• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Lalune2

Hej,

Helgen har gått sisådär, får väl se vad vågen säger imorgon.

Jag undrar en sak, man får ju spara max fyra points per dag och om man då sparar varje dag utom en så får man ju 24 extra points att göra av med en dag om man vill. Men någon skrev i tråden att max fyra points per dag eller 12 points per vecka. Någon som vet hur det egentligen ligger till?

• citronella

Hmmm...
    Har inte räknat points sen mitten av december. Klarade mig med nödrop från att ha gått upp de två senaste vägningarna men nu har vi renoverat köket i en vecka och jag har levt på godis och snabbmat. Sanningen borde komma i kapp mig vid vägningen imorgon. Vi får väl se och sen får målet vara nytt kök - nya tag!

• Helajni

Solei:
    Motionspoints är max 12 per vecka som man får äta upp men självklart är det bara bra att motionera mer än så. (HELST ska man ju äta de extra pointsen i samband med träning)
    Så vitt jag vet så kan du spara 4 points per dag.

• Rabbit

Man kan spara max fyra av sina vanliga points per dag, och man kan motionera ihop totalt max 12 bonuspoints under en vecka. Så har iallafall jag lärt mig!

Helgen har varit sådär...blev bjudna på god middag i fredags, åt inget på hela dan i lördags förrän vi kom på fest och jag vräkte i mig av den smaskiga buffen, och idag har jag kämpat i timmar med att få vår nyinköpta skrivare att fungera (JÄVLA SKITPRYL!!!!!!!!! (Ursäkta)) och blev så stressad över det att jag var tvungen att vräka i mig choklad... Så det ska bli minst sagt spännande på invägningen imorgon! Men jag hade en bra vecka innan helgen började, så jag känner mig inte helt uppgiven

• Lalune2

Ok, då förstår jag. Jag trodde att jag kunde räkna ihop 4 points varje dag + 4 points motionsbonus, alltså att jag kunde spara 8 points per dag i ca 5 dagar. Men inte då, då kan jag nog räkna med att ha gått upp den här veckan har jag en känsla av...

• millface

Hej hopp vad glad jag är

Jag har klarat min tredje vecka med bravur och gått ner ännu ett kilo!

När jag började för tre veckor sen vägde jag 64,5kg och nu i morse kunde jag läsa 59,8 på vågen - Jippi!!!

• Mumu

Grattis Millface! Då är du i mål nu, va? Ska du försöka dig på nån form av jämnviktsprogram hemma nu?

Jag ska alldeles snart gå iväg till vägningen, bara lilleman vaknar och vill äta, så...

Hörni, om man helammar får man ju äta +10 points, om man delammar får man äta +5 points. Jag har ju börjat ge smakisar och rent statistiskt och definitionsmässigt räknas jag ju inte längre som helammande. Men jag räknas väl kanske fortfarande som helammande hos VV, eller vad tror ni? Det har ju med mjölkproduktionen att göra och jag minskar ju inte min produktion bara för att jag ger några matskedar puré och gröt varje dag, jag ammar ju alla mål ändå. Eller?

Så länge jag går ner i vikt så tror jag att jag fortsätter räkna mig som helammande, och sen när Abbe äter mer och mer så kan jag ju succesivt minska pointsen tills jag är nere på +5. Borde vara bättre än att droppa 5 points på ett bräde. Vad tror ni, är jag helt ute och cyklar?

• Sessan23

Jag ska börja på VV på onsdag..måste ta tag i eländet nu o ska ge mig sjutton på att gå ner i vikt!

• millface

Mumu: nej jag är inte riktigt i mål än men om 1,8 kilo så...

Från början satte jag visserligen 60kg som målvikt men det var ju inte så svårt för mig att klara det här så jag har sänkt den till 58 kilo som är min riktiga trivselvikt.

Sen ska jag försöka mig på den svåra konsten att stanna där och hålla vikten.

• Lalune2

Känner mig lite förkyld och tror att vikten har gått upp, så jag struntar i vägningen den här veckan.

Ja, då tar vi nya tag igen!

Svar på tråden Viktväktar-tråden!