• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Lalune2

Jaha, och nu var jag inte så duktig längre utan den förbenade kexchokladen och kakorna slank ner i alla fall, men idag istället.

Det värsta är att när jag har gått ner ett par kilo så tycker jag att jag har varit så duktig, så då är jag värd att äta lite. Helt fel inställning, jag vet!

• Party of five

Välkomna, alla ni nya vv:are! Vi behöver allt stöd vi kan ge och få i den här tråden, för det är inte lätt det här...

Soleil: precis så där tänker jag också! Tyvärr kommer den tanken allt för ofta...

Har tappat motivationen tack vare det där bröllopet på veckoslutet... Jag som fick sådan motivation och höll mig sååå bra några dagar. Märker nu att nästa gång jag kommer upp på kälken och hålls på den, så låter jag mig inte hoppa av förrän jag är i mål! För det blir att vänta på nästa kälke då, och de kommer så sällan... (Om någon förstod min liknelse... )

Pepp pepp ni andra! Kram

• Rabbit

Bra liknelse med kälken Libragirl! Just nu är jag defenitivt på kälken, men framåt helgen kan det hända att den kantrar igen...

Har kommit igång med lite gympa igen nu, och det hjälper motivationen enormt! Har man varit duktig och släpat sig iväg till F&S kan man ju inte spoliera allt med en chokladkaka sen!

Pepp pepp alla gamla och nya VV:are!

• Ammi 76

Hej hej! Ny här! Sedan förra måndagen kör jag VV hemma. Amningsprogrammet. Första veckan gick bra, minskade med 1,8 kg. Förra veckan var jag ganska hungrig trots 30 points, men denna veckan känns det redan bättre. Siktar på att minska ytterligare 14 kg,men det kommer nog att ta lite tid! )

• smulan76

Kör VV på egen hand hemma, var med för några år sedan så jag föjer mina gamla recept osv. Det går väl sådär, på något sätt så blir man mer sträng mot sig själv när man vet att man ska gå och väga sig på VV, det är ju inte kul om det inte hänt något, eller ve och fasa, om man gått upp istället. Men jag känner inte för att slänga ut som pengarna på det så det får bli hem-varianten istället.
    Gick ner 2,6 kg första veckan!!! Men redan nu andra veckan fuskar jag Varför har man så grymt dålig karaktär!!!!

Finns det något tips på hemmagjrot godis som inte kostar så många poäng?!?!

• Lalune2

Kan tipsa om en grej som en i min mammagrupp tipsade om. Vi testade det igår och det blev jättegott!

Ta ett paket hallon och blåbär (frysta) tex och mixa dem med stavmixern tillsammans med en banan. Bären ska vara frysta. Ät! Det blev lite grann som isglass och trots att det var sockrade hallon/blåbär som vi hade så blev det bara ca 2 points/person (banan 1 points/person) och det blev mycket att äta. Mums!

• noni

Pepp till alla!! Var på viktväktarna igår och hade gått ner 0,8 kilo på två veckor Sakta men säkert"bara" 13 kilo kvar nu

• Zhara

Var o vägde mig igår, -1,8kg!!
    jaha, då är det bara 23,2kg kvar!

• Helajni

SJUKT vad jag proppat i mig de senaste dagarna, ingen motivation just nu o alldeles för lite sömn. Måndag är en ny vecka!
    Ha en bra helg allihopa.

• pirajamaja

Jag har börjat på yoga. Jätteskönt för ryggen och lagom ansträngande för en med övervikt och dåligt flås.

Vet inte vad det ger i motionsbonus dock?

Svar på tråden Viktväktar-tråden!