• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Mumu

Soleil, chokladmoussen är 3 points per portion... Men sååå värt det, för den är så god!

Alltså, smörgåstårtan är inte efter nåt recept, jag bara valde smalare produkter och räknade efter vad jag hade i. Minns inte exakt, men basen är på tre polarkakor. I röran hade jag två burkar tonfisk, ett paket hackade crabsticks, 2 dl vv-fraiche och 5 dl a-fil. Sen hade jag i en dl fettfri majonnäs, en dl bostongurka, en msk chilisås, en tsk fransk senap, lite hackad purjolök, citron, salt och peppar. Jag tror det var allt! Minsann, jag kom ihåg ändå!

Enligt mina beräkningar så blir då hela tårtan 42 points, sen får man lägga till det man garnerar med, förstås! Det blev mums! Vi frossade på en fjärdedel var av tårtan till middag igår, garnerade med ett varsitt kokt ägg, sallad, gurka, tomat och skinka. Det blev 13 points! Och man blev proppmätt kan jag lova! Det är ju mycket större portioner än om man har bjudning, då kanske tårtan räcker till 10 bitar?

• Mumu

Nu bär det iväg till vägning snart! Överskottet efter jul SKA vara borta, så är det bara! Och gärna lite mer också... Skriver igen när jag kommer hem och domen har fallit...

• Lalune2

Här är en till som ska väga sig snart... Men eftersom jag smällde i mig nästan ett helt glasspaket igår kväll förväntar jag mig definitivt inga underverk... Snarare tvärtom. Jag fullkomligt vräkte i mig glass, var sååå sugen, har ju inte ätit glass på ett år snart nästan (först graviditetsdiabetes och sen trodde vi sonen hade mjölkallergi och sen VV).

Återkommer när jag är tillbaka!

• Mumu

-0,8! Lite till hade det gärna fått vara, men jag är fullt nöjd. Lite kymigt att jag totalt gått ner 5,9 kg. Det hade varit kul med ett hekto till så jag fått en stjärna, ju!

• millface

Jippi!

Idag var det en vecka sen jag började med vv och vågen visade på hela -3 kg!!!

Tänk att det kan gå så bra?

Jag läste att man kan tjäna points om man tränar och enligt schemat skulle en timmes spinning ge 12 extra?

Det låter mycket...

Någon som vet hur det funkar?

• Eldna

millface - enligt gamla systemet så är en timmes spinning värt 12 points! men enligt nya så räknar man ju ut beroende på intensitet, antal minuter och din vikt så där vet jag inte vad det är värt för dig.

man kan "tjäna points" men man bör använda upp dom ganska omgående. har du skrapat ihop låt säga fem points under dagen för att du tränat så ska du antingen äta upp dom under dagen eller spara dom högst fem dagar har jag för mig. och man får max spara 20 points under de fem dagarna. rätta mig om jag har fel, det var ett tag sen jag var på mötena...

själv sätter jag igång med pointsräknande idag, efter en tids sjukdom där ajg har rastat i vikt... hoppas jag inte äter upp allt på en gång nu när jag kan äta lite grann igen, utan att jag kan se de som en bra start på mitt nya viktnedgående...

/eldna

• millface

Jag är ju inte med i VV så att jag betalar dom någon avgift. (Har inte råd ) men jag har köpt ett paket på Tradera med pointsplaner och annat.

Där stod det med 12 points för spinningen så det är nog gamla böcker jag har.

Hoppas att det inte är för mycket gammalt jag kör men men det verkar ju funka så

• Eldna

millface - det versionen (den äldre) funkade ju den med så det kommer säkert gå bra! Att dom byter är väl mest för att få en liten ansiktslyftning och göra allt enklare så fler vill gå med... Jag går också lite på "gratis" just nu då jag var med då dom introducerade det nya, men har inte gått på några möten på länge. Man kan sköta sig rätt bra själv också...

/Eldna

• Mumu

Jag tycker ni är väldigt duktiga som klarar att följa programmet utan att gå dit och väga er. Det tyder på karaktär, något jag tydligen saknar... Jag måste ha den där sparken i häcken, att veta att jag ska står där framför konsulenten och hon ska se exakt hur mycket jag har fuskat, för att sköta mig. Jag tror att ni som fixar det här själva har större förutsättningar att hålla er vikt när ni är klara!

Svar på tråden Viktväktar-tråden!