• Gumlan

Halmstad tråd!!!!!

Då var det dags igen kanske ska fråga om vi inte kan få evighets grej på denna slipper man starta ny tråd hela tiden!!

Välkomna hit alla Halmstads bor... föredetta Halmstads bor eller nästan Halmstads bor ska kuta runt och medela lite folk nu.... FÖRLÅT om jag glömmer någon, men det är ju så många!!

• Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!
  • LillaFruH

Hallå flickor!!
    Har sussat ganska gott inatt men haft ganska mycket sammandragningar också ... tror nog inte jag kommer att gå en massa över tiden i alla fall... det har jag trott hela tiden innan.. vi får väl se, vi får väl se!!!

• Mamma Ia

LillaFruH!
    Jag var ocskå bombsäker på att jag skulle gå minst en vecka över tiden. Men lilleman kom 4 dagar före bf, och jag var helt oförberedd! Hade inte ens packat BB-väskan mitt pucko . Så "be prepared", kanske händer det tidigare än du tror !!!

• HaltaLotta

Åhh....*grr*...skrev just ett lång inlägg som bara försvann......

Aja, tar det kort igen..... Hur ska man göra och vad behöver man för grejjer (om man nu behöver nån "redskap") för att kunna mjölka sig själv (säger man så??) o spara mjölken för att tex pappan ska kunna ta nån matning? Måste man mata med kopp eller funkar flaska om amningen nu funkar bra?

Ni erfarna mammor vet säkert......

• Mamma Ia

Ottisen!
    För vissa funkar det jättebra att bara "handmjölka", men jag använde mig av en bröstpump. Provade först Apotekets - ganska billig men urusel (i alla fall för mig). Jag köpte en Avent Isis - ganska dyr men fantastiskt bra!!! Har tyvärr sålt min, annars hade du fått köpa den till ett bra pris...

Vi gav Leo den urpumpade mjölken på nappflaska. Det funkade bra för oss, och vi råkade inte ut för någon "tuttförvirring". Vi provade några olika nappflaskor innan Leo föll för NUK:s flaskor och nappar. De är ergonomiskt utformade och finns i både gummi och silikon, och med olika storlekar beroende på barnets ålder. Finns att köpa på Barnvagnsexperten och ute på Brio (fd LEKIA).

• Delfin

5 mån Vaccinationen gick bra hon somnade efter och sov i 2h.
    Föra veckan vägde hon 6060 va ju förlite tyckte de men nu har hon gått upp till 6475g och nu var de nyda.
    Delfin

• HaltaLotta

Mamma Ia----oki, tackar som svarar......! Sambon min är extremt avis på mig som kan amma tösabiten! Han saknar väl den delen av närhet liksom..... Men han slipper känna sig som en mjölkko dagarna i ända iaf...

• Mamma Ia

Ottisen!
    Ja, för oss var det en odelat positiv upplevelse att jag pumpade ur och att pappan fick mata någon gång per dygn! Kanske är det därför vår Leo är en sådan "pappagris" ???!!!

• Teskedsmamman

Om de vägrar ta flaska så kan man mata med kopp och sked...

Idag har Totte varit på 10-mån kollen, fick ok i rumpan utav doktorn som tyckte att han var tidig med att resa sig och gå efter möbler vid 8½ mån ålder

9580 gr och 72 cm lång!! Han har växt 3 cm på en månad!!

• Gumlan

åååååååååååååh vi har tittat på en lägenhet i oskarström, ja blev helt kär!! Vilken lägenhet fast det bodde BARA gamlingar i området... fast jag vill ha ändå!! Lite jobbigt att flytta till ett ställe man inte vet något om också (OM vi nu skulle få den) så flickor vad vet ni om oskarström????

Skönt att höra att Evelina gått upp i vikt

• LillaFruH

Gumlan!!!
    Berätta nu om lägenheten!!! Hur stor var den? Planlösning? Uteplats? Var den fräsch? tapetfärger? Vill ha alla smarriga detaljer såklart!!!!
    Jag har hört mycket positivt om Oskarström!
    Min man jobbade där som kock på en förskola för några år sedan och tyckte det var himlans trevligt! Furulunds förskola hette den och var jättemysig då i alla fall *tipsar*
    Hoppas ni får lägenheten!!!!!!
    *lyckosparkar*

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!