• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Miim

så skönt!!
    Har just vägt mig och efter en vecka med stillastående, har jag tappat 0,5 kg den här veckan.
    Hoppas ni alla får en god jul, även om man inte äter ihjäl sig på godis och snask !!

• Tronte

Hej tjejer!

Har ej varit här på några dagar..har haft fullt upp nu inför julen mm. Måste vakta grabben här som gärna klämmer och känner på alla paketen under granen

Såg att ni varit duktiga och säger Grattis till er alla!!

Var och vägde mig för andra gången igår och hade gått ner 0,4 kg därmed fick jag min första stjärna (-3,4 kg på två veckor).

Har rört mig mycket denna veckan och känner mig svullen som bara den i kroppen, kanske kroppen som samlar vätska igen (trist).

Någon som vet hur många points det är i kycklingprinskorvar??

Önskar er en jättefin Jul och glöm inte att röra på er mellan måltiderna

Många kramar från mig!!!

• Mumu

God jul allihopa!

Hoppas att ni når era mål, vare sig det är att hålla vikten, gå ner lite eller försöka gå upp så lite som möjligt över julen.

Själv inser jag att julafton inte hade inneburit katastrof, men när man väljer att missköta sig hela veckan innan så kan man inte räkna med annat än plus på vågen... Ack, den som ändå hade bättre viljestyrka, men då hade man ju inte suttit här...

Julkramar på er!

• Lalune2

Japp, jag har tappat pointsräkningen... Fööör mycket god mat, för många mumsiga mozartkulor etc. etc.

Jag har dock försökt att hålla mig inom rimliga gränser, men visst har jag svävat ut lite mer. Ska försöka skärpa mig nu, men ser framför mig en dag i soffan imorgon med julgodis och en bra bok...

Hoppas att ni andra har lyckats bättre än mig!

• Mumu

Jag räknade inte, men det såg nog väldigt bra ut igår. Inga gigantiska mängder julmat, och det mesta var sill för det är ju så gott! Sen åt jag kanske tio smågodisar, ingen choklad eller knäck eller så. Och så risgrynsgröt på kvällen. Inte så illa, va?

Men idag ska vi hem till mamma och pappa på juldagsmiddag, en tradition sen många år. Då ska vi få porterstek, inte heller så himla farligt, om det inte vore för den underbara såsen! Och där i är det ingen lättgrädde, det kan jag lova! Sen brukar det vara välfyllt gottebord också, så vi får se hur det går...

• Lalune2

Mumu,
    Jag åt inte heller massor med julmat, men bara fem köttbullar är ju 3 points! Sen prinskorv ska vi inte tala om (åt ändå bara ett par stycken), så ett par sillbitar på det och potatis och ett par julgotter så är man uppe i 18-19 points. Gröt avstod jag ifrån, den är på 4.5 points per portion. Så det är ju otroligt lätt att komma upp i en hög summa eftersom det är så fet mat. Tyvärr...

Men eftersom du var så duktig igår så kan du ju unna dig lite extra sås idag, eller hur!

• Lalune2

Nu har vi varit på den traditionella kalkonmiddagen hos min moster, så himla gott! Åkerbärsparfait och Ile Flottante (fråga inte vad det är!) till dessert. Åh vad jag njöt av allting!

Struntade faktiskt i pointsräkningen till slut, kom hem och smällde i mig 5 mozartkulor, 2 ischoklad, 3 kolor och ett stort glas julmust... Åh nu känns det jobbigt. Kommer säkert att ha gått upp de här fyra kilona som jag har gått ner, känns urtrist men jag får ju skylla mig själv.

Önskar jag var lika duktig som du är Mumu! Jaja, som vi säger i den här viktväktartråden; det är bara att ta nya tag!

Hur har det gått för er andra?

• MysMellis

Jag har ätit alldeles för mycket Först åt vi här hemma..sen åkte vi bort igår ...då måste man bara äta juh Omeletten är så god... och dopp i grytan....o laxen o äggen o jansson ...mm så mina points har jag inte ens vågat räknat.... plus en massa paradis, knäck, after eight. sedan glass och ris ala malta Hua vågar inte ens tänka på hur mycket jag ätit.... Men det var så gott Fortsatte mumsa idag med....knäcken är ju såååå god ....Så så illa har det gått för mig...

• Mumu

Ha ha, duktig, jag? Ni kan inte ana hur jag har fuskat! Jag har gått loss på chips och snacks något helt kopiöst den här veckan, men nu får det faktiskt vara nog. Jag måste verkligen ta tag i pointsräkningen ordentligt nästa vecka. Och imorron blir det ingen vägning för mig, jag vill inte ens veta vilket resultat den här veckan gett...

Svar på tråden Viktväktar-tråden!