• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Party of five

YES!!! Idag fick jag till det! jag som haft sååå svårt att få motivationen tillbaka. Igår träffade jag min kompis som vv:at sedan september och hon har gått ner 17 kg! Jag har vv:at sedan december och endast 1-2 kg... NU ska det bantas! Jag ska på bröllop i lördag ju, men jag tänker avstå från mycket alkohol som bål och sådant. Lite vin till maten och förstås champagnen, men annars är det bra så för mig. Jag kommer ju att dansa också, så då får jag troligtvis några motionspoints!

Grattis till alla som fått minus på vågen! *Pepp pepp*

• Aprilmamma

Heja dej Libragirl!
    Räknar för tredje dagen. Går bra hittills. Har t o m points över idag, så jag ska tina en av mina vetebullar och mumsa på till en kopp te.
    *peppar mera*

• Matilda

Libra: Underbart! Du ska se att du klarar detta hur bra som helst nu bara när du har hittat motivationen! Duktigt gjort! Vi fortsätter att kämpa!

• Lalune2

Grattis Libragirl! Jag känner mig också mer peppad nu än förut, vi SKA klara det här eller hur tjejer!!!!

• Tronte

Hej tjejer!

Så besviken jag blev igår när jag ställde mig på vågen, det var +-0 och mina kläder som börjat hänga. Jag trodde att jag nått mitt första delmål men icke denna veckan.

Men imorse så mätte jag mig och blev jätteglad när jag såg att centimetrarna börjar minska. Har fått en midja nu Det visade sig att den gått in -10,5 cm, knäna: -4,5 cm ,höfterna: - 3 cm, bysten (mindre skojsigt) - 3½cm.

Så jag blev på gott humör igen efter det

• Zhara

Jaha, idag börjar det Nya dagen på resten av mitt liv!

Har varit med förut o då såg det lite annorlunda ut, hur fungerar det med bonuspointsen? hur många får man max spara o käka upp?
    4p får man spara av dom vanliga eller hur?

Ja det blir ut o traska med vagnen minst 30-45 minuter varje dag, måste få en rutin på det!! Om jag gör dett, hur räknas det då? Alltså hur många man ska äta om dagen ( typ mest sillasittandes eller ständigt aktiv?) När jag var med förra gången tyckte jag det var lättare att veta hur många varje dag, beroende på vikt...

Hur gör ni?

kramizar

• Rabbit

Jag fick ju en fin digital våg i julklapp, vilket gör att jag frestas att väga mig alldeles för ofta, inte bra jag vet, eftersom vikten kan pendla lite.

Men alltså - jag vägde mig igår kväll, och sen igen imorse, och hade över natten gått ner TRE KILO. Hur tusan går det till??? Sprang jag ett maraton i sömnen tror ni

• Party of five

Tack ni alla för uppmuntran! Inte är det ju så besvärligt det här...
    Fint Tronte! Åh, vad det minskat i mått! Hur många storlekar har du redan gått ner?

Dag 2 har gått bra (även om jag började min vecka på måndag, så jag började ju den här veckan med två dagar jag vräkte i mig allt möjligt som definitivt inte passar in när man vv:ar... ) Skottade snö i 45 min så jag var ursvettig på dagen. Hur många motionspoints månne jag fick av det...? Nu före bröllopet på lö sparar jag dessutom 4 points per dag. Åt fylld squash med lite köttfärs i för en stund sedan, jag blev inte helt mätt på det, så nu mumsar jag i mig paprika . Har ätit mina 18 points redan, VAD ska jag äta ännu så jag blir mätt? Ska till butiken först imorgon och det är lite tomt i skafferiet...

• Tronte

LibraGirl: Jag har gått ner en storlek, köpte jeans idag och jag blev glad när jag kunde knäppa dem utan att det blev svårt att andas Har "bara" gått ner 4 kg på vågen så jag är ju nöjd än så länge.
    Du är ju jätteduktig som skottat snö..här bara blåser det och blåser.

Oj nu kallar gubben så jag får nog masa mig in i tvrummet och vara lite social..

Ha en fin fin kväll!

• Helajni

Var SÅ sugen på chips ikväll. Gjorde egna i micron, lite omständigt men smakar verkligen CHIPS!
    Skala o skiva potatis tunt, spraya (el pensla, men FRY-sprayen är ju jättebra för det kommer lagom lite olja åt gången) lite olja på en tallrik, lägg på potatisskivorna, krydda med ngt gott (jag gillar Herbamare örtsalt på) o kör på full effekt i micron i 8 minuter.
    Man kan hålla lite koll, ibland behövs inte så länge som 8 min i micron.

Svar på tråden Viktväktar-tråden!