• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Party of five

Jag kan inte annat än skratta... Det känns häääärligt att höra att ni andra också fuskat under helgen, för det har jag också gjort... Tre dagar med god mat, mammas julkaka (den bara kan man inte ta endast en bit av...) och julgodis (åh, vad jag smällt i mig av konfekt o dyl... )... Hrmmm. Igår morse var min vägningsdag, så vågen visade ändå -0,3 kg. Det räknar jag med. Men imorse visade den 800g mera, så jag är lycklig bara vågen visar +/- 0 nästa söndag. Nu lockar ännu de underbara konfekterna som står i en skål och väntar på vem som hinner först, arghhh... MEN, de säger ju (även om vi nu viktväktar) att: "Det som man äter mellan jul och nyår räknas inte, däremot det du äter mellan nyår och jul"...

Lycka till, snart är det nyår, då börjar året då vi alla når våra mål!
    Kämpakramar!

• Lalune2

Har precis varit på vägning och gissa vad!? Vågen visade faktiskt på -0,4 kg, TROTS allt jag har smällt i mig! Tala om att man blir glad.

• Party of five

Soleil: grattis! MEN tjejer, kom ihåg att det man äter inte syns på vågen genast, det kan ta några dagar... Så det vi ätit nu till jul kanske syns först på nästa vägning...

Jag igen sitter och smäller i mig godis... Buhuuu... Mensen kommer snart, så det påverkar mitt sötsug, dessutom det att jag släppte disciplinen under julen. Nu känns det lika svårt att hoppa på igen som det kändes att börja hela projektet... Men imorgon tänker jag inte äta ett enda uns godis, tänker röra på mig och spara några points! Det får bli grönsaker för hela pointsen imorgon!

• Party of five

Haha! Jag har stått emot sötsuget idag, är sååå stolt!

Soleil: jag ÄR positiv...

Hur går det för er andra?

• Tronte

Tjena töser!

Hur har julen varit för er?
    Här har det ätits en hel del och idag är vägning..*fasar*.

Idag var jag o min son iväg och tränade på gymmet för första gången på länge, och det var jätteskönt att få svettas lite

Vad skall ni äta på nyårsafton?

Hör av mig efter vägningen ikväll..

• millface

En fråga från en nybörjare på det här:

Om man följer sin plan och äter sina 18 points om dagen, hur lång tid skulle det då ta att gå ner 4 kilo? Ungefär...

Jag väger 64 nu och vill gå ner till 60.

När man sen ska hålla den vilkten och inte gå ner mer, räcker det då att äta VV-mat ett par dagar i veckan och sen lite men vanlig mat?

Tack för hjälpen.

• Mumu

Usch, jag har jättesvårt att komma igång igen. Ingen motivation alls, skitdålig karaktär. Känns som jag kommer att ha gått upp flera kilo när jag ska väga mig på måndag...

På nyår blir det:

Melonsallad med parmaskinka. Nyttigt!

Indisk kycklingfilé marinerad i VV-marinad. Nyttigt! Basmatipilaff. Inte fullt så nyttigt... Yoghurtsås. Nyttigt! Indiskt bröd. Onyttigt! Grönsaksröra. Nyttigt!

Bailey's-panna cotta. Inte nyttigt...

Blandad kompott mellan nyttigt och onyttigt som ni märker... Dessutom ska jag dricka vin, gud vad ovant!

• Party of five

Smällde i mig 3 st burritos, och 150 g choklad igår kväll... Men huvudvärken försvann iallafall! Jag får huvudvärk nu lätt när jag bantar, antagligen för att min kropp är van vid så mycket mera choklad (alltså något i chokladen, som den blivit "beroende" av. Har nämligen under flera år klämt i mig flera hundra gram i veckan... Nu när det varit tvärstopp så lider kroppen kanske av det...?!

Vågen visar nu det den gjorde för två veckor sedan... Det kommer nog att öka tills efter nyår, för nyåret blir ingen smal helg för mig... Vi ska fira den hos min kompis och hennes familj. De äter aldrig grönt, de äääälskar korv och fet mat. Så det blir majonnässallader, knackorvar och köttbullar och limonad och starkt etc... Jag tror jag smäller i mig sallad och grönsaker tills jag spricker innan vi åker dit, så jag inte i hungern grabbar åt mig fet mat, utan bara äter lite under kvällen. Och min vägning är den 2.1. på söndagen, DÅ ska det igång ordentligt, för då är helgerna bakom! ÄNTLIGEN...

Kämpakramar till alla kämpisar!

Svar på tråden Viktväktar-tråden!