• Gumlan

Halmstad tråd!!!!!

Då var det dags igen kanske ska fråga om vi inte kan få evighets grej på denna slipper man starta ny tråd hela tiden!!

Välkomna hit alla Halmstads bor... föredetta Halmstads bor eller nästan Halmstads bor ska kuta runt och medela lite folk nu.... FÖRLÅT om jag glömmer någon, men det är ju så många!!

• Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!
  • Ullet

Hej Allihopa!

Jag o Hannes ska på babysim på onsdag, klockan 13.00 tror jag at det var. Är det nån mer härifrån som ska dit då?

Usch, vår husvagn blev omkullvält av blåsvädret Vi lyckades få upp den på hjul nu i eftermiddags, men allting är upp o ner i det. Skit också.

//Ullet

• Mamma Ia

Hej hopp, nu har jag krupit fram under min sten . Det var ju bäst att gömma sig ett tag under storm (orkan?) och andra tråkigheter!
    Nåja, vi har varit bortresta + att jag jobbat som tusan. Vårt kontor ska flytta i nästa vecka, så det är städning, röjning och packning som gäller just nu...kul *bläh*!
    I eftermiddag ska vi på 18-månaderskontrollen på BVC med Leo. Jösses, vart har min lilla bebis tagit vägen....och vart tog tiden vägen???? Nähej, åter till flyttlådorna. Vi ses!

• Borboleta

Mamma Ia: Lycka till med flytten!

Ullet: Bra jobbat med att vända rätt husvagnen. Ni måste ätit dunderhonung innan!

• Gumlan

Urrika - är det drop innet som börjar nu? Vi kan inte komma denna veckan, Emils eksem har blossat upp jätte mycket inatt det är sååå jobbigt!!! Men på ett sätt kanske det är bra att det gjorde det just idag för vi ska ju på 6 månaders kontrollen idag, då kanske dom reagerar och går vidare med det!!!

Jag & Catarina pratade om det igår & tänkte att vi kan ju ta en ny fika till helgen eftersom så många missade nu så säg en dag!

• Delfin

Alla - Vårt tak övanför vardagsrumet har vikit sig pga stormen och nu har det börjat läcka in vatten itaket och 40cm på väggen. Ringt till hfab de kommer så fort de får medelandet ¤ska ev rengna i natt¤.

Ulrika - Jag ska på babysim torsdagar. Vad ni är starka och kunde få upp husvagnen, Bra jobbat.

Vixie - Det gör inget att du skrev fel på namnet. Hur har ni det? Här är det bara bra. Men hon vägrar äta grönsakspureer, jag som sulle börja med kött igår. Har börjat med välling på kvällen hon tycker om det.

Till alla nya - Välkomna och hoppas att ni kommer att trivas här och på fikorna.

Gumlan - Vad tråkit att eksemen har blåsat upp mer. Vet bvc inte vad de beror på så kanske ni ska ringa till sjukvårdsupplysningen så kanske ni kan komma till barnakuten så de kan kolla på det. Jag såg inte att ni skulle till 6månkontroll idag men de kan och hoppas att de går vidare med det. Lycka till
    Catharina

• LillaFruH

Hej hopp töser!
    Åhh idag var jag på sista akupunkturen och nu har jag bestämt mig! Lillkillen villl fortfarande inte ha bröstet och jag har bara lite mjölk så nu försöker jag pumpa tills han är en månad och sedan får det räcka med slitet! Och nu är det SLUT på att prioritera bröstpumpen framför gosande med sonen, äta, sova osv - så det så! Puh vad skööönt att ha bestämt sig! Nu ska jag NJUTA av att vara mamma *glad glad glad*
    Kram på er å tack för stöd och glada tillrop!
    KRAMAR I DRIVOR

• Teskedsmamman

JA!!!!!!!! FIKAAAAAAAA!!!!!!!!!! Lördag hade passat superduper för mig....

LillaFruH: Vem vet, allt kanske släpper nu när du har bestämt dig och mycket av stressen försvinner?! Iaf, jag är imponerad att du har kämpat så!! Tack och lov ville Totte amma i 5½ månad iaf innan han började protestera på dagen, natten ammade han tills han var 7½ månad ungefär, då meddelade han på hög volym att han ville minsann inte ha tutte! -GE MIG NAPPEN FÖR H*LVETE OCH LÅT MIG SOVA! Sa han
    Sedan dess har han sovit mycket mer än innan han slutade tutta på nätterna...

Maria: Vad tråkigt med eksemen, men som du skrev, bra att de kom nu så de får se dem ordentligt, och du... ge dig inte förrän de har skrivit en remiss till barnkliniken, jag fick kämpa för att få en remiss med Tottes knöl...

Ja just det! Apropå Tottes knöl, eller hemangiom som det tydligen heter... den har försvunnit mycket de senaste veckorna och kanske är den borta innan han fyller 1 år... eller kanske inte, han fyller ju om 3 veckor!!!! *gråter* Var tog min lilla bebis vägen?!?!?

• Gumlan

Nu har vi varit på bvc. Dom kunde inte göra nått åt eksemen nu heller *suck* men om dte itne blev bättre om en månad skulle dom KANSKE kolla vidare... *suck*

Annars var allt bra & dom tyckte han var så duktig så, hihi. Han väger nu 8360!!! STOOOR!

Lördag passar nog mig med ska på middag till helgen med vi har itne bestämt tid

LillaFruH - som Magdis sa, det kanske blir bättre nu när du slapnar av och itne tänker på det. Du är suuuper gumman! man ska inte behöva gå runt & va stressad.

• Ullet

Maria - Jag vet inte hur det är med drop-innet tyvärr Vi har ju fått plats i en fast grupp nu.
    Stackars Emil! Hoppas att han blir bra snart!

He he... nä, nån dunderhonung behövde vi inte äta Vi tog hjälp av bilen, så det blev inte så tungt

//Ullet

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!