• Gumlan

Halmstad tråd!!!!!

Då var det dags igen kanske ska fråga om vi inte kan få evighets grej på denna slipper man starta ny tråd hela tiden!!

Välkomna hit alla Halmstads bor... föredetta Halmstads bor eller nästan Halmstads bor ska kuta runt och medela lite folk nu.... FÖRLÅT om jag glömmer någon, men det är ju så många!!

• Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!
  • Gumlan

Jag har aldrig varit med om dte innan heller men jo så sa dom, jag frågade om vi kunde ta det på avbetalning och det kanske vi fick om det inte var någon annan som ville ha lägenheten som kunde betala utan problem!! nä, jag ska nog skriva en insändare, blir så irriterad! Vart kan man skicka det? Tycker allt att dom kan få lite skit! det förtjänar dom!

Vi fick erbjudande på fyllinge med idag, ska kolla på Måndag. Sambon gjorde en för och nackdels lista över lägenheten i oskarström just nu är vi väldigt ambivalenta! Så vad tycker ni??

Fördelar!
    * Lägenheten ät jätte stor.
    * Har underbar planlösning!
    * Bra för katterna att kunna gå ut.
    * 2 toaletter
    * Vi har närmre till släkt.
    * Området är lugnt.

Nackdelar!
    * Dubbla hyror i 2 månader (minst)
    * Bara gamla människor i området, inga barnfamiljer
    * (väldigt) bra insyn.
    * Inget garage.
    * Endast en tvättmaskin från 1800 talet och dessutom inte i samma hus.

så vad sägs? Jag blev så kär i lägenheten att jag skiter i nackdelarna. Tycker insynen är värst, men det går ju ordna någorlunda med gardiner & saker i fönstret. Sambon tycker nackdelarna överväger stort...

• Mamma Ia

Maria!
    Skriv en insändare, det gör du helt rätt i!!! Skicka den till Hallandsposten, eller ring till deras jourhavande reporter och tipsa dem. Bolag som beter sig som HFAB ska ha en rejäl knäpp på näsan tycker jag. Buss på Maria!!!

• Teskedsmamman

Om man säger att de ska sätta ut lägenheten omgående och att man säger till dem att inflyttningsdatum på lägenheten är samma som man flyttar ut och att de sätter det på internet och att man skriver det på kontraktet när man säger upp lägenheten så brukar det gå bra... Dessutom är uppsägningstiden inom HFAB 2 mån!! (Om de inte har ändrat) Så gjorde vi när vi flyttade från slättvägen för ett halvår sedan och det gick bra....

Skrev ett jättelångt inlägg som bara försvann och jag orkar inte rada upp allt igen Så jag tar det kort...
    Oskarström har oförtjänat dåligt rykte... jag är underbart nöjd med samhället och just att allt det viktigaste finns i samhället!! Dessutom är Kyrkiset underbart!!! Vissserligen är mataffärerna inte så jättebilliga men mjölk och sådant kan man köpa där, vi månadshandlar inne i stan.
    BVC:et är också bra, dock är kollerna lite hafsiga men så länge man inte har något man undrar över spelar det ingen större roll. Däremot får man bra hjälp när man är orolig över något.

Kom på nu, varför säger ni inte upp er lägenhet så att det matchar inflyttningsdatumet på den nya??? Det kan vara värt att bo 2 mån längre i trång lägenhet för att slippa så mycket i hyra...

Personligen så skulle jag nog hellre ta nackdelarna i den nya lägenheten än att bo på Fyllinge!!! Har en kompis som bor där och hon var inte alls nöjd!! När hon bodde i hyreslägenheterna alltså Ny har hon en BR där och trivs bättre... Om man tänker på när Emil tar sig upp i skolåldern så är Oström bättre än Fyllinge...

Blir man så kär i en lägenhet så kommer man nog bara gräma sig om man tar en annan

• Gumlan

Magdalena, altså inflyttningen i den nya är 1 januari, så vi får ju betala från 1 januari... hur menar du?

• Ullet

Maria--> Nämen???? nu blir jag fundersam!!! Till oss har dom sagt så här:
    Flyttar man INOM hfab gäller inte det där med 3 månaders uppsägningstid (för det är väl en hfab lägenhet i Oskarström?) Utan man säger upp sin lägenhet, och flyttar till den andra när den blir ledig, och så flyttar en annan in i den lägenheten man bodde i!

Skitdumt om dom kör olika ju!

Hyran vi får nu är 7200kr. *brrrr* Då ingår vatten och värme och ett garage. Men lägenheten är jättefin!

OM det är så att ni måste betala dubbla hyror i två månader - Skriv en ARG insändare!

*Lycka-till-kram*

• Ullet

Måste bara få skryta lite
    Jag la Hannes i sin säng för en kvart sedan, pussade godnatt och gick ut och satte mig vid datorn.
    Jag GLÖMDE TOTALT bort tiden, och när jag går in för att titta till lillskrutten, så SOVER han *ÄLSKAR min duktiga kille*

kram på er!

• JewelGirl

Jag VANN en digitalkamera idag
    På Eniros köp o sälj sida..... skulle bara annonsera ut våra akvariesniglar som fortfarande är massor kvar och man kunde vinna på annonsen och det gjorde JAG Brukar aldrig vinna på sånt... särskilt inte lotteri som det är i princip... *Jätteglad*

• Gumlan

Ulrika - va??? börjar alvarligt undra om hfab har emot oss!! Vi kunde inte ens på ta det på avbetalning ju!! alla andra bostadförmedlingar jag bott hos har haft det så att man inte behöver betala dubbelt. åååååh vilken lyx du har!!! Min ligistbebis ligger & sparkar hysteriskt i sin babysitter, pratar och skrattar fast ja får skylla lite på att vi är sjuka med, han sover ju mycket på dagen. Kul att se han aktiv igen med, han är nog på bättringsväg!!

Jewel - grattis!!! va kul Vad var det för kamera? *nyfiken*

• JewelGirl

Ullet: Tack så mycket *skitlycklig*

Gumlan: Den heter Avant S3 (finns på netonet) och är inget märkvärdigt men det gör inget för den är snygg och jag VANN ! *det är huvudsaken*

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!