• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Tronte

Hej!
    Har börjat tappa motivationen lite...varför är det så ibland att man börjar bra sedan så blir det jobbigare och svårare att hitta på något att laga (mat alltså).

Men men..jag får gå ut och gå en lång runda och försöka hitta motivationen igen på vägen..kanske ligger på trottoaren någonstans
    Jobbigt är det....

Välkomna alla nya och grattis till er som har gått ner.
    *pepp pepp till oss andra* Fast jag skall inte väga mig förrens på onsdag..

Lite svammel från mig.

• Lycka80

Hej, nu börjat idag igen efter 3 försöket, sista gången gick det bra, ner 7 kg. Men så slant det på tråden och nu är jag uppe i samma 72 kg igen..
    Det blir väl så när man vill ha ett litet knyte igen, tänker att då kan man lika gärna ta det efteråt, men lika bra att ta tag i det igen..

• Mumu

Yeah, baby! -1,1 och min andra guldstjärna! Men den tog tid, jag var ju bara 0,3 ifrån den innan jul... Får hoppas att nästa går snabbare!

• Party of five

Rabbit, Soleil & Tronte: Peppakramar från mig. Ni klarar det!

Millface: Duktigt! Det har ju gått snabbt!

Mumu: Grattis till din andra guldstjärna!

Jag hade faktiskt inga problem med motivationen idag, trots att jag åt mycket onyttigt under helgen och trots att jag ska få mens! DÅ brukar det ju inte alls gå! Hoppas det blir annorlunda den här ggn!

• Tronte

Tackar för peppningarna

Inatt har jag sovit 3½ timme totalt och inte sammanhängande. Barnen är sjuka och jag har fått vara uppe med dem i omgångar. Och det resulterar i att jag är så gottesugen nu att jag skulle kunna tömma en godisbutik, men som tur är har gubben satt allt godis högst upp på köksskåpen så det når jag inte även om jag står på en stol.

Tycker inte om när sömnen uteblir för då tappar jag aptiten och sedan blir jag gottesugen.

Men nu skall jag gå o göra lite havregrynsgröt till mig o grabben så jag får upp mitt blodsocker lite.

VIlle bara skriva av mig lite, kännas alltid bättre efteråt

Pepp till alla och grattis till viktnedgångarna..!!

• LyckaJones

hej hopp, har precis beställt brevkursen!!
    hoppas nu att motivationen håller i sig!!

• millface

Tackar alla för berömmet

• NinaFina

*snokar lite i tråden* Borde ta och bli medlem i Viktis igen...Har ju ett bröllop till sommaren att bli fin till... *tassar ut igen med förhoppning att återkomma*

Peppa mig lite..snälla...

• Rabbit

Välkommen till tråden NinaFina! Är det ditt eget bröllop du ska bli fin till?

Jag skippade vägningen i måndags (fy på mig) eftersom vi hade besök. Men det känns som att jag är tillbaks på banan igen efter jul (nu när januari nästan är slut...bra jobbat eller hur ) så jag klarar nog denna vecka ändå!

• Lalune2

Välkommen alla nya! Klart vi hjälps åt att peppa!

Grattis också till alla er som har gått ner den här veckan!

Är sååå stolt över mig själv, var genomförkyld igår med grinig bebis hela dagen, + sovit dåligt, allt kändes bara så jobbigt och jag var hela tiden på vippen att äta den där kexchokladen och kakorna, men icke, jag besinnade mig! DÅ kände jag mig riktigt duktig.

Svar på tråden Viktväktar-tråden!