Känner mig otroligt omotiverad att sätta igång efter jul igen, jag får riktigt tvinga mig själv att äta enligt VV och inte äta onyttigt. Däremot smäller jag i mig VV-bars minst en gång per dag, inte heller nyttigt men känns ändå bättre än vanligt godis.
Men imorgon fyller maken år så då ska vi lämna bort gullplutten några timmar på eftermiddagen och gå på bio och fika (jag tänker faktiskt smälla i mig en semla, har längtat hela veckan efter det). Sen åker vi hem med Theo och jag gör min superfeta men väldigt goda fisksoppa, så imorgon blir det ingen VV-dag precis...
Skönt att höra att man inte är den enda som tycker det är tungt efter jul! Libra, vi fixar det här, för vi har bestämt oss eller hur!?
Jag brukar tänka när det är som jobbigast (kanske redan har sagt det), "det man inte äter sätter sig inte heller på kroppen" och det brukar hjälpa mig ibland.
Jag har också fått sällskap på VV av två tjejer i mammagruppen så det känns bra, då känner man sig lite mer manad! Men som sagt, det är inte lätt.