• Gumlan

Halmstad tråd!!!!!

Då var det dags igen kanske ska fråga om vi inte kan få evighets grej på denna slipper man starta ny tråd hela tiden!!

Välkomna hit alla Halmstads bor... föredetta Halmstads bor eller nästan Halmstads bor ska kuta runt och medela lite folk nu.... FÖRLÅT om jag glömmer någon, men det är ju så många!!

• Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!
  • Gumlan

tummhållning behövs igen!!!!!!!!!!!!! Det är en man som bor i en 3a här i området som vill byta till en 2a, Han ska kolla på denna imorgon, HOPPAS han tycker om den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Behöver alla tummmar som existerar nu!!

• VIXIE

Ullet: Sahra har ätit smörgåsbitar sen hon var ca6 mån. Hon äter både med skinka, philadelfia och stark ost. Bara mackan är mjuk och i små bitar.
    Fattar inte heller hur de gör utan tänder men gommen är ganska bra att tugga med.
    Gumlan : Håller tummarna!
    Vixie

• Gumlan

Men hur gör ni när ni ska börja med sånt? börjar ni bara med jätte lite åt gången då? Ja fattar inte dte där med smakisar, enligt rekommendationer borde ju itne barnen kunna äta vad dom vill förrens dom kommer upp i tonnåren om man ska hålla på att ge smakisar av ALLT i typ 2 veckor per sak!! När kan man börja ge vad som helst utan att dom ska testa med smakisar bara?

• Ullet

Maria - Håller MASSOR med tummar. Jag vet inte om det är samma kille som Dan sett, men han har tjatat på mig att jag skulle tipsa om en kille på Bäckagård som ville byta sin 3:a mot en 2:a. Lycka till!

Ja, det var 6-månaderskontrollen vi var på. Men du har rätt, Hannes är yngre än din Emil. Han är född den 6:e. Fast vi var inte hos "vår" bvc-sköterska för hon var på semester.

Vi började ge Hannes smakisar när han var 3 månader. Det höll vi på med tills han var 5 månader, då började han få större portioner och nu äter han massor av nästan allt han får.
    Jag vet inte om man måste gå så långsamt fram, men man måste ju vara rädd om deras små magar

Magdis och Vixie- Tack för era svar! Då ska jag genast tina en limpskiva sen och se om han äter den. Ska man ha smör på? Vilket pålägg är bäst att börja med?

När började era små att äta smörgåsbitarna själva? Kan man lägga några småbitar framför honom och testa och se om han stoppar dom i munnen?
    Man måste kanske "visa" honom att det går att äta först?
    Fast, när jag tänker efter, han stoppar ju ALLT i munnen ju

//Ullet

• Ullet

Smörgåsbitarna blev en stor succé!
    OJ så GOTT skitungen tyckte det var! Han fick mjukost på och det passade

*kram*
    Ullet

• Teskedsmamman

Maria: *kniper tummarna*

Ulrika: Vad bra!! Totte älskar leverpastej och kaviar... fast kaviaren får man ta det lugnt med innan 8 mån dagen eftersom det är ganska salt...

• VIXIE

Mina äldsta flickors favvo pålägg som små,ganska vidrigt. Martina åt kalvkorv(typ kokt medwurst) med skippy ( jordnötssmör)på.Mellansystern äter med stor glädje nedstrimmlad kokt skinka i jordgubbsyoghurt.Har även provat att äta kaviar ,två gånger, då hon är ganska envis men hon kräks av det.Hon har för övrigt haft mycket konstiga matsaker för sig ett tag åt hon bara majs och "Gai" (saltgurka) nu kan hon lätt äta en burk Heinz vita bönor och en banan till frukost eller mellis!!!
    Så ni vet vad ni har att vänta er för smakligheter.
    Ullet: Testa mosad banan ,kiwi el avocado på mackan.
    Vixie

• HaltaLotta

Hej på er alla o god fortsättning!!

Lova bara växer o växer!!! Mest på bredden . När hon förra veckan vägdes, 6 veckor gammal, så vägde hon 5605g = gått upp 2 kilo sedan hon föddes!!!!!!!!!!!! Är inte det väldigt mycket?????

Hon mättes inte vid den kontrollen, men när hon var 4 veckor hade hon växt 2 cm..... bara tycker jag om man ser till vikten. BVC-tanten säger att allt bara är bra, och visst är jag nöjd att mjölken räcker till o så, men samtidigt så undrar man ju!

Jösses, vad kommer hon väga när hon är 10 månader månne?????? 20kg eller nåt om det ska fortsätta i den här takten *hihi*

• Gumlan

hihi, Emil hade också gått upp nästan 2 kg när han var 6 veckor. från 3465 till 5285 han gick upp jätte mycket i början, men dte lugnade ner sig med tiden. Man såg knappt nått på längden på honom heller hihi.

Nu har gubben varit & tittat, men han verkade inte så intresserad Men han skulle höra av sig.

• Delfin

Nu börjar jag bli trött på att det aldrig finns någon lägnhet till oss. Vi vill ha en 4:a på fyllinge eller frenarp. Denna omgången på hfab sök har det inte funnit någon 4:a buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.

Evelina har blivit vild av sig helt tokig är hon. När hon ska stå upp viftar hon som bara den med armarna och det är så lätt att tapa taget om henne. Sen när jag ammar ska hon skaka på huvudet och nicka, hon flinar samtidigt (liten buse). Vi var på kalas i söndags, fanns en annan bebis där och hon blev helt vild av sig skulle dra den i handen och i strumbyxorna.
    Hon satt själv i 10 min idag så duktig tyckte jag. I bade la hon sig på alla fyra och skulle krypa men ramlade sen ihop, låg hon där och sprallade

En fråga: Hon har tröttnat på allt i mat just nu vägrar hon att äta potatis morötter palsternacka majs ärter och brocoli. Vad mer kan man ge henne? Jag ska börja med kött nästa vecka eller är det för tidigt?

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!