• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Rabbit

Jag som var supermotiverad ett par dar. Och så var vi bjuda på afternoon tea igår hos några komisar: Nybakade scones med sylt och grädde, mandelformar, chokladkaka... Hur många points som helst helt enkelt - men gott var det!

Och imorgon ska jag på 30-årsfest. Det var meningen att jag skulle spara points så jag kunde njuta av festen med gott samvete...visst!!!

• Eldna

Jag hoppar på här igen. Har inte gått på vv på ett halvår pga pendling i jobbet, men nu är det dags igen. Har varit sjuk i över en vecka nu och kanske kanske kan det vara en start på viktminksningen. Har tappat flera kilon på att inte kunna äta... Men men sånt brukar man ju snabbt äta upp igen... :-/ Tyvärr har jag inte kunnat hålla alla de kilon jag hade tappat när jag "slutade" för ett halvår sen, men nu är det nya tag!

• Mumu

Hittills har veckan gått rätt bra tycker jag! Igår var första dagen jag verkligen räknade (mjukstart efter helgernas frossande...) men även de andra dagarna har jag skött mig bra.

Nu står det en hemmagjord smörgåstårta i kylen, pointsberäknad och allt, och väntar på att vi ska kunna mumsa i oss ikväll. Tårtan är jättestor, kanske tio-tolv stora bitar, och ändå innehåller den bara 42 points totalt! Då har jag inte garnerat den ännu, men det måste faktiskt inte kosta massor.

Vi håller på och kollar resor i april, ska snart beställa. Det om något borde ju få en motiverad, för vem vill gå på beachen som en valross?

• Party of five

Sitter ni alla och skriver upp exakt vad ni äter och hur många points det är eller finns här någon som bara försöker hålla sig till sådana portioner och mängder som ni vet att är enligt vv-mått (ni som varit med en tid och kan det)? Jag räknar ena dagen och nästa tar jag på måfå. Inte särskilt fiffigt med tanke på att jag överäter mig allt som oftast med choklad...

Skall vara brudfrämma om två veckor och borde passa mig nu så att jag kommer i klänningen... men VARFÖR har jag ingen motivation?!?!

• millface

Oj oj oj vad stolt jag är över mig själv!

Har klarat mig enligt punkt och pricka och ätit exakt mina 18 points nu sen i måndags.

Och första helgdagen klarade jag också utan problem!

Hurra!

Hoppas det syns på vågen också på måndag så man får fortsatt inspiration.

• Lalune2

Libragirl, jag skriver upp allt jag äter. Jag tror att jag skulle balla ur totalt annars. Nu har jag just ätit VV-s nya dessert; äpple med nötter och någon kolasås, mmmmm... vad god den är! Någon annan som har testat den?

Ska också väga mig på måndag, ska bli intressant. Vågen här hemma visar nämligen ett par kilo mer än förut...

Millface, vad duktig du är!!

Mumu, kan inte du skicka receptet på smörgåstårtan?

• millface

Soleil: Tackar !

Det där receptet lät jättegott!

Kan du inte skicka det till mig *ber*?

• Lalune2

Millface, menar du min dessert? Den köper jag färdig från frysdisken!

• millface

Aha!

Den ska jag köpa. Hur många points i en bit?

• Lalune2

Vet faktiskt inte, hade slängt paketet och lagt den i ett annat paket. Men chokladmoussen är 3 points, vet dock inte om det är per paket eller per portion (2 portioner i varje förpackning).

Fick i mig en chokladmousse igår också... Fyyy på mig!

Svar på tråden Viktväktar-tråden!