• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • millface

Rabbit: Ja det är det som låter lite underligt att man skulle kunna göra så...

Okej då är det max 12 points per vecka som gäller då...

Jag har sparat som en galning den här veckan för att få dricka ett glas vin och äta grönsaker med dipp nu ikväll

• lillith

Hoppar ombord! Har gått ner 14 kg hittils - upp 1.8 över julen - och har runt 9-11 kg kvar tills jag är nöjd. Var och vägde mig igår och då hade jag gått ner 0.6 på en vecka i allafall så nu är det på rätt håll igen. De första 14 kilona gick väldigt fort - nu verkar det vara en lugnare takt som gäller så jag får väl utrusta mig med tålamod.

Jag läste om ert sparande... nu blir ni kanske sura på mig men att spara för att dricka ett glas vin på fredagen och äta något gott har INTE fungerat på mig. Jag går ner mer i vikt genom att äta mina poäng per dag - och isåfall dabba mig en gång i veckan på lördagen... det är precis som om det höjer ämnesomsättningen och veckan efter brukar jag gå ner mer. Jag vet att viktväktarna inte säger så - men min konsulent gjorde så och hon gick ner 40 kg på 6 månader - och höll det - så testa det om ni står still på vågen.

Det svåra nu är att låta bli kakorna tycker jag... flippade ut totalt under julen.

• ICanDoIt

Vad dyrt det ska vara då.. kostar det 100 kr/gång fortfarande??

Finns det nån som går varannan vecka här??

• Eldna

Japp, det kostar 100 kr per gång. Och 100 kr för att gå med.

När jag gick så gick jag regelbundet 1 ggr/vecka förutom nån gång när jag missade en vecka pga att jag rest bort eller liknande. Men nu går jag inte alls för tillfället (har tänkt börja igen om en månad eller så) men följer programmet i alla fall och det går alldeles utmärkt!

/Eldna

• noni

Får jag va med?? Började på viktväktarna en månad efter förlossningen, 83,2 vägde jag då, ska ner till 63 har än så länge gått ner till 77 såå...14 kilo kvar Tur att man gick ner 11 efter förlossningen

Jag behöver pepp!!

• Mumu

Pepp, pepp, noni! Vägen känns lång, men om vi bara kämpar på så är vi snart där!

• Maddem1

Hur många bonus points får man om man går på friskis o svettis (medelpass) ?? Det kan kanske jämföras lite med aerobic ??

• noni

Tack mumu! pepp till dig med!

• Party of five

Helgen gick ganska bra. Var ju på bröllop, så på lördagen hann jag inte äta så mycket förrän på kvällen på festen, och så drack jag inte så mycket alkohol, endast champagne och ett glas rödvin. Idag på morgonen åt jag en härlig massiv hotellfrukost - smaskens! och lite kaka, men jag har mycket motivation att fortsätta vv:a imorgon när vardagen är normal. Jag hade sparat ganska många points för veckoslutet, är helnöjd!

Pepp till er alla!

• Mumu

Jag har skött mig oklanderligt hela veckan... tills idag... Idag har jag tyvärr fallit ur och mumsat i mig både det ena och det andra och inte alls skrivit checklista, men jag boooorde väl kanske ändå se ett skapligt resultat på vågen imorron. Hoppas verkligen det, jag vill gärna gå ner 0,7 så jag äntligen får min andra stjärna.

Svar på tråden Viktväktar-tråden!