• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Matilda

Libra: Sitter ju på alla trådar och hejar på er duktiga!!

Du klarar detta! De e bara en svaka som du har! Jag har varit i många såna Åt mig står det sååå stilla igen att för ett par dagar sen tänkte jag ge upp men nope, jag har inte gått ner 8 kilo bara för att ge upp! Vi fortsätter kämpa!

• Rabbit

Libragirl: Jag har också hamnat i uppförsbacke sen i julas. Jag har en eller två "bra" dagar, och sen går det åt skogen igen För mig handlar det nog om att komma in i mina "bra" rutiner igen, vilket är mycket svårare än vad det var att släppa dom över jul...

• Lalune2

Känner mig otroligt omotiverad att sätta igång efter jul igen, jag får riktigt tvinga mig själv att äta enligt VV och inte äta onyttigt. Däremot smäller jag i mig VV-bars minst en gång per dag, inte heller nyttigt men känns ändå bättre än vanligt godis.

Men imorgon fyller maken år så då ska vi lämna bort gullplutten några timmar på eftermiddagen och gå på bio och fika (jag tänker faktiskt smälla i mig en semla, har längtat hela veckan efter det). Sen åker vi hem med Theo och jag gör min superfeta men väldigt goda fisksoppa, så imorgon blir det ingen VV-dag precis...

Skönt att höra att man inte är den enda som tycker det är tungt efter jul! Libra, vi fixar det här, för vi har bestämt oss eller hur!?

Jag brukar tänka när det är som jobbigast (kanske redan har sagt det), "det man inte äter sätter sig inte heller på kroppen" och det brukar hjälpa mig ibland.

Jag har också fått sällskap på VV av två tjejer i mammagruppen så det känns bra, då känner man sig lite mer manad! Men som sagt, det är inte lätt.

• Mumu

Här har ni en till som kör hårt en eller två dgar, bara för att sedan släppa efter och mumsa på alldeles för onyttiga saker.

Fasen, det är ju som ni säger, vi har inte gått ner de här kilona bara för att gå upp dem igen! Vi ska kämpa och gå i mål!

Varför är det så himla svåååårt för? Och i helgen ska vi åka bort, och då bjuds det såklart på god mat och efterätter och massa gotta... Men jag ska inte missa vägningen på måndag, har det gått åt skogen så får jag stå mitt kast.

• Party of five

Matilda: 8 kg? Wow, bra gjort! Jag kommer allt som oftast in i dessa svackor... Jag är så svag för sött...

Rabbit, Soleil och Mumu: precis, tänker varje dag att man inte borde ha hållit paus över julen, för den pausen är ännu inte slut... Sååå mycket svårare att komma igång igen.

Tack för er uppmuntran, tjejer! Har jättesvårt nu i januari, för nu på lördag har jag och några kompisar ordnat en möhippa till en kompis och där kommer det ju att ätas en del gott... Sedan följande lördag blir det bröllop och... Hur ska det gå?!?! Och jag har redan konstaterat att det där med att spara points inte fungerar för mig, jag klarade det ju inte innan jul heller.

Vi ska kämpa, hör ni! Kramar till er allihopa!

• Helajni

Jag ska gå o köpa premiär-semlor idag. KAN bara inte låta bli... :(

• ICanDoIt

Hejsan!! Ny här... Får man komma in?

Jag som väger 108 kg.. visst ska jag äta 26 points per dag? men jag tänkte på min kille som också är 100+.. hur många points ska han ätA? Nån som vet??

Jag är inte med å går till VV eftersom att jag inte har råd :( Men jag försöker äta efter dem.

Nån som vet nån bra nyttig frukost som är lätt att göra?
    Jag orkar aldrig äta frukost.. är INTE sugen på mackor m.m. Yogurt kanske?

kramas!

• Eldna

ICanDolt - tips på frukost... havregrynsgröt (150g) med sylt (1-2 msk) och mjölk (1dl) = 3 points... en bra start på dagen

Så här räknar du ut dina points:

Är du kvinna - 7 points
    man - 15 points

Är du 18-20 år - 5 points
    21-35 år - 4 points
    36-50 år - 3 points
    51-65 år - 2 points
    > 65 år - 1 points

Tag första siffran i din vikt om tvåsiffrig vikt och de två första siffrorna om du har tresiffrig vikt.

Om du är under 160 cm lång - 1 points
    längre än 160 sm lång - 2 points

Om du rör dig (dagligen) mest stillasittande - 0 points
    ibland stillasittande men mest stående - 2 points
    ständigt i rörelse - 4 points
    fysiskt hårt arbete - 6 points

Önskar du gå ner i vikt - 0 points
    bibehålla vikt - 4 points

Summera alla points och du har ditt dagliga intag! (som lägst 17 som högst 40 alltid!)

/Eldna

• ICanDoIt

är det så kompliserat?? när jag började på viktväktarna för ett år sen (gav upp) så var det bara en tabell

90+=24 P
    100+=26 P

Något liknande =)

• ICanDoIt

förresten.. hur mycket havre är 150 g gröt? =)

Tack för tipset!

Svar på tråden Viktväktar-tråden!