Jag har följt denna tråd under ett tag, utan att själv skriva i den. Nu hoppar jag dock ombord. Jag behöver peppa mig själv litegrann, motiviationen tryter lite.
Jag började med vv för ungefär ett år sedan. Jag beställde då brevkursen och gick ner ungefär sex kilo som var mitt första delmål. För att nå delmål två, som även är slutmål, var det ytterligare sex kil o som gällde. Hur jag än försökte kunde jag inte få till det. I slutet av oktober traskade jag därför till vv och började gå i klass. Detta hjälpte stort! Har hittills gått ner fyra av de sex kilona. De två sista sitter som berget. Motivationen tryter i och med att jag en vecka kan ha gått ner 0.6 för att veckan därpå ha gått upp 0.4. Detta trots att jag sköter mina points till fullo, promenerar ungefär en timma per dag etc.
Jag inser att det börjar bli ett "lyxproblem", men jag skulle vilja komma i mål. Efter överläggningar med konsulenten är både hon och jag överrens om att ytterligare två kilo vore bra som målvikt. Visst går jag ner, på det hela taget, men för motivationens skull är det nog bra att skriva ner vad som händer och sker.
Jag hoppas jag får vara med i er tråd! Ha en bra dag!
/Emma