• Gumlan

Halmstad tråd!!!!!

Då var det dags igen kanske ska fråga om vi inte kan få evighets grej på denna slipper man starta ny tråd hela tiden!!

Välkomna hit alla Halmstads bor... föredetta Halmstads bor eller nästan Halmstads bor ska kuta runt och medela lite folk nu.... FÖRLÅT om jag glömmer någon, men det är ju så många!!

• Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!
  • Mamma Ia

Hej alla luciaflickor ! Har ni haft en bra luciadag??? Nä, inte LillaFruH då förstås, som fick morgonfikat i halsen när hon såg luciatåget på TV! Jag förstår reaktionen, det var ju nästan FÖR traditionellt, så traditionellt att man inte förstod det...
    Magdalena - visst är det lite läskigt när man börjar jobba. Man har tankarna på helt annat håll än på jobbet många stunder, och man undrar HUR i hela världen ens lille älskling ska klara sig utan mamma???!!! Och så kommer du hem och ser att det uppstått blodvite också....aj, aj, aj ! Undrar just hur man kommer att känna sig när man ska lämna på dagis första gången...*darrar på underläppen*.
    Maria - då får vi hålla tummarna för Oskarström nu då, och att Anders kan ändra sig! Ibland får man ju niga vackert och ta det onda med det goda .
    Delfin - hoppas verkligen att Evelina blir bättre! Det är så jobbigt när våra små hjärtan inte mår bra .
    Må så gott alla, vi ses och hörs !!!

• Jool

Delfin: Hoppas att Evelina snart blir bra. Alva har också hosta och är snorig, men hon har ingen feber och är nästan som vanligt i humöret.

Magdalena: Förstår att det är jobbigt att gå tillbaka till jobbet. Om 3 veckor är det min tur.

Vi har haft en lång dag i stan idag. Var på föräldrargrupp men BVC-psykologen idag. Totalt värdelöst. Om ska tro honom så får man inte berömma barnen´och man kan aldig lämna dem för de kommer inte ihåg en då. Men då skulle ju alla barn glömma bort sina pappor när de är på jobbet. Ok, Alva tänker nog inte på sin pappa när han inte är hemma, men vist fasen känner hon igen honom när han kommer hem.

Sen satt Alva och jag och fikade på Waynes och en av killarna i personalen blev så förtjust i Alva att han frågade om han fick hålla henne. Hon flörtade vilt och var sitt vanliga knäppa jag.

• Gumlan

Johanna - är "det där" på onsdag? Säger inte namnet för då kanske vi drabbas av lunginflamation elller nått!!!

• Jool

Maria: Ja det är "det där" i morgon. Sista gången denna terminen. Vi har ingen bil nu, men eftersom det är sista gången så tar jag bussen (annars hade jag hoppat över). Men nu är ju Alva förkyld, fast blir det inte värre så går vi ändå, hon har ju ingen feber eller så.

• Teskedsmamman

Johanna: Totte blev överlycklig varje gång maken kom hem från jobbet!!! Igår var Totte nyvaken när jag kom hem så han var inte direkt översvallande glad, men han kröp ihop i min famn och skulle mysa och så fort jag gjorde tecken till att sätta ner honom så tog han i och skrek som om jag hade slagit honom *lilla älsklingen* För att inte tala om hur han skrek när jag gick ner i källaren för att hänga tvätten!!! - HON ÖVERGER MIG!!!!! -

• LillaFruH

Hej hopp töser
    Fick sussa gott inatt igen... himlans skönt, är man iiinte bortskämd med nu för tiden juh! Lite ilningar å molvärk, men annars inget ... undrar sa flundran när bebisen tänker komma... *nyfiken*

Gumlan - Ja jisses du!!! Lucian hade folkdräkt från dalarna å luciakrona ... och tärnorna hade brudutstyrsel från dalarna *hmm* Och sedan sjöng de m erfolkvise-aktigt med fiol å grejor... jag gav det 2 minuter å sen stängde jag av.. *mummel*

MammaIa - Förutom morgonkaffet i vrångstrupen så var det en bra Lucia *skrattar*. Lugn dag med en del vila å sedan glögg, lussekatter, pepparkakor, julmust, clementiner å sällskapsspel hemma hos goda vänner

• Jool

Magdalena: Då visade ju Totte ganska bra att han hade saknat dig. Jag tror inte att Alva kommer att bete sig så när jag börjar jobba. Hon har inte gjort det andra gånger som jag har varit borta från henne hela dagar. Mne man vet ju aldrig.

Vi har varit på BVC och Alva väger 9315g och är 73cm. Stora tjejen nu!

• Delfin

Gumlan - Hon är jätte hostig+ skrik efteråt (tror det gör ont när hon hostar), hes och nyser stup i kavarten äter varanan timme när hon é vaken, men hon sover hela natten med hosta till och från. Idag tvättar vi med hjälp av farfar som passar henne medan jag är nere i tvättstugan.

• Mamma Ia

Oj, oj, vad Halmstadtråden halkat iväg långt bak bland sidorna! Bäst att puffa upp den lite.
    Hur har ni det annars i det trista, usla vädret???

• Gumlan

hej hej

Mitt internet har varit helknas på senaste! Min dator med för den delen.

Idag var vi på babysim, kuuuuuulit!! Emil dök för första gången, hihi, jätte duktig var han & så blidde det ett gulligt foto med Nästan en månad till nästa gång nu

Ikväll ska vi titta på shark tale, hihi. kul kul!

Kram på er alla!!

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!