• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Mumu

Ååååh, Helajni, det lät gott! Jag ska göra det i helgen. Måste man göra ett lager i taget, man kan väl inte lägga dem på varandra antar jag?

• Eldna

Zhara - jag hade räknat det som stillasittande under dagarna och lägga till all motion på bounspoints.

Nu har jag vv:at på riktigt i fem dagar sen jul och har gått ner 1,5kg ungefär (vågen hemma är ju inte lika exakt som vågen på vv...). Det betyder att jag totalt sett gått ner 10kg! Har 10-15kg kvar dock... Men det ska gå. Borde kunna gå ner nästan 10kg till sommaren om jag sköter mig hela tiden. Det som gör mig nedstämd dock är att jag alltmer förstår att jag ändrat min kroppsform under tiden som jag har gått upp i vikt... Till det sämre... Och den återgår inte till det "normala" allt eftersom jag går ner i vikt... Måste börja träna också så jag kan börja forma kroppen!

/Eldna

• Liten Embla

Jag har följt denna tråd under ett tag, utan att själv skriva i den. Nu hoppar jag dock ombord. Jag behöver peppa mig själv litegrann, motiviationen tryter lite.

Jag började med vv för ungefär ett år sedan. Jag beställde då brevkursen och gick ner ungefär sex kilo som var mitt första delmål. För att nå delmål två, som även är slutmål, var det ytterligare sex kil o som gällde. Hur jag än försökte kunde jag inte få till det. I slutet av oktober traskade jag därför till vv och började gå i klass. Detta hjälpte stort! Har hittills gått ner fyra av de sex kilona. De två sista sitter som berget. Motivationen tryter i och med att jag en vecka kan ha gått ner 0.6 för att veckan därpå ha gått upp 0.4. Detta trots att jag sköter mina points till fullo, promenerar ungefär en timma per dag etc.

Jag inser att det börjar bli ett "lyxproblem", men jag skulle vilja komma i mål. Efter överläggningar med konsulenten är både hon och jag överrens om att ytterligare två kilo vore bra som målvikt. Visst går jag ner, på det hela taget, men för motivationens skull är det nog bra att skriva ner vad som händer och sker.

Jag hoppas jag får vara med i er tråd! Ha en bra dag!
    /Emma

• Tronte

Liten Embla: Välkommen och grattis till viktnedgången. Här är alla välkomna och vi pepper varandra. Vad kul att du också skriver här

Mums...vad jag blev lite sugen på de chipsen som beskrevs lite ovanför, brukar inte äta chips men min sambo är tokig i dem. Kanske skall överraska honom i helgen

Vad hittar ni annars på i helgen? Imorgon är det kalas för våran del, barnens kusiner blir 1 år och det skall firas

Trevlig helg alla och mycket *pepp pepp*.

• Rabbit

Välkommen till tråden Liten Embla! Jag har också två kg kvar till målvikt, och de sitter som berget I mitt fall beror det dock på att jag har slarvat massor sen i julas. Denna vecka har jag dock kommit igång meed pointsräknandet igen och hoppas se lite resultat på vägningen på måndag!

Ikväll ska vi på middag hos en kompis som också är med i vv, så förhoppningsvis blir det hyfsat bra mat. Imorgon kväll ska jag och min man gå på fest tillsammans, utan barn, för första gången på ett år!!! Ska bli hur kul som helst!!! Hur det går pointsmässigt skiter jag högaktningsfullt i

Tronte: Grattis till att du kom i jeansen. Jag har just kommit i mina tightaste jeans igen, en härlig känsla!

Trevlig helg på er alla viktväktare!

• Maddem1

Hej alla .....jag hoppar på här oxå......
    Jag provade vv för några år sedan och gick ner 17 kg.....var dock aldrig med i vv utan fixade med lånade böckers hjälp detta.......men men nu har jag gått upp några kilo men tänker nu börja igen........har oxå börjat att träna på friskis o svettis och upptäckt att detta är jättekul.....

Jag skulle vilja gå ner helst 10 kg.......det kan behövas lite peppning.......Kram Madde

• millface

Hur många points får man spara per dag nu?

Finns det inte någon gräns på hur många points per dag som får gå till onyttigheter eller får man i princip äta upp alla sina points på godis om man vill?

• johandra

Man får spara max 4p/dag eller 12p/vecka som jag uppfattat det. Och jag tror inte det spelar någon roll vad man äter, men man håller sig nog inte så mätt bara på godis.

Själv så har jag mitt veckomål att varje fredag få äta ostbågar, så det tränar jag och sparar jag poäng till. Åas så går jag ner vääääldigt lite i vikt så jag kanske måste byta taktik..hmmm...men jag håller mig ju inom poängramen lixom...Knepigt det där...

Förra veckan gick jag bara ner 0.3kg o hittills denna vecka har jag bara tappat 0.1kg. Men åas e det ju inte officiell vägning förrän på måndag...

Bra att man kan få lite pepp här!!

• Rabbit

Man får spara max 4p per dag av sina ordinarie, som jag har förstått det. Och bonuspoängen får man väl också spara, fast det rekommenderas att man äter dem i samband med träning?

När jag var med förut så var det max 2p/dag på tomma kalorier (godis, kakor, alkohol mm), men nu har jag inte hört någon speciell rekommendation. Men som sagt, äter man upp alla sina points på godis blir man nog rätt hungrig innan dan är slut.

Fast man skulle ju kunna leva på 0-pointssoppa och choklad, det skulle kanske inte va så dumt...

Svar på tråden Viktväktar-tråden!