• Gumlan

Halmstad tråd!!!!!

Då var det dags igen kanske ska fråga om vi inte kan få evighets grej på denna slipper man starta ny tråd hela tiden!!

Välkomna hit alla Halmstads bor... föredetta Halmstads bor eller nästan Halmstads bor ska kuta runt och medela lite folk nu.... FÖRLÅT om jag glömmer någon, men det är ju så många!!

• Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!
  • Gumlan

hihi, en gång Halmstad bo alltid Halmstad bo

Min första tanke för står lull, är står vingligt lulligt... Fast jag har ingen aning!

• Teskedsmamman

Håller med Maria: En gång halmstad-bo alltid halmstad-bo...

Stå lull är väl ungefär som Maria skriver... "lulligt" det är när de står utan stöd...

• Gumlan

hmm... när man ska byta ett mål mjölk mot nått annat, kan man välja vilket som? och när anpassar sig tuttarna? Jag har bytt kvällsmålet mot välling, men det funkar inte så bra, för jag vaknar på natten med sprängfulla tuttar Går det itne göra så? Måste man mata med ungefär jämna timmar eller?

haha, vi har ju satt ut massa annonser om lägehnetsbyten... idag ringde en gubbe & sa att han inte ville byta med oss, för våran var för liten, men vi fick gärna komma hem till honom och titta på hans lägenhet ändå, haha, varför gör folk så? Måste väl vara väldigt ensama människor som gör så?

• minke

Hej!
    Någon här som vet vart i Halmstad man kan köpa billig platsad frottè?...alltså sån man kan ha i bebissängen och så...

• Teskedsmamman

Maria: Han gjorde vad?! *asg* Jaja, vissa gör vad som helst för att få bjuda på en kopp kaffe Det är nog bättre om du byter ett mål mitt på dagen först mot t ex gröt eller något sådant.... Totte bytte själv alla mål på dagen förutom ett av dem och det gick bra med tuttarna, iofs hade det börjat tunna ut innan men ändå... Däremot nattammade vi ett bra tag till (eller ja, om man nu kan kalla 1 månad för ett bra tag till)

Minke: Jag köpte det på Ullared för 60 spänn om jag inte minns fel...

• Delfin

En fråga: Hon har tröttnat på allt i mat just nu vägrar hon att äta potatis morötter palsternacka majs ärter och brocoli. Vad mer kan man ge henne? Jag ska börja med kött nästa vecka eller är det för tidigt?

• minke

TeaSpoon: Det låter ju ganska billigt..Synd bara att det är så långt till Ullared..och så jobbigt att gå runt där :(

• LillaFruH

minke - inte så våldsamt dyrt på jysk har jag för mig.. kolla där!

Jaaa flickor... fortsättning på mina amningsbekymmer.. lillkillen vägrar fortfarande ta bröstet å idag var jag på amningsmottagningen och diskuterade det hela.. inte mycket att göra, vill han inte ås vill han inte.. jag får helt enkelt pumpa vidare! Tyvärr har jag inte så mycket mjölk så nu får jag akupunktur för att stimulera det hela Hoppas det blir lite mera mjölk nu så han i alla fall kan få hälften bröstmjölk å hälften tillägg *hoppas hoppas*. Annars mår vi toppen toppen... han är världens söööötaste *salig mamma* Förstår att Teaspoon blir längtande
    Kram på er töser!!!

• Gumlan

Vad är plastad frottè? *generad* ska man ha det? varför?

Magdis - ok, får väl göra det då... fast han står ju sig så länge på välling han vill inte gärna äta ett helt mål med mat, äter ett halvt typ, sen vill han snutta

Catarina - nädu Ja har ingen aning! Låt det va några dagar så kanske hon blir sugen igen?

LillaFruH - åååh jag blir så imponerad av ditt engagemang Många skiter ju bara i det om det inte funkar bra direkt!!! Håller tummarna för att dte ska funka bra för dig så du slipper krongla!!!!!

• Teskedsmamman

Maria: Plastad frotte är fotte som har plast på ena sidan ungefär som en handduk som inte släpper igenom fukt... Perfekt att ha i sängen under lakanet när det är dags att lära sig sova utan blöja eller i vårt fall när TOtte sov utan blöja när han hade blöjutslag, eller när man låter dem ligga utan blöja på filten...

LillaFruH: Jag är imponerad av ditt kämpande!! L*Y*C*K*A T*I*L*L

Catharina: Hoppa över ett par dagar... amma bara eller testa gröt...

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!