• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • mintis

Jag har varit med i w förrut men just nu tycker jag inte att jag har råd. Jag åt efter det gamla pointssystemet och enligt det ska jag nu äta 24 points. Tänker varje dag på att jag borde ta tag i det hela och räkna pointsen här för mig själv. Men jag har SÅ oerhört svårt att verkligen ta mig i kragen och sätta igång. Någon som kan ge mig tips på hur jag ska kunna fixa det här hemifrån? Lycka till ni andra. Kämpa på!

• Mumu

Suuuuck! Vägningen igår visade naturligtvis +0,6. Det var ju inte oväntat, för jag hade ätit onyttigt VARJE DAG! Jag har så himla svårt att komma igång igen nu efter jul och nyår, men nu är det fasiken slut på helger och vi är snart inne i februari! Hur länge tänker jag använda julen som ursäkt egentligen? BLÄ för mig!

Idag ska jag skriva matlista och räkna varenda liten smula jag stoppar i mig och framförallt skriva upp det i checklistan. Man blir så mycket noggrannare då.

Som tur är ska vi inte bort nåt speciellt i veckan, bara på en fika hos kompisar på torsdag och då får jag väl tugga i mig bordsduken istället för kaffebröd... Jag SKA fixa det här, det SKA vara minus på vågen på måndag!!!

• Mumu

lillalillajag, det är helt okej att inte äta sina bonuspoints. Man kan också spara 4 av sina vanliga points varje dag. Förr var man tvungen att äta upp dem inom en vecka, men i det nya materialet måste man inte det. Så du ska nog kunna gå ner ändå!

MEN jag vill bara poängtera att det inte alls låter särskilt lite. Det är ofta så där, man går ner bra några veckor på sträck, sen står man stilla eller går ner lite mindre. Kroppen är olika olika veckor (mens, ägglossning, vatten kan påverka) och ibland måste den få stanna upp och hämta sig lite inför nästa viktminskningsskov. Så var nöjd så länge det går neråt, vet du med dig att du inte gått utanför programmet så rättar det nog till sig nästa vecka!

Lycka till!

• Rabbit

Jag har också haft det så svårt med motivationen sen i julas. Det går bra en dag eller två, sen trillar jag dit. Och den senaste veckan har jag trillat dit mest varenda dag...vilket visade sig på vägningen igår, upp 0.3 kg.

Jag tror det beror på att jag har gått ner ganska mycket, drygt 12 kg, och jag hara bara två kg kvar. Så det känns inte så viktigt som det gjorde från början att gå ner i vikt. Samtidigt så VILL jag ju verkligen ner till min "innan-graviditeten-vikt", skulle kännas så nesligt att ge upp nu, även om min vikt ju egentligen är helt OK.

Min konsulent sa igår att om det verkligen inte funkar för mig att gå ner mera så är det ju bättre att jag accepterar det och kör jämviktskursen nu, istället för att jag bara ger upp. Vilket gjorde mig lite peppad att visa henna att jag visst kan gå ner mera Så vi får se hur det går denna vecka...jag SKA fylla i min checklista, inga jäkla ursäkter!!!

• johandra

Tack ska ni ha flickor!!

Jag ska försöka mig på att äta upp de poäng jag har utöver de 4 som jag sparar till varje fredag, då är det ostbågar som gäller. Det är mitt veckomål varje vecka. Att ha ätit bra och motionerat varje dag så jag får äta lite ostbågar på fredagskvällen. VAd vore väl livet utan dem??*S*

Tack ska ni ha för hjälpen iaf, jag får väl bara hänga i o hoppas att kroppen kommer igång igen. Trodde bara inte att den skulle strejka så fort in i programmet bara så då blir man ju lite oroad.

Kämpa på nu allihop så vi fixar våra kilon!!

• Party of five

Jag som VERKLIGEN hade tänkt få till det idag... Men så kom min underbare man hem från nattur och hade köpt färskt bröd och ordnat en härlig ordentlig frukost av icke vv-sort, jag hade ju inte hjärta att säga till honom... Sedan fick jag syn på några överblivna chokladbitar och mumsade i dem, då var klockan inte ens 10 på morgonen... Jag borde ha börjat vv:a ändå, fortsätta efter frukost, men jag fick liksom en sådan icke-vv start på dagen att det var sååå svårt att göra det. Och jag kommer inte att se bra ut i min brudfrämma-klänning på lördagen... Den går bra på, men jag kommer att ha Michelinringar på magen, som kommer synas BRA... SKÄRPNING!!!

• Lalune2

TACK för stödet allihopa!! Det känns skönt att känna att man inte är ensam.

Igår och idag har varit två bra dagar, so far...
    Och eftersom jag ammar, har jag då svårt att komma upp i alla mina points när jag äter bra. Suck, jobbigt är det.

• Rabbit

Libragir, visst är det svårt att fortsätta bra om man haft en dålig ¨start på dagen...

Jag har iallafall haft en bra dag hittills, fast jag gick ut och åt lunch med en kompis. Istä

• Rabbit

ehhh...min dotter skickade åt mig innan jag han skriva färdigt

Jag tog alltså en nyttig linssoppa istället för den smaskiga pajen jag var sugen på till lunch, och inget gofika till kaffet. (Ibland kan det vara riktigt roligt att äta nyttigt och känna sig duktig när andra "svullar", eller hur )

• Eldna

Rabbit - jag håller med! Om att det är kul att kunna visa att man själv äter nyttigt medan andra "svullar"...

Jag har också haft två BRA dagar nu. Och hoppas att det håller i sig. Jag fick verkligen en "boost" idag då jag träffade en som gått ner 30kg med VV!!! Jag ska "bara" gå ner 20-25kg hade jag tänkt mig men det gav mig verkligen en liten spark i häcken!

/Eldna

Svar på tråden Viktväktar-tråden!