• Gumlan

Halmstad tråd!!!!!

Då var det dags igen kanske ska fråga om vi inte kan få evighets grej på denna slipper man starta ny tråd hela tiden!!

Välkomna hit alla Halmstads bor... föredetta Halmstads bor eller nästan Halmstads bor ska kuta runt och medela lite folk nu.... FÖRLÅT om jag glömmer någon, men det är ju så många!!

• Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!
  • Delfin

God fortsättning på er alla

• Gumlan

Har försökt allt med rutinerna nu känns det som, men han vägrar sova!! Idag har han sovit en halvtimme på hela dagen!! Men är ändå vaken än knasbebis!!!

Johanna & Magdalena - tycker synd om er som behöver jobba :( fast på ett sätt är det skönt med va? Att komma ifrån lite och göra något annat.

Catarina - Emil sitter si sådär, tippar gärna över så jag vågar inte sätta honom utan att va beredd. däremot rullar han runt här i en väldans fart och ålar sig frammåt lite gran. Han kan vinka med, hihi, Anders som har lärt han! Vad har han mer gjort för framsteg.. vet inte vad jag sagt innan? :D Mamma säger han ju, men dte har jag väl sagt? Skrattar jätte ofta och "pratar" mycket! Sätter sig upp sjlv i sittern & så hjälper han till när man ska klä på han, fast det har han gjort ganska länge, det är ganska ovanligt va? Han gillar att byta kläder med, hihi.

• Teskedsmamman

Gumlan: Hjälpa till vid klädbyte gjorde Totte tidigt också... där vid 5-6 mån ungefär så började han sträcka på armar när man satte på tröja och dra ur armarna ur tröjan när man ska ta av den.... Däremot är klädbyte skit!! JÄTTETRÅKIGT!!!! Resultatet av detta är att vår inotyolsalva inte har någon text kvar, för så fort Totte hamnar på skötbordet och det skall bytas kläder så får han den i nävarna och så får han ligga och tugga på den....

Totte har FORTFARANDE inte fått några tänder!!! Han fyller 11 mån idag!!

Igår när vi satt och skulle käka middag slog "klassens clown" igenom på Totte...jag stoppade in makaroner och han spottade ut dem innan jag hunnit få in dem nästan. Detta lockade till skratt hos både storasyskon, mormor och mig och maken, detta snappade Totte upp - De skrattar åt mig!!! - och spottade ut makaronerna ÄNNU fortare!! och så fort han spottat ut den skrattade han så han höll på att trilla ur stolen!!!! Jag skrattade så jag höll på att kissa på mig!!!

• Jool

Magdalena: Min förra BVC sköterska berättade att hennes dotter var 14 mån när hon fick sin första tand så Totte får nog också tänder så småningom. Alva har 3st nu och det ser så kul ut för alla är där nere.

Vad gullig Totte måste ha varit när han spottade makaroner!

Delfin: Nej, jag har inget nyårlöfte (bryter dem alltid ändå). Jag vill bara varna dig lite för att banta om du fortfarande ammar. Din kropp behöver energi när du ammar och då är det inte så bra att banta så ta det försiktigt och avbryt om du mår dåligt.

• Gumlan

Magdis - ok Inte ofta man hör om barn som gör det. men det är härligt! Går fort och smidigt! hihi,måste varit en kul syn med Totte & makaronerna! Äter han helt vanlig mat nu? Men hur tuggar han utan tänder?

• Teskedsmamman

Maria: Fråga mig inte hur han tuggar, men han mosar det nog bra med de gommarna han har För vanlig mat har han ätit i drygt 1 månad nu, när maken och jag gör middag i rätt tid och det inte är för starkt så får han också...
    Mumsigast är macka med leverpastej och spagetti med köttfärsås....

• Ullet

Hej Allihopa!

Nu har vi varit hos "Farbror Doktorn" med Hannes och allt såg bra ut
    Han väger nu 7320g och är 65,5cm.

Hannes sitter med stöd i knät (annars trillar han framåt och slår näsan i golvet) och med massor av kuddar runtomkring sig.

Hokus Pokus stolen är favoriten så gissa vem som sitter och tigger vid matbordet?
    Det går INTE att ge honom hans vanliga mat när vi också äter. Våran mat är ju så mycket godare ju

Hoppas att ni har det bra!

Förresten, nån med en liten äldre bebis som vet när kan man börja ge dom små smörgåsbitar?

*kram*
    Ullet

• saelma

Hej,
    vill passa på att önska alla en god fortsättning på det nya året..

Här är allt bra, mitt lilla busfrö mår bara fint.
    Hon kommer upp på alla fyra och vaggar men sen har hon ingen aning om hur hon ska göra och blir förbannad.. Om det är något som hon verkligen vill ha, exempelvis sladdar eller viktiga papper så kan hon åla sig dit med en förbluffande hastighet.. Sitta själv har hon kunnat sedan veckan innan jul.
    Hon har börjat "sjunga", låter mysigt.. Men annars kan hon inte göra konsonant-vokalkombinationer i stil med mamamama eller gagagag än..

Maria- det låter härligt med en bebis som hjälper till att klä sig.. Tyra avskyr sina kläder, finns nog ingen bebis det är så synd om som henne som måste ha overall när det är minusgrader ute..

kram på er

• Teskedsmamman

19 sept har jag en anteckning i dagboken om att Totte käkar små smörgåsbitar.... och då var han drygt 6 mån....

• Gumlan

Ulrika - hihi, inte bara Emil som välter frammåt då han ser så rolig ut ibland... Var det 6 månaders kontrollen ni var på? Vi ska på den nästa vecka. När är Hannes född? Fick för mig han föddes efter Emil? Men ja e ju ganska förvirrad

Sara - oj vilken superbebis!! Emil försöker frustrerat kräla sig frammåt och blir skitförbannad & gallskriker & svettas & pustar, hihi, han kommer en bit ibland iallafall fast mest tar han sig fram åt sodan, hihi

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!