• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Rabbit

Frejja: Visst är det typiskt! Jag brukar inte heller ha problem med att spara points, men just nu när jag måste inför jul, då går det inte. Igår åt jag 2 points för mycket som jag måste ta igen idag...

Jag har iallafall bestämt mig för att min ambition denna jul ska vara att skippa godis och kakor och istället äta nyttiga mellanmål. Blir sen det lite för många points på maten må det väl vara, mat måste man ju ha!

MysMellis: Lycka till trots fusket, ibland är det ju inte så illa som man tror

• MysMellis

Jag ställde mig faktiskt på vågen...och den visade -1 kg YIPPIE

• Mumu

Här har ni en tjej som spårat ur totalt! Chips två dagar på raken, ost och kex på kalas igår och flottig kinamat två dagar. Vad händer med mig? Jag har absolut noll karaktär efter vägningen i måndags! Är det månne julen som smyger sig på? Nu ska jag skärpa ihop mig rejält och inte göra några fler stora dumheter innan julafton i alla fall!

• Lalune2

Mumu,

Kan trösta dig med att efter vägningen igår "firade" vi med godis och wok från Hot Wok Café!

• Mumu

Grattis, alla ni som gått ner! -0,4 är bra, Frejja. Vissa veckor går man inte ner mer, fast man gjort allt man kan. Så länge det går neråt brukar jag vara nöjd och glad, men det är klart att det är extra kul de veckor som vågen visar ett helt kilo minus. Men det gör det nästan aldrig för mig...

Två dagar kvar till julafton, det här fixar vi, eller hur!?

• Party of five

Ja, ni tjejer, det är skönt att höra att man inte är den enda då som spårat ur... Jag som ställt mig in på att spara points, 2-4 st per dag, har inte sparat in en enda. Igår gick en fjärdedel av mina points till pepparkaksdeg... Fiffigt vad? Och jag som är så svag för julmat och julgodis. Dessutom är det jul bara en gång om året... Men inte vill jag heller se ett stort + på vågen på julannandagen... Vad gör man?!?!

Rabbit: grattis till rätt inställning! Minus nästa gång *håller tummarna*, även om +/- är bra efter jul?

Soleil: GRATTIS! Ett stooort minus. Vad klumpigt sagt av sköterskan... Även om jag inte tror att det hon sade var illa menat. Har erfarenhet av en pappa OCH syster med de klumpigaste kommentarerna...

Frejja: Grattis till minuset.

MysMellis: Grattis! Var och kikade på din hemsida, men glömde att lämna avtryck i din gb. Otroligt vacker grafik!! Wow!

Mumu: Join the club... Två dagar till julafton och ingen points sparad...

Det är underlgigt hur vi alla firar någonting med FET mat?! Jag är likadan själv. Om jag vill fira, då vill jag ha kinsesiskt (men det är ju också hälsosamt...) eller pizza! Nu tjejer, håller vi ihop och kämpar tillsammans igenom julen! *join hands*

• bumbi wilmas mamma

Här är en till som inte har sparat en enda points till julafton.
    Fick min första stjärna igår har nu gått ner -4.4.
    Men jag blev lite förfasad,våran konsulent sa att man måste gå i ca 4TIMMAR för att gå bort en portion med janssons frestelse!!!

ha en riktigt god jul !!!

Svar på tråden Viktväktar-tråden!