• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Party of five

GOTT NYTT ÅR!!!

Ja, började min femte vecka idag med NYA TAG!!! Vägningen idag visade +1,1 kg... *snyft* men har sådan motivation att lyckas nu! Nyåret bestod av ätande, vräkande... Jag mår ännu illa idag efter allt jag åt igår... Inte undrar jag att vågen visar så mycket +. Var nog medveten att så skulle bli.

NI ÄR DUKTIGA, tjejer! Nu fortsätter vi kämpa! KRAM

• Tronte

Hej tjejer!

Så ja då har man varit på vågen för första gången iår och det var ett bra besked man fick där: -2,2 kg

Det känns jättebra för denna veckan har jag verkligen skärpt till mig och har inte ätit godis, chips eller druckit läsk.

Libragirl: Nu tar vi nya tag och kämpar igen. Vi får peppa varandra!

*pepp pepp*

• millface

Jaha - idag är min första VV-dag.

Hoppas verkligen att jag ska klara av det i längden. Än så länge är det ju lätt att klara det efter allt ätande undre jul och nyår.

Är det någon här på forumet som har goda vv-recept man kan få?

• Mumu

Lättad! Vågen visade moderata +0,6 efter två fuskfuskfuskveckor, så jag är verkligen jättenöjd! Nu ska jag ta nya tag och se till att det lilla överskottet försvinner till nästa vecka, och det med råge! Minst 1,0 minus vill jag se nästa vecka!

• millface

Igår på min första dag vägde jag 63,7 utan kläder på kvällen och i morse när jag vägde mig vägde jag 62,7!?

Visar vågen fel (helt ny digitalvåg) eller skiljer det så mycket på kväll och morgon?

• Rabbit

Gott nytt år och nya vv-tag allihop!

Jag var på vägning igår, -0.6 kg på fyra dagar (var där i torsdags också) och då har jag verkligen inte räknat några points över nyårshelgen...jag fattar ingenting, men det är väl bara att tacka o ta emot

Fick min fjärde guldstjärna också!!! Nu är det bara två kg kvar till mål, jag tror knappt det är sant!

millface: Vikten kan nog variera rätt mycket under dan, ett tips är att alltid väga sig vid ungefär samma tid.

• Frejja

vågen visade - 1,2 igår, efter allt fusk under jul och nyår så jag är jättelycklig! Nu är jag supermotiverad till att ta ett kilo till denna veckan och få min andra guldstjärna!

Lycka till o gott jobbat alla ni andra
    /Kram

• Party of five

Vägde mig imorse, dag 3 under vv-veckan, men vikten var 1,2 kg mindre än i söndags. Alltså mindre än innan jul. Har dock svårt med motivationen, har lite personliga problem (inga allvarliga, men deprimerande) så jag tröståt precis choklad. I mängder... Tänker dock inte sluta banta, för jag har bestämt mig att nu hänger jag kvar på vv tills vikten är nere. Men tufft just nu att orka kämpa...

Duktiga ni som lyckats bra under jul och nyår! Grattis!

• Helajni

God fortsättning allihopa! Är nu tbax hemma efter 3½ vecka iväg.

Var på VV idag, -1 kg! *gapar stort o oförstående* Har verkligen tok-ätit godis under tiden jag varit borta, inte räknat points en endaste dag o fått äta maten som bjudits (ej direkt VV-vänlig för det mesta) då jag inte lagat själv...

VV-konsulenten frågade "hur smal tänker du bli egentligen?" Va? Jag är ju "klar" nu o försöker stå still men 37 points är inte helt lätt att få i sig om man bara äter mat. (Vilket jag inte gör ; ) ) Lyx-problem så jag ska INTE klaga!

• Lalune2

Har varit hos svärmor och där är det inte direkt VV-vänligt... Alldeles för goda kakor, feta såser osv. Vägningen får jag göra nästa vecka, eftersom vi bara har en vägning i veckan här hos oss just nu och den var igår. Oooosssiiiisss...

Svar på tråden Viktväktar-tråden!