• Gumlan

Halmstad tråd!!!!!

Då var det dags igen kanske ska fråga om vi inte kan få evighets grej på denna slipper man starta ny tråd hela tiden!!

Välkomna hit alla Halmstads bor... föredetta Halmstads bor eller nästan Halmstads bor ska kuta runt och medela lite folk nu.... FÖRLÅT om jag glömmer någon, men det är ju så många!!

• Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!
  • minke

japp det var jättemysigt att fika och det är ju som Maria säger, det var världens godaste kladdkaka :D

• jululle

Hej alla...

Har tillbringat dagen med att köpa de sissta julklapparna, halkat runt i ishalkan hade kännt mig söäktrare med skridskor tror jag...
    Och vart på sjukhuset och gjort ctg och ul + en massa prover, allt var bra. Fick fasst och bestämt nu att jag blir igångsatt måndagen d 27 om inte pyret har behagat sig ut tidigare hopps de...
    Bäbisarna ska ju må bättre av att det kommer igång av sig själv har jag hört???

är det ngn som vet, eller har erfarenhét av igångsättning???

Man kan ju hoppas att det blir i natt har ingen lust att ligga där på julafton eller vad säger du Lilla fru H??

• LillaFruH

jululle - Oj va spännande, inte många dagar kvar då! Härligt!!!
    Njaaa njää jag har förlikat mig med tanken på att jag inte kan påverka när busungen kommer nu och bestämt mig för att njuta av lite julledigt, å vila å läsa lite mysböcker å göra ingenting, blir det bebis eller BB på julafton så får det bli det *för ögonblicket ganska tillfreds med det mesta* Men då håller jag alla tummar för att DU slipper BB i jul i alla fall! *lyckosparkar å kramar*

• Teskedsmamman

Maria!!!Det var den största drake jag sett!!! Han ser ut som om han gillar den

Totte har också fått en julklapp i förtid, en lära-gå-vagn...i lördags slog jag in en av hans andra julklappar och den spelade för mig hela tiden det är en Fisher-Price snigel och minsta lilla man kommer åt knappen på den så börjar den spela, så han har redan dansat till sin inslagna julklapp

Idag dår det långsamt här..... jag har redan varit på jobbet i 2½ timme och jag får gå hem om 6 timmar!!!! *stön* och jag har redan nu gjort klart för dagen... får se om jag hittar något intressant att göra *sneglar åt alla kartonger med servetter/dukar/manchetter/champagneglas som egentligen ska bäras ut i bilen*

• LillaFruH

TeaSpoon - Är det en sån där som säger Be-do-be-do när den puttas framåt? *fniss* Min yngsta guddotter ÄLSKADE sin så'n

• Mamma Ia

Hej - visst är det mysigt med snön idag?! Hoppas bara den ligger kvar till julafton också *håller tummarna*. Men...känner man Hallandsvintern så är det väl lika bra att förvänta sig att det kommer att börja regna så att det mysiga vita försvinner lagom till julafton (optimisten har talat!)...

Leo älskade Fischer Prices fiskskål. Den spelar och har tre olika kulor med fiskar i som man kan plocka i och ur fiskskålen. Numer har han dock tröttnat på den... Men den där snigeln har jag också hört talas om, den är tydligen jättepoppis också!
    Jag sitter på mitt jobb och vänta på att klockan ska bli 12. Då ska vi åka ut till Heagård och äta julbord. Mums!!!

• Teskedsmamman

LillaFruH: Den spelar en liten truddelutt när man putter den frammåt, den har en massa klossar i skalet... Har inte sett den på Fischer Price hemsida... Totte har en aktivitetsbräda hemma och roligast är rullen som säger "one-two-three!!" jag kan ju meddela att efter 6 timmar med det där så är man färdig att kasta ut både bräda och unge

Mamma la: Vi fick snö i söndags i oskarström, men det fylldes på lite inatt... håller också tummarna att det ligger kvar i 3 dagar till... men det försvinner väl imorgon

• jululle

Tja som ni förstår så e de ingen bebbe idag heller. Börjar nästan sikta in mig på att det ska bli på måndag istället när jag sätts igång. Det går nog bra de me...

Mamma La: Ingen lycka varar för evigt. Såg på nyheterna att det skulle bli snö kaos här nere i natt eller i morrn... MM verkar ju inte så jusst nu iallafall.. Det är det tråkiga att det inte är riktiga vintrar med att bo här nere vid havet tycker iallfall jag.

Nu e allafall julen här i vårt hem granarna är uppe och klädda... (Barnen har en egen på övervåningen.) Har gjort julgröt idag och ska ge mig på skinkan imorrn... MMM va gott de ska bli det är alltid så gott men den första biten när den kommer ut ur ugnen... Slurp... Om det inte vore så sent så skulle jag slänga in den nu... NÄ vi tar de imorrn.

Kramar på er alla Mvh Ulle

• Teskedsmamman

Tottes mormor kom igår!!!! Så nu har vi barnflicka igen

Han var bara blyg i några minuter sedan drack mormor lite läsk och det slant ju ner en slatt i ungen när ingen såg på, sedan var mormor Tottes bästa kompis

Min mamma är krockskadad sedan snart 30 år, är 30% handikappad, har astma och diabetes, dessutom har hon fått oförklarlig värk som gör att hon antagligen ska genomgå en operation där de klipper av nerverna så hon slipper ha ont iaf, de enda värktabletter som hjälper är morfin *inte bra* så de ska göra op istället... Ni kan ju förstå att hon behöver krama barnbarnen i jul!!! Är bara så jäkla glad att hon har orkat köra hit!!! Hon har 25 mil hit, men nu ska vi börja leta lägenhet, finns ingen anledning att hon bor i Uddevalla när båda barnbarnen finns i Halmstad/Varberg...

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!