• Gumlan

Halmstad tråd!!!!!

Då var det dags igen kanske ska fråga om vi inte kan få evighets grej på denna slipper man starta ny tråd hela tiden!!

Välkomna hit alla Halmstads bor... föredetta Halmstads bor eller nästan Halmstads bor ska kuta runt och medela lite folk nu.... FÖRLÅT om jag glömmer någon, men det är ju så många!!

• Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!
  • Gumlan

hihi, den var 96.7 kvm, skitstor ju!!! först kom man in i en stor hall & på höger sida var ett sovrum och i sovrummet var en dörr till en stoor toalett till höger från hallen var ett gigantiskt kök, med jätte söta fönset sådär så dte går ut om du fattar? som kanten på en ring (urkass på att förklara. & så var det ett litet föråd i köket. & diskmaskin! lite till vänster från hallen fortsatta hallen en bit in till ett stort vardagsrum med sånna där söta fönster med. hihi och precis till vänster när man kom in i vardagsrummet var en till toalett. & så var det som en liten hall in till toan, mycket orginallt & trevligt :) med massa hyllor. sedan längst bak i vardasrummet var en dörr till sovrum 2. ingen uteplats tyvärr & trista tapeter, men det kvittar ju för jag vill ändå tapetsera!! annars var den fräsch, köket med skåp och så. Det hade tydligen varit en uthyres lokal och sovplats till personalen på ett äldreboende gämte så allt kändes väldigt orginelt. tack för infot! och jätte tack för sparken hur går det med magen?? hoppas det är dags snart och att allt går bra

• LillaFruH

Gumlan - Åhhh va spännande!!! Låter ju HELT UNDERBAR!!!! Å så stor!! Härligt härligt ... Och buspråksfönster... är ju sååå fint... *suckar* Var den dyr? Var det via HFAB, eller nåt annat? *nyf* Och när får ni veta om ni kan få den? *bubblar över av frågor här **skratt* Vi är också sugna på flytt, men avvaktar ett tag, vill komma i ordning å få rutiner med bebisen först Vi bor i en 2:a på 57.5 kvadrat så vi klarar ju oss ett tag till, även om det väl vore skönt med lite mer utrymme - fast hyran är billig å då ka vi spara föräldrardagar å det är ju GULD värt!!!!
    Magen mår bra men jag har så hysteriskt mycket sammandragningar så jag är ganska trött - tar på krafterna *skratt* tror slemproppen gått i omgångar senaste 2 veckorna men är inte 100 säker ... Hoppas den kommer snart bebisen... *ler mjukt*
    Kramis
    Mia

• Ullet

Maria--> Dom ska ta prover på lägenheten sen när vi har flyttat. Sedan vet jag inte. Förmodligen riva en del väggar och så och förhoppningsvis få bort skiten en gång för alla.

Vi har fått en lägenhet på Mickedala, Planetgatan. (Dan har stått i kö för dom lägenheterna i evigheter). 120kvm stor (UNDERBART) med två plan. Gissa om vi är överlyckliga Och vi kommer inte flytta tillbaks hit igen.
    Det jobbiga är den HEMSKA hyran, men det ska nog gå bra.

Jag har också bara hört gott om Oskarström. Vi hade planer på att flytta dit, men så blev vi erbjudna denna lägenheten inne i stan.
    HOPPAS att ni får lägenheten.
    Appropå gamlingarna, se det positivt Dom kommer förmodligen inte att störa er, och dom har kanske inte den bästa hörseln så Emil kan skrika hur högt han vill

• Gumlan

LillaFruH - aha är det så dom heter 5900 kostar den, inte alls dyrt ju! Vi får veta om vi får den nästa onsdag tror jag. jupp, det var hfab. Vi bor ju nu i en 2a eller 1½a heter det vär på 45 kvm. Står ni i kö? ställ er i den annars för det är låååång kö. åååh med då kommer nog bebis snart ska du se *spännande*

