Järngänget i Malmö del 11
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
Ratsit...fan vad kul sida!
La in en bild på borrelia under starka bilder om nån vill se hur det ser ut!
MM.: Hahahaha så sant..underbetald är väl alla, inom vården iallafall..
by the way min kompis tackar för info ska genast ta och kolla upp det där lite mer ang hennes ex..
Äktenskapsrådgiving..japp det slutade så att jag och Lucas pappa var på ett och det var väl då jag verkligen fick upp ögonen..reste mig upp ur fotöljen efter 20 minuter och gick hem och packade..
Har inte ångrat mig en sekund.Tvärtom har jag flera gånger om fått bekräftat att det var rätt beslut..
Tur att man vågade tro på kärleken igen.. blir nu mera nykär gång på gång (i min man alltså )
Kom just på en sak...Jag vill fråga er andra mammor som också verkar lida av tidsbrist..för det verkar som vi alla här inne är rörande överens om att vi är stressade små barnsmammor där både ork,tid,lust är en brist vara och att våra män jobbar mycket..
Vad lagar ni för mat hemma.Typ en måndag,tisdag och man har jobbat hela dagen.Kanske varit på någon aktivitet på eftermiddagen/kvällen och man kommer hem trötta och ungarna är vrål hungriga.Man har inte all tid i världen..och orken börjar ta slut..Jag orkar inte stå vid spisen 1 timme, och min fantasi börjar ta slut och pizza alternativet är uttjatat.
Snälla kom med tips och förslag..Vad fixar ni för mat??
Makaroner och falukorv
Köttbullar och potatismos
pyttipanna
ugnsfalukorv och potatis
schnitzel ris och grönpepparsås
Kycklingfilé med potatishalvor och bearnaisesås
tonfisk i hollandaisesås med ris
potatisbullar med bacon och lingonsylt
fläskpannkaka
blodkorv
pannkakor
korv med bröd
korv med potatismos
fiskpinnar med potatis och remouladsås
kycklingnuggets med ris och currysås
korv stroganoff med ris
Vår kvällsmat den här veckan:
Måndag; kyckligwok med ris
Tisdag; kycklingköttbullar med pasta
Onsdag; spagetti med köttfärssås
I morgon blir det nog tonfiskgratäng med ris och hollandaisesås.
På redag kanske tacos...
Inga fantastiska variationer här hemma. Det blir oftast något av registret ovan plus ett par rätter till... På helgerna har sambon tid med viltkött och gräddsåser .
Jag tycker att äktenskapsrådgivnig var bra för att reda ut vad som gått snett och varför. Saker att tänka på inför nästa förhållande...
ost och skinkpaj...idag.
Lax i färdig kelda soppa igår
Nu ska jag hämta Mejram!
Den 11/2 kl 11.oo ska jag ha Me & I-visning/försäljning hemma hos mig. Ni är alla hjärtligt välkomna!! Serverar enkel (nyttig) lunch
kan inte, har tupperwareparty då också... + att jag ju ska ha egen Me & I visning eftersom grannen säljer
onyttigt värre hos oss
månd: (lunch:Sallad)
Rester från helgen vilket var tacos, ris, köttfärs, dippsåser
tisd: (lunch:Paj)
Mc Donalds (vi blev sena då vi var istallet)
onsd: (lunch: EspressoHouse)
Kinamat från triangeln
tors:
troligen Falukorv+potatismos
Fre:
troligen Kött+potatisklyftor
Lör:
troligen bakad potatis o fyllning
sönd:
hämtmat