. Min största stötesten är just smågodiset och det var enormt skönt att i förväg ha bestämt precis vad och hur mycket jag skulle köpa

• Party of five

Pirajamaja: Grattis till ditt rekord! Tack, ska fundera hur jag ska göra nu då när jag vet hur man får göra! Vill ju inte gå upp det under julhelgen som jag nu med mycket stor möda gått ner... (2 kg ). Bra idé, förresten, det att på förhand räkna ut hur mycket man är villig att satsa på godis och köpa enligt det (jag behöver i o f aldrig KÖPA det... vilket egentligen är synd när man annars är pengalös, för då skulle det inte ens finnas godis hemma!)

TACK för att ni finns och stöttar varandra så bra. Utan er vore det tiofaldigt mer kämpigt att klara av detta projekt! En stor kram till er alla!

• MysMellis

Usch idag har jag spräckt gränsen så det bara skriker om det....farligt att ha gooda kakor hemma åt några för många....har gått över antalet points med 8 redan och vi som ska äta kvällsmat nu... ... imorgon ska jag inte äta över....men jag måste ju äta kvällsmat juh

• Rabbit

Jag har varit hemma hos mamma i två dar och blivit bjuden på en massa gott som jag inte kunde säga nej till...känns botten just nu

Men nu är jag hemma igen och tar nya tag. Och jag ska INTE skippa vägningen imorgon pga av detta som jag helst vill, utan ta tjuren vid hornen, så det så!!

Soleil: Får man verkligen lägga in goda kakrecept i en viktväktartråd??? Taskigt tycker jag

• Mumu

Vägning imorron! Det har varit en rätt bra vecka, igår spårade jag ur lite, men inte helt. Jag åt nog lite mer än jag skulle, men det var bra mat i alla fall, så skadan känns inte gigantisk.

Vi gjorde jättegod mat igår, från den där braiga hemsidan som nån tipsade om för några sidor sen. Fläskfilé med en helt underbar curry- och banansås! Kan rekommenderas!

• Lalune2

Själv har jag varit magsjuk sen i fredags kväll, så jag har inte ätit alltför mkt tror jag. Börjar dock bli bättre nu, så man får i sig alla pointsen.

• Party of five

Idag vägde jag mig och började vecka 3. Under en vecka har jag gått ner 1 kg i vikt, trots att jag överätit massor under ett par dagar (choklad...). Så total viktnedgång under 2 veckor är nu -2,5 kg!!! Psssst! Och igår stod jag emot godissuget!

MysMellis & Rabbit: en gång är ingen gång... Glöm det som var och fortsätt som innan. En tillfällig "störning" i bantningen kastar inte omkull allt, så fortsätt som innan! Nya tag idag

Mumu: Jag tittade också efter på sidan! Oj, vilka smarriga recept där verkar finnas. Måste testa det som du gillade!

Soleil: Krya på dig!

• MysMellis

Libra: Men 2 gånger då vad är det??? jag har gjort likadant idag :( Men imorgon ska jag försöka att inte överskrida så mycket

• lillola

Får alla vara med här? Jag var med i viktväktarna för ett år sedan, gick ner 8-9 kg, fullföljde jämviktsdelen och blev guldmedlem. Allt gick jättebra, men nu har jag kommit av mig, och börjar gå upp igen, sakta men säkert, behöver lite peppning och motivation, särskilt nu som julen kommer.. Fattar inte att jag så ofta "glömmer" att man går upp i vikt om man äter för mycket??

Svar på tråden Viktväktar-tråden!