• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Aprilmamma

Hej hej! Började räkna points igår. Ställde mig på vågen till att börja med, den visade 1,5 kg mindre än jag väntat mig. Trevlig överraskning. Och jag håller med ovanstående om att man kan känna sig duktig när man står över eller äter nyttigt. Var på en fikaträff igår och åt bara en kaka, en liten. Kändes bra. Lite svårt med motivationen dock. Jag är tio kg mindre nu, tio månader efter att sonen föddes, än jag var för 2 år sedan. De sista 2-3 kilona är ju egentligen ingen fara, men jag vill sååå gärna ner till där jag började före grav. Kram på er!

• Helajni

-0,2 på vägningen idag. Trodde jag skulle ha gått upp men det visade sig att jag mindes fel, vägde 1 kg mer än jag trodde på förra vägningen. Får skylla på ammningen att jag är så virrig!

• Tronte

Hej töser!

Har inte hunnit läsa in allt som ni skrivit här men jag gratulerar till de som gått ner på vågen eller i cm. Och givetvis mycket pepp till alla som inte gått ner något.

Visst tappar man motivationen ibland och det är svinsvårt att hitta tillbaka. Vägde inte mig förra veckan pga ekonomin, kände att andra saker var lite mer prioriterat att köpa än att lägga 100 kr på att väga sig. Men idag skall jag ner och få min dom.

Min sambo säger att min rumpa blivit mindre så det är ju något positivt Tänkte mäta mig med ett måttband idag och se ifall där hänt något, känner att kroppen blivit lite fastare samt att jag kan knäppa en "kofta" jag inte kunde knäppa när jag började på VV..så hoppas hoppas

Hur har ni det med alla semlor som kommer fram på konditorierna?? Jag blir så himla sugen på att gå in och köpa en och sedan bara trycka in i munnen..älskar semlor just nu. Men jag har än så länge stått emot suget..

Hoppas att allt är bra med er och mycket *pepp pepp* till alla som behöver det.

• Rabbit

Jag är också supersugen på semlor...men jag tänker inte ge efter, iallafall inte den här veckan...

Jag brukar tänka att jag ska få köpa en nästa vecka men sen får jag inte det iallafall - låter puckat men ibland kan jag lura mig själv på det sättet

• Mumu

Jag skötte mig superbra igår! Är så stolt, det känns som om jag håller på att komma igång igen!

Jag är faktiskt inte så där hemskans förtjust i semlor, så jag brukar bara äta en per år ändå. Det kommer säkert att bli en i år också, runt fettisdagen, men det är ju låååångt dit! Nån som vet hur många points det är i en semla?

• Lalune2

Semlor ja, jag fullkomligt älskar semlor! Brukar trycka i mig ett gäng varje år. Men fördelen med i år, är att det inte finns några bra bagerier i närheten av där jag bor utan då måste jag åka in till stan (jag är så otroligt kinkig på semlor, de måste vara supersupergoda för att jag ska äta dem,annars får det vara) och köpa dem. Och eftersom jag är mammaledig så kommer jag inte så ofta in till stan. Så det är bra! Fast jag åt ju en i stan i fredags och den var god!

Rabbit, det var duktigt! Med linssoppan menar jag.

Men som någon skrev här i tråden, man vill ju se någorlunda snygg ut på beachen i sommar! Jag vill också vara smal när jag kommer tillbaka till jobbet från mammaledigheten i början av augusti, så det är bara att kämpa på.

• Mumu

10 points, det var ju till och med överkomligt för en som ammar! Igår kväll hade jag 10 points över som jag inte visste vad jag skulle göra med. En hemmagjord milkshake, en 2 pointsbar och en kaka fick ta på sig ansvaret och då sparade jag ändå fyra points... Vi har det bra lyxigt, vi som ammar och viktväktar!

• Aprilmamma

Jag är en stor älskare av semlor och hade det mycket kämpigt när jag gick ner mina många kilon för två år sedan. Såg semlorna och dreglade mig förbi varje konditori. Men det gick den gången, åt en semla en gång och den var faktiskt inte så himlans god. I år har jag ännu inte köpt någon semla, men väl gjort själv. Då gör jag små släta vetebullar (en hemgjord bulle = en tredjedels köpebulle typ) och använder mellangrädde. För mig mättar det semmellusten och det blir ju sååå mycket mindre points (fast jag har inte räknat på hur många det blir egentligen).

• Tronte

Aprilmamma: Man kanske skall göra sina egna semlor..hmm tack för tipset

Nu skall jag in och bygga lego med min grabb,,sedan blir det väl att leka lite peter pan och då får jag vara Tingeling...( så snällt av honom va?)

Svar på tråden Viktväktar-tråden!