• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Rabbit

Säg inte sådär Mumu! Jag behöver också den där extra motivationen av att gå dit varje vecka, men hoppas kunna hålla min målvikt ändå när jag är klar

Så måste jag väl erkänna att jag också har varit på vägning idag... + 0.1 kg

Men det har varit en konstig vecka - först fusk, sen magsjuka = ingen mat alls på ett par dar (och missad 30-årsfest ), och sen mera fusk för att "kompensera" magsjukan.

• Eldna

Hehe... nog behöver jag också motivationen! Men jag har själv satt mig i en sits som gör att jag inte vill gå dit förrän om några veckor. Jag gick nämligen ner nästan 10 kilo för ett halvår sen, sen började jag veckopendla i mitt jobb och där rök min duktighet i att hålla mig till mina points. Jag räknade inte över huvudtaget på ett halvår och nu har jag gått upp en del igen. Och jag vägrar gå dit och visa att jag misslyckats! Så det är bara att gå ner till vikten jag hade när jag slutade (eller ännu hellre under det) innan jag går dit igen!

• Party of five

Näe, vad jag smällt i mig choklad idag igen... Har inte vågat väga mig. Måste skärpa mig! Var på vattengymnastik idag, så jag har åtminstone inte suttit stilla idag. Det gjorde gott!

Grattis till alla minus! Och vi som fått plus - vi ska kämpa ännu mera denna vecka eller vad, tjejer? Kram

• Rabbit

Libragirl: Absolut! Nu när alla helger "äntligen" är slut och vardagen återvänder så kommer motivationen också tillbaks, eller hur!!

Bra gjort med gympan också! Förra terminen gick jag på F&S på måndagkvällar, men igår orkade jag inte...men idag SKA jag gå och gympa, jag lovar!

• MansonDust

Jag har tappat 5 kg på 1 mån med Naturdiet.

• Matilda

Manson snälla berätta nu vad det e för naturdiet du äter? Dricker? Vilka/hur många mål åt dagen e det? Får du äta nåt annat än bara det?

• Miim

...jag bara orkar inte tänka just nu....
    Jobbar heltid, pluggat heltid inför en tenta + flyttpackning...
    Äter tre bra mål om dagen och hoppas att jag inte ska få en chock nästa vecka när mitt liv kan sättas på play igen.
    Så just nu tar jag en paus. Inte så att jag vräker i mig onyttigheter, men jag vet att jag mest troligen äter för lite.
    Men vad ska man göra när man är så trött att allt smakar papp??
    *miim hasar sig vidare till flyttkartongernas underbara värld*

• Rabbit

Manson: Bra jobbat, skulle jag aldrig palla. Jag måste ha MAT!!!

Miim: Det går säkert bra, ibland behöver man få ta en paus från matfixeringen

• Party of five

Har pallatur rejält... Kommer inte igång igen... Är så besviken på mig själv...

• Party of five

"pallat ur" skulle det stå

Svar på tråden Viktväktar-tråden!