• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • millface

Vägde mig idag efter två hela veckors vv-ande.

Hade "bara" gått ner 0,3 kg nu -hmm.

Är det vanligt att resultatet varierar så från vecka till vecka?

Första veckan gick jag ner 3 kg!?

• Eldna

millface - att du går ner så mycket första veckan är inte alls ovanligt. Och inte heller att det blir mindre per vecka när du "vant" kroppen med det nya sättet att äta. Jag rasade 3 kg första veckan också och sen kanske 1 kg per vecka. Första veckan så kan det vara mycket vätska som du förlorar.

Själv har jag tagit tag i vv:andet på riktigt nu. Började förra veckan men det gick inte så bra. Men idag har jag varit ute på en timmes promenad innan frukost och pointsen som frukosten innehöll (gröt) uppgick inte ens till bonuspointsen jag gick ihop på promenaden. Jag ska känna att jag mår BRA i mig själv till sommaren! Det är min motivation.

/Eldna

• Helajni

Nu är det 2 veckor sedan jag vägde mig... Ska försöka knalla dit imorgon. Vet att jag gått upp lite men jag vägde ju så lågt förra gången (ca 2 kg under målvikt) förmodligen för att jag varit själv med barnen så länge, stressat o så. TROTS det tycker jag att det är jobbigt att ha gått upp när man står där med konsulenten, löjligt eg!
    Minsta killen har ju väckt mig MÅNGA gånger per natt o jag har tyckt synd om mig själv o ätit en massa onyttigheter men nu verkar vi ha fått till hans sömn så nu ska jag ta nya tag.

Millface: det var precis samma för mig, första veckan minus 2-3 kg o sen går det mer långsamt, det är normalt. Ofta sköter man sig ju extremt bra i början oxå sen slappnar man kanske av en aning, så var det för mig i alla fall.

• Party of five

Jag har inte vv:at sedan jul... Kan int förstå att jag har sååå dålig karaktär!!! Jag hittar på än den ena, än den andra orsaken till varför jag _får_ äta just "idag". Vikten har stigit "bara" med +0,7 sedan innan jul, men jag känner mig så pluffsig och illamående p g a att jag äter som innan jag började. Hur ska jag skärpa mig...? Arggghhh...

pepp till er andra också!

• Lalune2

Jaha, då har man vägt sig. Trots helgens svullande hade jag gått ner 0,4 kg, känns bra ändå. Men motivationen är det sämre med, kommer nog få tvinga mig själv stenhårt nu har jag en känsla av.

• johandra

Hallå på er alla visa kvinnor..(och män oxå för den delen)

Jag skrev en annan tråd om det här men tänkte att det kanske är bättre att ställa min fråga här. Jag är nu inne på min 4:e vecka och senaste veckan gick jag inte ner mer än -0,4kg. Jag har bara en liten fråga om bonuspointsen man får ihop när man motionerar. Är det viktigt att äta upp dem? Jag brukar få mellan 3-5p kvar varje dag när jag varit ute o motionerat och enligt min skiva (points plan) så är det ok att inte äta upp dem om jag inte känner att jag behöver. Ni som vet, hur är det egentligen? Är det för att jag inte äter upp dem som jag gått ner så pass lite?

Jag är ute på minst 1h promenad varje dag i rask takt så liite borde det ju göra iaf..

Tacksam för svar:)

• johandra

och tydligen så ljög jag för er oxå. -0,3kg förra veckan ska det stå!

• Eldna

lillalillajag - Dom brukar säga att man bör äta upp sina bonuspoints, helst i samband med motionen. Men man kan ju spara ihop under veckan och äta nåt extra i slutet av veckan istället om man vill. Men man ska i alla fall inte spara för mycket points. Min konsulent gav riktlinjen max 2 points över varje dag (inkl bonuspoints).

/Eldna

• Eldna

lillalillajag - alltså max 2 points över som är okej att "hoppa över" helt.

• Lalune2

4 points om dagen får man spara men man använda dem inom en vecka i sådant fall.

Svar på tråden Viktväktar-tråden!