Ulrika - ååh Mickedala är mysigt ju! 120 kvm låter mycket bra!! hur dyr är den? väääldigt dyr kan jag tänka mig! Jätte kul för er att det fixar sig nu iallafall!! haha, ja det är sant! Vi har ju gamlingar som grannar nu och dom säger alltid att Emil måste vara jätte lugn för dom hör han aldrig skrika, hehe och då kan han ha gallskrikit på natten och sovrummen är vägg i vägg, så dte är ju positivt

Idag har eksemen slagit ut igen... fattar inte. det går från att se bra ut & så över natten så ser han ut som ett stort sår *ledsen* det måste ju bero på något!!!!! Tycker såååå synd om han bläääää

• LillaFruH

Morrn morrn flickor
    *gäsp*
    Tycker det har ilat neråt hela natten.. och magen är som vanlisgt stenhård nästan jämt... *hmm* fick sitta uppe en stund för jag kunde inte sova... men nu på morgonen/förmiddagen sov jag gott *skönt*

Gumlan - Japp, vi står i kö sedan ett knappt år tillbaka i alla fall.. va så himlans dumt, stod i kö i flera år innan men för några år sedan, när man fortfarande fick papper hem i brevlådan där man skulle fylla i om man skulle stå kvar i kö så halvt missade vi, halvt struntade vi i att stå kvar... det var då det fanns billiga hus och vi ju "absolut inte skulle bo i lägenhet en massa år till" *himlar med ögonen*. Typiskt dumt... annars hade man ju legat fint till i kön nu!!!

Men det var ju ingen faslig hyra - inte för en så STOR lägenhet!!! Ska hålla alla tummisar *knackar på magen och säger åt ligisten där inne att göra det samma*
    Kram

• Jool

Maria: Håller tummarna stenhårt för att ni får lägenheten! Hur är det med er nu?

Magdalena: Vad han har växt Totte!!! Vi ska väga och mäta Alva på tisdag och det ska bli spännande att se hur hon har växt. Jag tycker att hon har blivit jättelång (når mycket högre upp nu).

LillaFruH: Vad spännande, tänkt om det är på gång nu! Jag är nästan lite avundsjuk på dig. Det är ju så spännande när man äntligen ska få se vem som har bott i magen.

• Cittra

Hej tjejer!
    Har sett att det är en del sökande efter bostad, men bara sett att ni nämnt hfab. När vi kikade runt så kollade vi oxå studentlya.nu , bovision mfl. Ville bara tipsa om dessa ställen eftersom jag vet hur jobbigt det är om man vill flytta. har fler länkar med om nån är intreserad, fast ni kanske har kollat allt redan.

Gumlan: oskarsström är ett helt ok ställe att bo på, håller tummarna för dig!

• Gumlan

LillaFruH - ååh det var ju synd, annars hade ni ju kunnat välja & vraka sedan! Verkar vara väääldigt långa köer försöker du hoppa in här och meddela när det är dags eller annars märker vi väl om du itne varit här på en dag om det blir nått frammåt nu så LYCKA TILL!

Johanna - tack! blää, det är inte så mycket bättre med oss. Snorigheten har börjat släppa på mig, men istället har det satt sig i ögonen *suck* ser knappt

Cittra - Vi har kollat runt lite, men verkar dåligt med det överallt.

Hade gärna bott jos andra än hfab, tycker dom är urkassa!! OM vi skulle få den lägenhetn i oskarström så skulle vi få betala dubla hyror 2 månader 10000 i månaden, inte kul! Dom kan ju itne ställa upp för sina hyresgäster alls!!

• Jool

Maria: Fungerar det verkligen så att ni måste betala dubbla hyror hos HFAB. Vi bytte lägenhet inom Mandamus för några år sedan och då behövde vi inte betala någon dubbel hyra. Vi fick 1 månads uppsägningstid på vår gamla lägenhet (i stället för 3) och sen var den nya tom så vi fick nycklarna direkt och kunde flytta in.

• Mamma Ia

Fy för 17 vad de verkar vara osmidiga på HFAB !!! De tar ju inte alls hand om sina hyresgäster. Ingen vidare reklam för dem om man säger så! Flyttar man till en lägenhet inom samma hyresbolag låter det ju alldeles knäppt att man skulle behöva betala dubbla hyror.

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!